Gå til innhold

Er dere som er ensomme fra før, mer eller mindre ensomme under Covid-19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan slår dette ut for dere? Nå oppfordres man til å være asosial. Man gjør en god samfunnsinnsats med å være enstøing. Hjelper det litt at alle er i samme bås nå? Det er ingen fest i gården. Ingen fester du ikke er interessert i. Det er helt normalt å sitte hjemme på en lørdagskveld. 

Så hvordan går det med dere nå?

Anonymkode: 633b3...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er deilig at alle må være hjemme. Da slipper jeg å se bilder av bekjente som fester, har jentekveld o.l, uten at jeg blir invitert. Nå kan jeg være alene uten å bli lei meg, for alle er alene.

Anonymkode: e95c3...355

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er deilig at alle må være hjemme. Da slipper jeg å se bilder av bekjente som fester, har jentekveld o.l, uten at jeg blir invitert. Nå kan jeg være alene uten å bli lei meg, for alle er alene.

Anonymkode: e95c3...355

Jeg har en venninne som er sterkt funksjonshemmet, og derfor tilbringer mye tid alene. Det hadde vært interessant å vite om hun føler seg mer «normal», da hun som mange andre har hyppig karantene. 
«jeg har karantene» er jo det nye ordet for sykdom.  Og nå skal man absolutt holde seg hjemme ved sykdom. Ikke som før, hvor man ble sett på som lat og pinglete,om man ikke dro på jobb. 

Anonymkode: 633b3...9cb

Skrevet

Jeg har mann og barn, så er ikke blant de mest ensomme sånn sett. Men jeg og mannen har ikke venner og savner det. Under pandemien har derimot foreldrene til vårt barns bestevenn valgt oss som sine nærkontakter, ettersom barna uansett er mye sammen og besøker hverandre. Så nå er vi faktisk mindre ensomme. Vi har blitt mye bedre kjent med dem og håper vi har utviklet et vennskap som vil fortsette også etter at man kan treffe flere igjen.

Uten dem hadde vi nok vært mer ensomme enn før, ettersom de to nabofamiliene vi har hatt litt kontakt med har valgt å bare være med hverandre.

Anonymkode: 6979b...5fd

• Liker 3
Skrevet

Ja, mer ensom. Samtidig er det fint å slippe alle oppdateringer om fester osv på SoMe. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn som det var før. Ensomhet er fælt.

• Liker 2
Skrevet

Synes det har vært litt deilig. En introverts drøm vil jeg si. 😅 Ikke noe press på at man må ut på fest og gjøre ting hele tiden. 

Anonymkode: a718d...2b2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...