AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #21 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du vet INGENTING om meg. Jeg har schæfer og har hatt mange hunder før han. Pitbuller(nei, bodde ikke i Norge), leonberger, Pyreneene og boerboel. Jeg SER GODT varslene til hunder. Dette er jeg godt trent på etter mange år med hund og aldri ALDRI har jeg sett en hund som er aggressiv uten grunn, utenom bikkja til den familien der. Ingen klarte å se det. Ikke veterinærer, ikke hundetrenere, ikke de som hadde kjent han i mange år. Han viste ingen tegn. Han gjorde ingenting før BAM, han bet. Dette ble dødsdommen hans. Ja, jeg misliker chihuahuaer og pomeranians og det er det en grunn til. De er rett og slett noen jævla drittbikkjer, med unntak. Anonymkode: 635fd...182 Siden du kan mye om hunder, så vet du sikkert godt at mangel på hundespråk (f.eks å være aggressiv uten forvarsel) som regel kommer av manglende sosialisering, spesielt som valp. Og selvsagt i noen tilfeller ved smerte/sykdom etc, men akkurat det er litt vanskeligere å få gjort noe med. Som regel kommer dette av useriøse oppdrettere, og siden småhunder har blitt populære så har det dessverre bare fått utvikle seg. Men det finnes godt sosialiserte, fine pomeranians med godt hundespråk/kroppspråk. Det er bare mye vanskeligere å lære en voksen hund de. Og det hadde vært fint om oppdrettere ikke avlet videre på tisper med ikke-eksisterende språk. Ingen ville avlet på en stor hund som sliter med å kommunisere, (håper jeg), fordi det er et bokstavelig talt større problem med en hund på 50 kg som kan bite, hoppe, gneldre etc uten forvarsel og ikke kan være med andre hunder, enn en liten hund på et par kilo. Anonymkode: 7ca31...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #22 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du vet INGENTING om meg. Jeg har schæfer og har hatt mange hunder før han. Pitbuller(nei, bodde ikke i Norge), leonberger, Pyreneene og boerboel. Jeg SER GODT varslene til hunder. Dette er jeg godt trent på etter mange år med hund og aldri ALDRI har jeg sett en hund som er aggressiv uten grunn, utenom bikkja til den familien der. Ingen klarte å se det. Ikke veterinærer, ikke hundetrenere, ikke de som hadde kjent han i mange år. Han viste ingen tegn. Han gjorde ingenting før BAM, han bet. Dette ble dødsdommen hans. Ja, jeg misliker chihuahuaer og pomeranians og det er det en grunn til. De er rett og slett noen jævla drittbikkjer, med unntak. Anonymkode: 635fd...182 Blablabla, du går rundt å sier hunder PLUTSELIG (og uten forvarsel) klefser etter folk og hunder. Forklar meg HVA forvarslene er da? Siden du påstår å kunne det. Eller drit i det. For ingen her inne tror på deg uansett 😜 Men jesus, så mye hat du har ang dette temaet, går det bra med deg eller eller? Vurdert boksing som trening? Få ut litt aggresjon? Anonymkode: 2dd35...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #23 Skrevet 16. januar 2021 En veldig fin rase! De bjeffer lett ja, særlig på steder de er utrygge osv. Hvis man er veeldig var på bjeffing ville jeg kanskje vurdert en annen rase, da det kan være vanskelig å trene vekk. Ellers er de veldig spreke, kosete, lekne og ekstremt hengiven ovenfor eieren sin. De er veldig tilpasningsdyktige, så de kan gå lange fjellturer, men også være greit fornøyd med kortere turer på travle dager. Som det er nevnt kan de bruke litt tid på å bli stuerene, det kan være greit å ha i bakhode, så man er forberedt på det. Valpetiden er forøvrig ganske krevende uansett rase, så ville planlagt tidspunktet nøye, slik at det passer inn i livet deres med ferie osv. Det er da man legger hele grunnlaget for hunden, så det arbeidet som gjøres de første månedene er helt avgjørende! Anonymkode: 06097...83a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #24 Skrevet 16. januar 2021 Pomeranian er, etter min mening, en søt (men litt for liten) rase. De er ekstremt utsatt for å bli skikkelige naboplager, kan gneldre mye! Det sier jeg dessverre av erfaring som nabo til en oppdretter. Har også lagt merke til at de ofte må trekke tenner, for å få plass til alle i kjeven når de er fullvoksen, men det kan jo være av en spesiell linje. Skulle jeg hatt en liten rase hadde jeg sikkert sett mer på Papillon, men jeg vet ikke om de også har tendens til å bjeffe mye. Anonymkode: c41c1...2d7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #25 Skrevet 16. januar 2021 Jeg har Pomeranian. Hun har vært mye syk, tenner, allergi, jursvulster og operert begge bakbeina for Patellaluksasjon. Men hun er verdens herligste hund. Veldig sær og vet hva hun vil. Hun er med på lange turer og vi trener aktivt i hundeklubben og er med på kurs. Nå som hun har begynt å bli gammel blir hun sliten halvveis på langtur. Da får hun sitte i hundesekk i 10-20 min før hun er klar for å gå igjen. Min er ikke nervøs av seg, elsker alle dyr og bestevennen er en staff og en schæfer. Eneste ulempen er at hun varsler mye inne. Kan varsle på tilfeldige lyder, ringeklokke osv. hun bjeffer heldigvis ikke konstant, men det blir flere ganger om dagen. Hun bjeffer ingenting ute. Men tror hun bjeffer inne da dette er hennes sted og hun skal passe på. elsker rasen, eneste ulempen er den varslingen. Min blir behandlet som en hund og det gjør at hun også er trygg på det rundt henne. har fått valp nå og da valgte jeg ikke Pomeranian igjen, da jeg ville ha en hund med 0 pelsstell, ikke varsler og som ikke har så mye arvelige sykdommer. jeg børster min annenhver dag, hun er kastrert og fikk utrolig mye underull etter kastrering så hun får lett tover. Hun elsker vinteren og holder varmen godt med den pelsen. På ekstra kalde dager får hun på seg dekken og sokker. Anonymkode: 936c8...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå