Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg på en 34 og 45-åring... En er jo på ganske forskjellige stadier i livet... Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en som er så mye yngre enn meg, men der er vi forskjellige... Hva mener dere?

Anonymkode: 99df8...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sammen med en mann som er 12 år eldre enn meg. Har ikke vært noe problem så langt (vært sammen i 14 år), tenker heller det blir rart når vi blir eldre/han pensjonerer seg og jeg fortsatt skal jobbe i 12 år til. Han trener og holder seg godt, så håper han fortsetter med det og blir en sprek pensjonist 😅

Anonymkode: 011e2...db2

Skrevet

Det er vel personavhengig, men hvis begge er ferdig med barn, hvorfor ikke?

Anonymkode: b78a2...ede

Skrevet

Ja, det er mye Synes det er rart å velge ha et forhold til noen som er så mye eldre enn seg selv. Det første er at jeg ikke tenner på eldre menn, det andre er at man må regne med en periode av livet hvor man blir hjemmehjelp/sykepleier. Det blir veldig urettferdig men de gamle mennene drar jo igjen fordeler av en slik skjevhet i forholdet. 

Anonymkode: 9674b...1db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå tenker jeg på en 34 og 45-åring... En er jo på ganske forskjellige stadier i livet... Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en som er så mye yngre enn meg, men der er vi forskjellige... Hva mener dere?

Ja det er mye.

Anonymkode: 65bbc...1ce

Skrevet

Jeg er gift med en mann på 38 og er selv 27.

Ingen problem det 

• Liker 2
Skrevet

Åh, kan ikke folk slutte med det der på forskjellige stadier i livet. Hærregud det er meningsløst å tenke slik og hva mener dere egentlig når dere sier det? At det ikke passer inn i malen for sånn det skal være?

Ingen person er helt lik en annen og variablene er fryktelig mange. Han er jo litt eldre en deg, så om du skal tenke langsiktig, må du være ærlig. Men samtidig er det ikke 30 års forskjell heller og så må en tenke om en liker personen eller ikke. Det er kanskje viktigst. Får han deg til å føle deg bra, på en eller flere områder i hverdagen? Er der ting ligger. 

Anonymkode: fb767...a0e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Neida. Jeg og mannen har 14 år mellom oss. Vi har vært sammen i mange år, har barn sammen osv osv. har det helt og fint :) 

Anonymkode: a77b0...fef

• Liker 1
Skrevet

Stakkars barn med en far som er så mye eldre enn moren. Tenk på hva slags rollemodeller dere er for barna. Vi mennesker er skapt til å leve i jevnbyrdige forhold, ikke som noen freaker hvor kvinner slaver for gamle menn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Stakkars barn med en far som er så mye eldre enn moren. Tenk på hva slags rollemodeller dere er for barna. Vi mennesker er skapt til å leve i jevnbyrdige forhold, ikke som noen freaker hvor kvinner slaver for gamle menn. 

Hva om det hadde vært omvendt aldersforskjell da?

Anonymkode: 5cc8a...20f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om det hadde vært omvendt aldersforskjell da?

Anonymkode: 5cc8a...20f

Det blir jo det samme, men i det minste lever kvinner lengre enn menn og er flinkere til å ta vare på egen helse, så mindre sannsynlig at mannen må være hjelpepleier i slike relasjoner!

• Liker 1
Skrevet

Det blir fort slitsomt det. Hvis dama er 34 skal hun typisk ha flere barn, og vips er en mann parkert i tidsklemma til han er pensjonist. Men for all del: hver sin lyst.

Anonymkode: 037bf...576

Skrevet

Mannen min er 12 år eldre enn meg. Det var mye da vi ble sammen, da var jeg 18. Nå 20 år senere merker jeg ikke noe til det lenger.

Anonymkode: 80eea...4a2

Skrevet

Jeg har blitt kjent med ei som er 11 år yngre,  og har tenkt litt rundt det. De opplagte problemene kommer jo ved pensjonsalder, spesielt hennes, siden jeg da begynner å bli en gammel mann. Men så tenker jeg at alt kan skje med oss begge, før vi kommer så langt, så om vi får 10,15, eller 20 gode år sammen, så er det mye verdt. 

Å finne seg en ny partner midt i livet, og tro at det skal bli den siste, er litt naivt. Men det er lov å håpe. 

Anonymkode: c63b3...d16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er ihvertfall ingen slave for min 11 år eldre mann 🤔 Og vil si at vi er bedre rollemodeller enn noen med slike holdninger som deg.

Vi ble forelsket og alt gikk deretter. Har aldri tenkt over aldersforskjellen engang. Før jeg kom til Kvinneguiden 🙄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...