Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor alene. I følge de lærde så kan jeg ha besøk av en til to venner, eller hvordan er det?

Hvor strengt tolker dere dette? og hvor bor dere?

Jeg bor i Oslo?

Anonymkode: c0253...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor alene, med 50% omsorg for mitt barn. Møter venner på treningssenteret og utendørs. Ikke hatt besøk og kun besøkt min gamle far.

• Liker 1
Skrevet
Kathinka-bonde skrev (Akkurat nå):

Jeg bor alene og har ikke hatt besøk på fem år. Det har vært folk på døren, men aldri noen som har hatt tid til kaffe. Jeg har det veldig rent hjemme så jeg vet ikke hvorfor.

🤗 sender en klem.

• Liker 1
Skrevet
Kathinka-bonde skrev (1 minutt siden):

Jeg bor alene og har ikke hatt besøk på fem år. Det har vært folk på døren, men aldri noen som har hatt tid til kaffe. Jeg har det veldig rent hjemme så jeg vet ikke hvorfor.

hva med venner og familie? Hva svarer de når du spør om hvorfor de ikke kommer på besøk?

Anonymkode: 73ceb...c4c

Skrevet

Jeg bor alene, har hatt besøk av datter og to barnebarn. Også besøkt disse, da pluss svigersønn der. Har ikke hatt nær kontakt med andre etter bølge nr 2 kom.

Anonymkode: 83044...c62

Skrevet

Bor halvparten av tiden alene. Når sønnen min er her, så har han besøk av andre fra samme kohort i klassen. Jeg har ikke besøk, og går ikke på besøk til noen. 

Skrevet

Nei, og det har jeg ikke til vanlig heller. 

Anonymkode: e7715...486

Skrevet

Bor alene. Besøker bare foreldrene mine. Drar ikke hjem til noen andre eller inviterer noen andre hjem til meg. 

Trondheim. 

Anonymkode: 20735...400

Skrevet

Har kun besøk av min fuckboy/venn/nærkontakt ca 1 gang i uken. Men jeg er ikke så glad i å ha besøk generelt, så er ikke så stor forandring nå for tiden. 

Anonymkode: 5f822...48c

Skrevet

Bor alene og har kun besøk av kjæresten min og foreldrene mine. De har også svært begrenset sosial kontakt.

Har levd så strengt siden corona kom. Er for store konsekvenser hvis jeg drar med meg smitte på jobb. 

• Liker 2
Skrevet
Kathinka-bonde skrev (13 minutter siden):

jeg har ikke noe familie. Jeg ble adoptert, sendt på barnehjem, masse forskjellige fosterforeldre. Men i dag har jeg fått meg fast jobb. Jeg vet ikke hvordan man blir kjent med andre for å bli venner

Det høres ensomt ut, klem ❤️

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det fins vel fritidsaktiviteter du kan melde deg på /prøve kanskje? Når koronarestriksjonene gir seg litt.

Anonymkode: c3f88...ca9

Skrevet

Bor i småby. Hadde besøk av vennepar i jula og det var vel første besøk siden påsken 2019 hvis jeg ikke tar mye feil. 

Skrevet
Metalbitch skrev (34 minutter siden):

Jeg bor alene, med 50% omsorg for mitt barn. Møter venner på treningssenteret og utendørs. Ikke hatt besøk og kun besøkt min gamle far.

Siden du nevner treningssenter,så regner jeg med at du ikke bor i Oslo? 

Skrevet

Nei, hadde besøk av mamma i julen, men da hadde jeg gått frivillig i karantene først.

Hadde ofte besøk av venner før covid, og håper de kommer tilbake etter pandemien. Jeg møtte dem i sommer, og på våren hadde vi vinkvelder på zoom. Men har mistet kontakten med mange nå i løpet av 2. bølge😕

Anonymkode: d15e2...0aa

Skrevet

Svigermor bor alene. Hun har møtt 3 hustander med jevne mellom rom. (Ikke alle samtidig) Hun har vært på besøk hos oss for å treffe barnebarnet, og vært på besøk hos hennes andre barnebarn som bor i en annen hustand. Ikke rettferdig å be henne velge mellom barnebarna sine. Den tredje hustanden er foreldrene hennes som hun hjelper med ærender blandt annet. Ellers ser hun ingen innendørs. Kun en venninne uten om av og til, men de treffes ute. 

Syns at folk skal bruke hodet. Er store variasjoner mellom det å ikke møte noen til det å omgås haugevis av folk hver uke. 

Skrevet

Nei, har ikke truffet noen siden nyttårsaften, da hadde jeg to single venninner på besøk.

Det stemmer at folk som bor alene har lov til å ha 2-3 faste besøksvenner nå.

• Liker 1
Skrevet
Kathinka-bonde skrev (29 minutter siden):

Jeg er 25 år. Jeg har forsøkt så mange ganger, men folk har ikke tid. Da jeg fylte 22 innviterte jeg fem gjester som alle sa ja. Jeg hadde laget et kjempefint koldtbord. Alle gjestene kom, men de dro etter en time fordi de skulle på fest. Jeg kommer meg lissom aldri innenfor.Sjefen min sier at folk unngår meg fordi jeg virker tilbakestående og jeg lurer på om han har rett

oi, vet ikke hva dette her er😏de høres jo alle jævlige ut. kan jeg spørre hva slags yrke dere er i? utrolig stygt sagt av sjefen din. det er lov å tenke at andre har dårlige sosiale antenner. men å kalle en ansatt tilbakestående er jo helt bak mål. uprofesjonelt og krenkende.

Anonymkode: 167c2...cd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen besøksvenner fordi jeg ikke ble valgt av vennene. Treffer kun den aller nærmeste familien. 

Anonymkode: 3899f...d2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Siden du nevner treningssenter,så regner jeg med at du ikke bor i Oslo? 

Det stemmer. Her er sentrene åpne enda så lenge...

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har hatt og vært på besøk hos folk, riktig nok av venner er dette single som bor alene og så og si kun er med meg ellers. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...