Gå til innhold

Underlivsprolaps(fremre eller bakre vegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Etter tre fødsler og et svakt bekken fra starten av (er 30 år), har jeg nå fremfall av fremre og bakre skillevegg. Legen mente det var grad 2/3 ettersom det kun buler inn i skjeden.

prolapsen gir MANGE symptomer,men å operere dette nå er ikke en mulighet siden vi skal ha et barn til. Kniping vil ikke fikse fremfallet,noe jeg allerede visste siden det er ille nok,men jeg knipser for å styrke nedentil slik at det ikke blir verre og når jeg opereres så vil sterke muskler nedentil ha mye å si!

Problemet er egentlig samlivet.Jeg føler ingenting.Jeg er vid.Det er helt forferdelig! Det er også en av symptomene på prolaps. Mannen min føler nok like lite, men er alt for høflig for å si noe.

Kan noe gjøres med å føle mer når vi har samleie? Hvordan bli strammere der nede? 
Er det kun operasjonen som strammer til der nede(vet at den gjør prolapsen bedre!). 

Selv om jeg er sikkelig vid pga prolapsen, går det ann å styrke knipemusklen å bruke denne under samleie??Eller vil ikke denne fungere like bra pga prolapsen?

Jeg føler at jeg kan leve med alle de andre forferdelige symptomene,men ikke dette med samleie.Jeg savner sex og følelsen av friksjon 😭

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det gjør ikke vondt? Det går an å prøve sleeve/penishylse(?) :) Har ingen erfaring med det selv dessverre, men tenker at sterke muskler uansett ikke gjør opplevelsen noe dårligere. Og som du skriver så er det jo en investering i resultatet etter operasjon :)

Anonymkode: 032dc...71f

Skrevet

Hvordan merker du vidheten? 

Anonymkode: f2e38...ca4

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan merker du vidheten? 

Mye luft som går inn og ut ved samleie.Når jeg går så hører jeg diverse lyder nedentil. Åpningen er større ( de sydde lite av mellomkjøttet) og jeg føler veldig lite ved samleie.

Hva tenkte du på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men det gjør ikke vondt? Det går an å prøve sleeve/penishylse(?) :) Har ingen erfaring med det selv dessverre, men tenker at sterke muskler uansett ikke gjør opplevelsen noe dårligere. Og som du skriver så er det jo en investering i resultatet etter operasjon :)

Jo..mye vondt på kulen :(

Skrevet
IamIam2017 skrev (Akkurat nå):

Jo..mye vondt på kulen :(

Å 😕 Kjipt. Ville prøvd meg frem med sleeve og glidemiddel, kanskje det kan fungere :)  Ellers så er det jo heldigvis ting man kan gjøre for seksuell nærhet som ikke innebærer penetrering, selv om jeg skjønner at det er et savn.

Skrevet

Kulen?

Anonymkode: 4ff4e...0a4

Skrevet
IamIam2017 skrev (6 minutter siden):

Mye luft som går inn og ut ved samleie.Når jeg går så hører jeg diverse lyder nedentil. Åpningen er større ( de sydde lite av mellomkjøttet) og jeg føler veldig lite ved samleie.

Hva tenkte du på?

Hvordan det merkes og om det kan gjøres noe med. Hva sier mannen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kulen?

Anonymkode: 4ff4e...0a4

Ja,blir en kul når du har rectocele

Skrevet

Når du blir god på å knipe så prøv å knipe I forskjellige stillinger, liggende, stående, mens du gjør knebøy osv. Sørg for å knipe og få med hele bekkenbunnen, med rektum og del av mellomgulvet. Når du er blitt god på det kan du prøve å tilføre vektkuler, mulig de vil falle fort ut hvis du er veldig vid, men mulig å prøve. 

Har du alvorlig prolaps så vil jeg ikke tro at det er annet å gjøre med enn operasjon.. Jeg hadde livmorfremfall I noen uker etter fødsel sist, men det gikk seg til, det som faktisk hjalp meg var orgasmer, da sugdes ting inn igjen for en stund, men det høres ut som ditt prolaps er innvendig.. 

Det høres veldig kjedelig ut, lei meg på dine vegne.. 😢

Anonymkode: 19cc1...ac3

Skrevet

Søk på hypopressiv trening på Facebook.  Det er veldig god trening til akkuratt det der! 

Anonymkode: 814bb...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...