AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Koker dere smokker og flasker før fødsel? Hvordan gjør dere det? Og hvordan oppbevarer dere de etterpå? Vasker dere også da rett før de tas i bruk eller holder det å koke en gang på forhånd? Anonymkode: 6e102...593 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Jeg fikk ikke til amming så det ble flaskebarn. Hadde altså ikke kjøpt inn flasker før fødsel. Men nå vasker og steriliserer jeg flasker daglig. Jeg har en mikrosterilisator hvor det er plass til 4 flasker. Etter barnet har fått mme så skyller jeg flasken og alle delene i kaldt vann, deretter i varmt vann. Tar zalo i flasken og lar det stå ved vasken frem til jeg har 4 flasker og sterilisere i mikro. Før vi kjøpte mikrosterilisator så steriliserte vi flaskene i kjele. Da må det kokes i minimum 5 minutter. Jeg rørte rundt oppi så ikke smokken skulle sette seg fast og smelte. Jeg oppbevarer nå flasker og smokker i et skap. Har kjøpt flaskestativ og har en kjøkkenduk under. Tidligere oppbevarte vi det under et kjøkkenhåndkle på benken. Anonymkode: 6e183...2e4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har vasket alle flasker i oppvaskmaskinen nå før fødsel. Nå står de i kjøkkenskapet. Før jeg skal ta dem i bruk kjører jeg dem i mikrosterilisatoren så de er sterile til bruk. Det er en genial investering så man slipper å koke flasker og smokker i kjele. Anonymkode: 4a85d...15b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Vasker og koker alle flasker og smokker nå før fødsel, så de er klare til bruk. Får flaskebarn, så jeg vet de blir brukt Når de blir brukt, vasker jeg og koker de etter hvert bruk så lenge de blir brukt til mme har også mikrosterilisator, den er det plass til fire flasker i. Bruker den i blant, men liker best å koke. Anonymkode: d066a...aeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå