Tanuki Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Ja, hva med en tråd hvor man kan presentere og diskutere uløste mysteirer? Alt fra Kong Tut til Olof Palme, etc etc. Kriterier: Skriv et sammendrag av mysteriet oppgi kilder, ADVARSEL om beskrivelsen inneholder sterke beskrivelser av vold. Eksempler/inspo - Hvem drepte Elizabeth Short https://no.wikipedia.org/wiki/Black_Dahlia STERKE BILDER - Dyatlov Pass Incident/Boys From Yuba/Hamar-Daban Pass Incident - King Tut - Bigfoot/Yeti '- Isdalkvinnen - Froskeguttene https://en.wikipedia.org/wiki/Frog_Boys
Million Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Spennende tråd! Hvilke bilder er så sterke i Black Dahlia artikkelen på Wikipedia, som du linker til? Det ser ikke jeg noe til? Ser kun et portrettbilde av Elizabeth der? Jeg har sett en dokumentar om saken på tv, På Discovery eller noe tror jeg. Det ble spekulert i om en lege var gjerningspersonen, og en mann som var sønnen til denne mistenkte legen (nå død) hadde grunnlag for å si at det var faren hans som gjorde det, pga papirer og dagbok som han hadde funnet etter farens død. King Tut? Mener du faraoen Tutankhamon? Der har jeg sett mange tv-programmer om saken, da en av favorittkanalene mine som jeg ser på omtrent daglig er et par historiekanaler. Mye om Egypts historie der. En av de siste jeg så om akkurat Tutankhamon, var at det ble tatt DNA prøver av han og kona hans, samt foreldrene. Det viser seg at de, som var vanlig skikk blant de kongelige i gamle Egypt, giftet seg innad i familien for å beholde makten innad i familien. Søster og bror (grøss) giftet seg med hverandre... og når man gjør dette i noen generasjoner, blir følgene fæle. Tutankhamon hadde flere lidelser som er vanlig å arve, bl.a. klumpfot og diverse andre lidelser som må ha gitt han en del smerter og ubehag. Innavl og incest som gir barn i flere generasjoner gir svært sykelige og svake mennesker. Endret 14. januar 2021 av Million stavefeil rettet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå