AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #21 Del Skrevet 14. januar 2021 Det hørtes ikke ut som en plan jeg hadde klart å følge. Mtp aktivitet, er det ikke bedre å starte med å gå én dag i uka, så tre dager, og så evt. hver dag, istedenfor å plutselig skulle gå én time hver dag? Og kostholdet hørtes veldig ensformig og kjedelig ut. Blir det for rigid så faller jeg av og begynner å spise dritt istedet. Finn heller masse retter du kan spise til frokost, lunsj, middag og kvelds som både er sunt og godt! Du kan selvsagt ha mest grønnsaker og frukt men jeg ville ikke vært så streng. Det blir veldig usosialt også hvis du skal møte venner og familie og det blir mat. Anonymkode: 70c38...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #22 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal du vente 2 måneder med å gå tur? Hvorfor? Finnes også sunne tørrvarer du kan spise annet enn pepperkaker 🥲 Frukt, knekkebrød, syltetøy, makrell i tomat, de små posjonspakningene. Grovt brød, avokado, grønnsaker, osv osv. Begynn å spis sunt (og normalt) imorgen, sammen med tur og styrketrening. Ingen poeng i å vente med noe som helst. Og dropp faste. Anonymkode: e4772...f35 To mnd? Er snakk om 2 uker 😜 Er så lei av tørrmat. Klarer rett og slett ikke mer tørrmat 🙈 hjelper ikke at jeg ikke liker knekkebrød, syltetøy, makrell i tomat eller advokado. Da er det ikke så mye igjen 🤷🏼♀️ Men når det kommer til grønnsaker og magert kjøtt så går jeg aldri lei, er så mye mer man kan lage 😊 Men takk for svar og tips, du har jo egentlig helt rett! Men jeg venter i 2 uker til jeg har et kjøkken og tilberede maten på 😅 ts Anonymkode: a1365...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #23 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): To mnd? Er snakk om 2 uker 😜 Er så lei av tørrmat. Klarer rett og slett ikke mer tørrmat 🙈 hjelper ikke at jeg ikke liker knekkebrød, syltetøy, makrell i tomat eller advokado. Da er det ikke så mye igjen 🤷🏼♀️ Men når det kommer til grønnsaker og magert kjøtt så går jeg aldri lei, er så mye mer man kan lage 😊 Men takk for svar og tips, du har jo egentlig helt rett! Men jeg venter i 2 uker til jeg har et kjøkken og tilberede maten på 😅 ts Anonymkode: a1365...e8b Du skriver at du skal begynne å gå tur i mars. Vi er i midten av januar. Så ifølge det du skrev skal du begynne å gå tur om 6 uker. Anonymkode: e4772...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #24 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hørtes ikke ut som en plan jeg hadde klart å følge. Mtp aktivitet, er det ikke bedre å starte med å gå én dag i uka, så tre dager, og så evt. hver dag, istedenfor å plutselig skulle gå én time hver dag? Og kostholdet hørtes veldig ensformig og kjedelig ut. Blir det for rigid så faller jeg av og begynner å spise dritt istedet. Finn heller masse retter du kan spise til frokost, lunsj, middag og kvelds som både er sunt og godt! Du kan selvsagt ha mest grønnsaker og frukt men jeg ville ikke vært så streng. Det blir veldig usosialt også hvis du skal møte venner og familie og det blir mat. Anonymkode: 70c38...a39 Var dårlig forklart av meg, tenker jobbe meg opp til at jeg skal klare 1 time tur hver dag i mars 😅 Jeg vet om så sykt mye digg man kan lage med frukt, grønnsaker og magert kjøtt! Det er jo så mye man kan lage, så jeg går ikke lei. Bare tenk på så mye forskjellig krydder som finnes! Jeg er ikke redd for å gå lei 😊 Men ja det kan hende det blir usosialt. Et glass vin i ny og ne skal jeg unne meg med venninner. Men de har stor forståelse at jeg vil ned i vekt, og jeg er så heldig at mine venninner også er veldig opptatt av å spise sunt 😅 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver at du skal begynne å gå tur i mars. Vi er i midten av januar. Så ifølge det du skrev skal du begynne å gå tur om 6 uker. Anonymkode: e4772...f35 Åja leste feil 😅 om 3 uker skal jeg klare å gå 1 time tur hver dag, tenker begynne å jobbe meg opp til 1 time hver dag ila de 6 ukene 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 14. januar 2021 #25 Del Skrevet 14. januar 2021 Hvis du klarer det opplegget, så ja. For min del hadde dette strekt seg over for lang tid. Er veldig for livsstilsendring. Men jeg har lite selvdisiplin og er jojoslanker. Nå er jeg i gang igjen. Mitt mål er å ikke spise sukker i ukedagene. I helga kan jeg spise litt sjokolade. Da mener jeg litt 3-4 ruter. Og det er ikke helg fredag, lørdag og søndag. Dette må jeg gjøre, for jeg vet at jeg har helga å se frem til. Den er mye nærmere en mai (feks) det det har endt opp med før er å stappe innpå hele plata i ren desperasjon. Men tilbake til livsstilsendring. Jeg leste akkurat en artikkel om at det ikke nødvendigvis var så dumt å gå ned mye i vekt med en gang. Da er ofte motivasjonen høyest, og veldig mange holdt seg nede. Skal prøve å lete den frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. januar 2021 #26 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Faste er ikke tull. Det er masse forskning som viser helsefordeler av faste, og det kommer stadig mer. Anonymkode: ea65f...0d1 Faste som slankekur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #27 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Var dårlig forklart av meg, tenker jobbe meg opp til at jeg skal klare 1 time tur hver dag i mars 😅 Jeg vet om så sykt mye digg man kan lage med frukt, grønnsaker og magert kjøtt! Det er jo så mye man kan lage, så jeg går ikke lei. Bare tenk på så mye forskjellig krydder som finnes! Jeg er ikke redd for å gå lei 😊 Men ja det kan hende det blir usosialt. Et glass vin i ny og ne skal jeg unne meg med venninner. Men de har stor forståelse at jeg vil ned i vekt, og jeg er så heldig at mine venninner også er veldig opptatt av å spise sunt 😅 Åja leste feil 😅 om 3 uker skal jeg klare å gå 1 time tur hver dag, tenker begynne å jobbe meg opp til 1 time hver dag ila de 6 ukene 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b Det er jo ingenting som hindrer deg i å begynne å gå turer allerede nå. Det er heller ingenting som hindrer deg i å legge fra deg pepperkakene, brusen og det andre som du omtaler som "drittmat". Beklager, men dette er bare unnskyldninger. Det finnes mye mer du kan lage uten kjøleskap enn knekkebrød med makrell i tomat. Uansett ville jeg ha kjøpt et minikjøleskap for lenge siden. De minste er rimelige i pris som gjør at man får plass til det helt essensielle. Det burde du ha gjort med en gang du ble lei i stedet for å ty til pepperkaker til frokost. Du får en temmelig ekstrem overgang, og det går sjeldent bra i lengden. Hva gjør du om planen slår sprekker? Blir det pepperkaker til frokost igjen? Jeg skjønner at du er veldig ivrig nå. Det er man som regel i startfasen, men du skal leve med dette i ett år, og ja... Livet skjer. Anonymkode: cab54...f47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. januar 2021 #28 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for at du er enig 😄 Har fastet selv før, og jeg føler meg virkelig bra av det! Hardt i starten, men når man er vandt til det, føles det nesten ut som en rens av kroppen! Og for de som kanskje ikke vet så mye om det, jeg drikker masse vann de dagene jeg evt faster 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b Jeg trodde du var ute etter en varig vektendring? Det nytter ikke belage seg på faste da. Du har fått flere råd i denne tråden om å tenke helt nytt, legge om livsstilen og gjøre en livsstilsendring for å både klare og gå ned i vekt og bli der. Det nytter ikke å faste to ganger i uka resten av livet. Det orker man ikke, og det tviler jeg på at du gidder i år etter år. Og hvor sunt det er, stiller jeg spørsmålstegn ved. Skal du gå ned i vekt og bli der, må du finne et kosthold og en måte å leve på som du kan beholde og ha i årevis. Kosten er første skritt, deretter mosjon. Ikke faste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #29 Del Skrevet 14. januar 2021 Fasting er naturlig, sunt, effektivt, og med mindre du har noen alvorlige sykdommer som utelukker det, helt trygt. Å ha erfaring med delvis eller periodisk faste er gull verdt om du har det for travelt til å spise en dag. Jo, fasting er et utmerket første skritt. Det er bare å prøve seg frem til hva som funker best. En dag i uka, 16:8, en ukes faste i måneden, whatever. Det jeg tror kan ødelegge for deg er at du har tenkt å spise masse karbohydrater og lite fett. Folk er forskjellige, men det er vanlig å få større problemer med sult og energinivå når man spiser (mye) karbohydrat, og omvendt om man heller spiser fett (protein bør du jo spise mye av uansett, med tanke på både metthetsfølelse og kroppsbygning). Jeg har selv kuttet ut karbohydrater helt, bortsett fra når det blir for sært å si nei i sosiale sammenhenger, og har aldri hatt det bedre og så stabil energi. Som med faste kan det være litt røft i starten å legge om fra å spise masse karbs, men jeg anbefaler å gi det et forsøk. Min erfaring er også at når man først har prøvd keto og faste, blir det lettere å omstille seg for hver gang. Anonymkode: a01fd...9ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #30 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må vente til februar for jeg bor litt vanskelig nå 😕 har hverken kjøleskap eller kjøkken. Så spiser bare tørrvarer. Så må starte 1 februar for da flytter jeg inn i en ny leil. ts Anonymkode: a1365...e8b Knekkebrød og tubeost eller porsjonspakning med makrell i tomat er et mye bedre alternativ til frokost enn pepperkaker😄 Anonymkode: 0e429...49a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #31 Del Skrevet 14. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fasting er naturlig, sunt, effektivt, og med mindre du har noen alvorlige sykdommer som utelukker det, helt trygt. Å ha erfaring med delvis eller periodisk faste er gull verdt om du har det for travelt til å spise en dag. Jo, fasting er et utmerket første skritt. Det er bare å prøve seg frem til hva som funker best. En dag i uka, 16:8, en ukes faste i måneden, whatever. Det jeg tror kan ødelegge for deg er at du har tenkt å spise masse karbohydrater og lite fett. Folk er forskjellige, men det er vanlig å få større problemer med sult og energinivå når man spiser (mye) karbohydrat, og omvendt om man heller spiser fett (protein bør du jo spise mye av uansett, med tanke på både metthetsfølelse og kroppsbygning). Jeg har selv kuttet ut karbohydrater helt, bortsett fra når det blir for sært å si nei i sosiale sammenhenger, og har aldri hatt det bedre og så stabil energi. Som med faste kan det være litt røft i starten å legge om fra å spise masse karbs, men jeg anbefaler å gi det et forsøk. Min erfaring er også at når man først har prøvd keto og faste, blir det lettere å omstille seg for hver gang. Anonymkode: a01fd...9ee Jeg har ingen sykdommer, og spiser sunt og variert. Har prøvd faste flere ganger og jeg endte bare opp med ekstrem hodepine og sulthunger. Åt som en ulv etterpå! At fasting skal være sunt stiller jeg meg særdeles tvilende til. Anonymkode: f7040...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #32 Del Skrevet 14. januar 2021 Hørtes veldig styrete ut. Jeg gikk ned 27 kg på 6 mnd med å kun spise middag(da spiste jeg akkurat det jeg ville) drikke kun vann og en pose potetgull som jeg snackset på gjennom en uke. Jeg har aldri vært begeistret for frokost/lunsj/kvelds, så sånn sett har jeg jo spist stort sett kun middag i sikkert 15 år da. Mitt problem var brus, sjokolade, øl osv. Anonymkode: e7cb0...9d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #33 Del Skrevet 14. januar 2021 kaleidoskop skrev (2 timer siden): Hvis du klarer det opplegget, så ja. For min del hadde dette strekt seg over for lang tid. Er veldig for livsstilsendring. Men jeg har lite selvdisiplin og er jojoslanker. Nå er jeg i gang igjen. Mitt mål er å ikke spise sukker i ukedagene. I helga kan jeg spise litt sjokolade. Da mener jeg litt 3-4 ruter. Og det er ikke helg fredag, lørdag og søndag. Dette må jeg gjøre, for jeg vet at jeg har helga å se frem til. Den er mye nærmere en mai (feks) det det har endt opp med før er å stappe innpå hele plata i ren desperasjon. Men tilbake til livsstilsendring. Jeg leste akkurat en artikkel om at det ikke nødvendigvis var så dumt å gå ned mye i vekt med en gang. Da er ofte motivasjonen høyest, og veldig mange holdt seg nede. Skal prøve å lete den frem Ja gjerne del om du finner artikkelen igjen, all informasjon er nyttig! 😊 Jeg forstår veldig godt hva du mener med at man kan stappe innpå hele plata i desperasjon! 😂 Du er ikke alene der! Jeg har gjort det selv før 😜 Men jeg har lært meg skikkelig selvdisiplin. Jeg er ganske så hard mot meg selv 😅 Etter gjentatte ganger jeg har falt etter i desperasjon etter noe digg, har jeg lært meg å stoppe og tenke «er det denne sjokoladeplaten jeg vil ha eller vil jeg bli tynn?» og da klarer jeg hive den skokoladeplaten bort etter 2 rader med sjokolade 😂 Men jeg lar meg selv faile litt. Litt sjokolade og et glass vin med ei venninne går fint, så lenge jeg fortsetter på planen rett etterpå. ts Anonymkode: a1365...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #34 Del Skrevet 14. januar 2021 Million skrev (1 time siden): Faste som slankekur? Faste som en del av slanking er veldig vanlig 😊 folk faster av mange forskjellige grunner. Pga slanking, livsstil, helsefordeler, religion og sikkert mye mer ts Anonymkode: a1365...e8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #35 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ingenting som hindrer deg i å begynne å gå turer allerede nå. Det er heller ingenting som hindrer deg i å legge fra deg pepperkakene, brusen og det andre som du omtaler som "drittmat". Beklager, men dette er bare unnskyldninger. Det finnes mye mer du kan lage uten kjøleskap enn knekkebrød med makrell i tomat. Uansett ville jeg ha kjøpt et minikjøleskap for lenge siden. De minste er rimelige i pris som gjør at man får plass til det helt essensielle. Det burde du ha gjort med en gang du ble lei i stedet for å ty til pepperkaker til frokost. Du får en temmelig ekstrem overgang, og det går sjeldent bra i lengden. Hva gjør du om planen slår sprekker? Blir det pepperkaker til frokost igjen? Jeg skjønner at du er veldig ivrig nå. Det er man som regel i startfasen, men du skal leve med dette i ett år, og ja... Livet skjer. Anonymkode: cab54...f47 Jeg har satt meg en start, er det så farlig? Jeg vil heller tro at de som spontant bestemmer seg for å slanke seg uten å legge en langsiktig plan, vil faile. Om noen hadde skrevet på lille julaften at de skal begynne slanke seg fra nyttårsaften, så hadde ingen reagert... Det blir ikke noe problem å bytte maten jeg spiser nå til noe sunt fra 1 februar. Jeg er dritt lei all tørrmat, til og med knekkebrød. Føler jeg har gått igjennom hele tørrmathylla, og jeg er helt kvalm av maten. Jeg klarer ikke spise sunn tørrmat nå, da tror jeg at jeg kommer til å spy. Bare tanken på det er sykt demotiverende for meg. Så er det ikke bedre at jeg starter 1 februar med masse motivasjon? Og jo, det er ting som hindrer meg å gå ut her jeg bor nå, uten at jeg ønsker gå inn på det temaet her. Men dette vil ordne seg like etter 1 februar, da jeg har flyttet. Ja jeg burde nok kjøpt meg mini kjøleskap for lenge siden. Men det går ikke her jeg bor. Jeg har ikke lov til å ha slike store ting her. Jeg bor veldig spesielt nå, ønsker ikke forklare hvordan. Om planen sprekker, så føler jeg ikke hele planen sprekker om jeg dummer meg ut. Om jeg sprekker, så ja, da er den spist, også bare fortsetter jeg med planen, eller regulerer maten på akkurat den dagen, slik at jeg ikke går så alt for mye over på kalorier/fett. Det blir ikke mer pepperkaker til frokost i 2021 etter 1 februar, er dritt lei pepperkaker 😂😂 ts Anonymkode: a1365...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #36 Del Skrevet 14. januar 2021 Million skrev (2 timer siden): Jeg trodde du var ute etter en varig vektendring? Det nytter ikke belage seg på faste da. Du har fått flere råd i denne tråden om å tenke helt nytt, legge om livsstilen og gjøre en livsstilsendring for å både klare og gå ned i vekt og bli der. Det nytter ikke å faste to ganger i uka resten av livet. Det orker man ikke, og det tviler jeg på at du gidder i år etter år. Og hvor sunt det er, stiller jeg spørsmålstegn ved. Skal du gå ned i vekt og bli der, må du finne et kosthold og en måte å leve på som du kan beholde og ha i årevis. Kosten er første skritt, deretter mosjon. Ikke faste. Ja og jeg har svart disse rådene så orker ikke skrive alt igjen her 😜 jeg er ute etter en varig vektendring, men først vil jeg ha av noen kg. Jeg har drevet med fasting før og trivdes med det, og har ikke noe problem med å faste enten 1 eller 2 dager i uka resten av livet 😜 ts Anonymkode: a1365...e8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #37 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fasting er naturlig, sunt, effektivt, og med mindre du har noen alvorlige sykdommer som utelukker det, helt trygt. Å ha erfaring med delvis eller periodisk faste er gull verdt om du har det for travelt til å spise en dag. Jo, fasting er et utmerket første skritt. Det er bare å prøve seg frem til hva som funker best. En dag i uka, 16:8, en ukes faste i måneden, whatever. Det jeg tror kan ødelegge for deg er at du har tenkt å spise masse karbohydrater og lite fett. Folk er forskjellige, men det er vanlig å få større problemer med sult og energinivå når man spiser (mye) karbohydrat, og omvendt om man heller spiser fett (protein bør du jo spise mye av uansett, med tanke på både metthetsfølelse og kroppsbygning). Jeg har selv kuttet ut karbohydrater helt, bortsett fra når det blir for sært å si nei i sosiale sammenhenger, og har aldri hatt det bedre og så stabil energi. Som med faste kan det være litt røft i starten å legge om fra å spise masse karbs, men jeg anbefaler å gi det et forsøk. Min erfaring er også at når man først har prøvd keto og faste, blir det lettere å omstille seg for hver gang. Anonymkode: a01fd...9ee Takk for råd!! Akkurat det du skriver om har jeg tenkt på, men ikke helt forstått hvordan jeg skulle gjort det i praksis. Kan du gi meg noen eksempler? 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #38 Del Skrevet 14. januar 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ingen sykdommer, og spiser sunt og variert. Har prøvd faste flere ganger og jeg endte bare opp med ekstrem hodepine og sulthunger. Åt som en ulv etterpå! At fasting skal være sunt stiller jeg meg særdeles tvilende til. Anonymkode: f7040...3da Folk er som sagt forskjellige. Du sier ikke hvor lenge du prøvde å faste. For min del tok det ca tre døgn å venne seg til å spise etter 16:8, og når det var blitt en vane ble det forholdsvis enkelt å prøve på andre typer faste. Men den største forskjellen kom da jeg droppet karbohydrater eller i alle fall kuttet drastisk på det. Jeg er nok ikke den eneste som har opplevd at mettheten fra tre speilegg er noe helt annet enn om du hadde spist knekkebrød eller frokostblanding. Kort sagt, når jeg spiser karbohydrater blir jeg fort sulten igjen. Når det gjelder om fasting er sunt eller ikke, finnes det allerede en del forskning som viser at det er gull for blodsukkerkontroll, insulin osv, og det er mye som tyder på at det er bra for autofagi, altså at kroppen "spiser" sine egne skadede og overflødige celler. Det gir fullstendig mening om du tenker på vår evolusjonære fortid: vi er rett og slett ikke skapt for å spise hele tiden, slik mange gjør i dag, men tvert imot å kunne gå ganske lange perioder uten mat. Det forklarer også hvorfor man gjerne opplever både økt konsentrasjon, økt forbrenning og økning i veksthormoner når man har gått uten å spise en stund: det er kroppens måte å gjøre deg bedre i stand til å skaffe mat. Normalen er altså å få MER energi av å faste, ikke mindre. Du må gå mange dager uten mat før kroppen begynner å skru ned forbrenningen. Men, hvis du er vant med å spise veldig ofte og gjerne så snart du kjenner antydning til sult, vil jo kroppen din ha vent seg til det over mange år, og protesterer når maten ikke kommer som den pleier. Hvis du er vant til å kontrollere blodsukkeret/energinivået ditt ved å spise karbohydrater, vil kroppen din ha lite trening i å ordne dette på egenhånd ved å bruke fettet du har på kroppen nettopp for det formålet. Så det kan som sagt ta noen dager å venne seg til det. Og så er det fort gjort å drikke for lite når man faster, fordi vi vanligvis drikker en del i forbindelse med måltider. Så kjør på med vann og te og kaffe (koffein kan virke appetittdempende) og se om ikke sulten går over etter noen minutter. Min erfaring er at jeg aldri er sulten i mer enn ca fem minutter i strekk. Det er som om kroppen tenker "jaja, her kommer det ikke næring på et sølvfat akkurat nå, så vi får finne på noe annet." Anonymkode: a01fd...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #39 Del Skrevet 14. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Om planen sprekker, så føler jeg ikke hele planen sprekker om jeg dummer meg ut. Om jeg sprekker, så ja, da er den spist, også bare fortsetter jeg med planen, eller regulerer maten på akkurat den dagen, slik at jeg ikke går så alt for mye over på kalorier/fett. Anonymkode: a1365...e8b Ja, det er veldig viktig å ikke bli for svart/hvit så det blir alt eller ingenting. Det kan være lurt å planlegge en "sprekk," f.eks at du spiser akkurat det du har lyst på hver lørdag. Og ellers er åpen for å justere på metoden(e) du bruker for å komme i form. Anonymkode: a01fd...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #40 Del Skrevet 14. januar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for råd!! Akkurat det du skriver om har jeg tenkt på, men ikke helt forstått hvordan jeg skulle gjort det i praksis. Kan du gi meg noen eksempler? 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b For min del gikk det overraskende greit å kjøre 18:6. Jeg har aldri vært sulten om morgenen uansett, men tvunget i meg mat pga fRokOSt eR DagEnS VIktiGstE mÅltiD-tullballet vi alle lærte som barn. Så prøvde jeg å ha kortere og kortere spisevindu til jeg hadde bare ett måltid daglig, men da ble jeg sittende og spise veldig lenge og på treningsdager ble det vanskelig å orke å få i seg nok uten å bruke proteinpulver. Å faste annenhver dag var også enkelt, da hadde jeg gjerne litt større spisevindu neste dag. Faster av og til en hel dag mer eller mindre spontant nå. Ellers spiser jeg som regel to måltider nå, ca kl 17 og 22. Keto var litt mer trøblete, da gikk jeg fra masse karbo til null fra en dag til den neste. Jeg ble litt kvalm, svimmel og ukonsentrert. Men neste gang jeg prøvde var overgangen helt problemfri. Spiser kun animalsk for tiden, dvs. kjøtt, egg, fisk og ost, og føler meg stort sett god og mett hele dagen. Søtsuget forsvant helt i løpet av en ukes tid. Trener helst og best på tom mage. Anonymkode: a01fd...9ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå