AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Jeg havner fort i platåer når jeg slanker meg, at kroppen går i sparemodus og vektreduksjonen stopper opp. Nå har jeg laget meg en langsiktig plan helt frem til ca neste år. Jeg er 160 høy og veier nå 75 kg. Målet mitt er å veie 50 kg, altså meg må ned 25 kg. Planen min er å ikke la kroppen bli vandt til planen, og hele tiden pushe meg litt lenger. Her er planen: Nå: Pepperkaker til frokost 😂 spiser bare dritt og drikker brus. Ligger bare på sofaen Februar: Spise greit sunt/ vanlig sunn mat, ikke pepperkaker til frokost liksom. Mars: Begynne å gå 1 time tur hver dag April: turer + spise bare grønnsaker/frukt og magert kjøtt Mai: Jogge + fortsette med grønnsaker/frukt og magert kjøtt Juni: jogge + spise for det MESTE grønnsaker/frukt (80% grønt og 20% magert kjøtt) Juli: Spise for det meste grønsaker/frukt og magert kjøtt + jogging og Trene styrke hjemme August: alt det samme+ begynne Vannfaste fra kl 18 September: alt det samme + Vannfaste 1 døgn i uka (Tirs) Okt: alt det samme + Vannfaste 2 døgn i uken (man og tors) Nov: alt det samme + Trene på treningssenter Hva syntes dere? 🙈 Om jeg når ideal vekten min innen dette året, så blir det mer å stabilisere vekten og planen endres 😊 har også rom for at jeg vil legge på meg noe i forhold til muskler Anonymkode: a1365...e8b
Million Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Jeg synes du skal droppe faste. Det er bare tull. Spis normal og sunn kost av samme type du nevner; mye grønnsaker og litt rent kjøtt eller fisk ved siden av. Og hvorfor må du vente til februar med å begynne? Begynn i morgen, og dropp pepperkakene og annet snacks og snop allerede fra i morgen. Endret 14. januar 2021 av Million 19
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Dietter hjelper ikke. Derfor du havner i platåer. Du må endre livsstilen på en måte du klarer å leve resten av livet. Faste er bare tull, det kan du droppe. At kroppen går i sparemodus er bare en gammel dum myte. Helt enkelt; spis mindre enn du forbrenner da går du ned Anonymkode: fbb3b...2a8 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 I beste fall holder du til et par dager uti april, før du totalkræsjer med hodet først i et påske-smågodt-tilbud. Og siden du da ikke klarte å leve på bare grønnsaker og magert kjøtt, så er det bare å gi opp. Etter noen uker med selvmedlidenhet medisinert med grandiosa og melkesjokolade er du et par kilo mer enn nå. Vektnedgang basert på ren viljestyrke blir aldri varig. Du må begynne med hodet, og legge bort alle svart/hvitt tankemønstre. Og heller fokusere på å lære å spise det kroppen trenger og lytte til den. Anonymkode: fe8a8...227 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Million skrev (26 minutter siden): Jeg synes du skal droppe faste. Det er bare tull. Spis normal og sunn kost av samme type du nevner; mye grønnsaker og litt rent kjøtt eller fisk ved siden av. Og hvorfor må du vente til februar med å begynne? Begynn i morgen, og dropp pepperkakene og annet snacks og snop allerede fra i morgen. Jeg må vente til februar for jeg bor litt vanskelig nå 😕 har hverken kjøleskap eller kjøkken. Så spiser bare tørrvarer. Så må starte 1 februar for da flytter jeg inn i en ny leil. ts Anonymkode: a1365...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Greit nok å trappe opp trening, men kostholdet må du i gang med nå. Så får du spise hermetiske grønnsaker og frisk frukt til du har kjøleskap. Anonymkode: 86983...133 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Million skrev (33 minutter siden): Jeg synes du skal droppe faste. Det er bare tull. Spis normal og sunn kost av samme type du nevner; mye grønnsaker og litt rent kjøtt eller fisk ved siden av. Og hvorfor må du vente til februar med å begynne? Begynn i morgen, og dropp pepperkakene og annet snacks og snop allerede fra i morgen. Faste er ikke tull. Det er masse forskning som viser helsefordeler av faste, og det kommer stadig mer. Anonymkode: ea65f...0d1 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dietter hjelper ikke. Derfor du havner i platåer. Du må endre livsstilen på en måte du klarer å leve resten av livet. Faste er bare tull, det kan du droppe. At kroppen går i sparemodus er bare en gammel dum myte. Helt enkelt; spis mindre enn du forbrenner da går du ned Anonymkode: fbb3b...2a8 Jeg tenker gjøre om livsstilen min også, men jeg vil riste av meg en del kg først 😜 men bra du nevner det, jeg er helt enig med deg at den viktigste endingen er faktisk å gjøre en livsstilsendring! 😊 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I beste fall holder du til et par dager uti april, før du totalkræsjer med hodet først i et påske-smågodt-tilbud. Og siden du da ikke klarte å leve på bare grønnsaker og magert kjøtt, så er det bare å gi opp. Etter noen uker med selvmedlidenhet medisinert med grandiosa og melkesjokolade er du et par kilo mer enn nå. Vektnedgang basert på ren viljestyrke blir aldri varig. Du må begynne med hodet, og legge bort alle svart/hvitt tankemønstre. Og heller fokusere på å lære å spise det kroppen trenger og lytte til den. Anonymkode: fe8a8...227 hvorfor tror du jeg bare holder til et par dager ut i april? 😂 før jeg bodde så kjipt som jeg gjør nå, så levde jeg et halvt år på keto 😜 men alt raste i grus da bo situasjonen min endret seg og jeg har nå bodd i et halvt år uten kjøkken og kjøleskap. Lagt på meg en del pga det. Ja man kan spise sunt med bare tørrvarer, men jeg fikk virkelig dritt lei av knekkebrød og tunfisk. Jeg klarer holde målene mine så lenge jeg kan spise sunt og variert, og det kan jeg fra 1 februar 😊 Jeg trøste spise ikke. Hvorfor bare antyde du det værste om meg med en gang??? Kroppen min har nå lært at den kan være så tung som den nå er, og kroppen kommer alltid til å prøve kjempe for å komme opp til denne vekten jeg har nå. For kroppen er vekten jeg har nå idealet. Så nei, jeg kan ikke lytte til kroppen. ts Anonymkode: a1365...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Det vil bli ganske tøft for deg å legge om så mye. Tanken på å kun spise grønnsaker og magert kjøtt er jo greit, men etter kort tid så vil det bli vanskelig. Du må lage deg en plan du klarer å holde ellers så går du på en smell og det er vanskelig å komme i gang igjen. Du bør også ha i bakhodet at du vil gå på en liten smell nå og da. Da må du ikke gi opp, men fortsette med planen din. En sjokolade innimellom ødelegger ikke hele planen din, det er bare å brette opp ermene og fortsette. Og når du begynner å gå ned så er det mye mer motiverende å fortsette, starten er ofte verst. Anonymkode: 719a3...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Greit nok å trappe opp trening, men kostholdet må du i gang med nå. Så får du spise hermetiske grønnsaker og frisk frukt til du har kjøleskap. Anonymkode: 86983...133 Takk for tips, og du har nok rett, men jeg starter 1 februar 😅 Er veldig opptatt av å gjøre det ordentlig når jeg først starter, det gir meg motivasjon ts Anonymkode: a1365...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Anbefaler intermittent fasting, med kun to måltider om dagen. Såkalt 18:6 faste. Jeg spiser lunsj klokken 11 og middag klokken 16. Ellers spiser jeg ingenting, og lar magen hvile. Det fungerer ihvertfall veldig bra for meg. Anonymkode: e69ed...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dietter hjelper ikke. Derfor du havner i platåer. Du må endre livsstilen på en måte du klarer å leve resten av livet. Faste er bare tull, det kan du droppe. At kroppen går i sparemodus er bare en gammel dum myte. Helt enkelt; spis mindre enn du forbrenner da går du ned Anonymkode: fbb3b...2a8 Hun har akkurat laget tråd et annet sted om å få fikset puppene, og er jojo slanker. Opp og ned 20 kg hvert år. Så hun vil gjøre det også i år og d må det drastiske tiltak til. Derfor Anonymkode: 0dfff...717 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faste er ikke tull. Det er masse forskning som viser helsefordeler av faste, og det kommer stadig mer. Anonymkode: ea65f...0d1 Takk for at du er enig 😄 Har fastet selv før, og jeg føler meg virkelig bra av det! Hardt i starten, men når man er vandt til det, føles det nesten ut som en rens av kroppen! Og for de som kanskje ikke vet så mye om det, jeg drikker masse vann de dagene jeg evt faster 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b 2
Timea Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 Jeg hadde selv ikke klart å fullført den planen der 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #15 Skrevet 14. januar 2021 Fint med planer og sånn, men fallhøyden er stor når planen er ambisiøs og rigid. Da mister man fort motivasjonen straks man snubler litt. Eller, sånn har det vært for meg. Ville heller begynt litt rolig og innført litt mindre drastisk periodisk faste eller typ 5:2 enn vannfaste flere døgn i uka Anonymkode: 573d2...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler intermittent fasting, med kun to måltider om dagen. Såkalt 18:6 faste. Jeg spiser lunsj klokken 11 og middag klokken 16. Ellers spiser jeg ingenting, og lar magen hvile. Det fungerer ihvertfall veldig bra for meg. Anonymkode: e69ed...ac9 Usunt for forbrenningen med mindre det bare er en periode innimellom. Anonymkode: 0dfff...717 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 Hvorfor skal du ikke gå tur før i februar? Du må bevege det hver dag. Anonymkode: ded06...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vil bli ganske tøft for deg å legge om så mye. Tanken på å kun spise grønnsaker og magert kjøtt er jo greit, men etter kort tid så vil det bli vanskelig. Du må lage deg en plan du klarer å holde ellers så går du på en smell og det er vanskelig å komme i gang igjen. Du bør også ha i bakhodet at du vil gå på en liten smell nå og da. Da må du ikke gi opp, men fortsette med planen din. En sjokolade innimellom ødelegger ikke hele planen din, det er bare å brette opp ermene og fortsette. Og når du begynner å gå ned så er det mye mer motiverende å fortsette, starten er ofte verst. Anonymkode: 719a3...3f2 Takk for at du skriver mye motiverende! 😊 du har helt rett i at jeg nok kommer til å faile, en sjokoladebit her eller et glass vin med ei venninne 🤷🏼♀️ Men jeg syntes det er greit, jeg er bare et menneske, og selv om jeg kan faile, så betyr ikke det at jeg gir opp 😊 Har slanket meg før og hatt stabil vekt over mange år. Har bare vært et veldig kjipt år i år med vanskelig boforhold, så har skeia veldig ut 😅 gleder meg masse til å komme i gang 😄 og ønsker prøve en ny metode nå og er spent på om det fungerer for meg 😊 ts Anonymkode: a1365...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #19 Skrevet 14. januar 2021 Skal du vente 2 måneder med å gå tur? Hvorfor? Finnes også sunne tørrvarer du kan spise annet enn pepperkaker 🥲 Frukt, knekkebrød, syltetøy, makrell i tomat, de små posjonspakningene. Grovt brød, avokado, grønnsaker, osv osv. Begynn å spis sunt (og normalt) imorgen, sammen med tur og styrketrening. Ingen poeng i å vente med noe som helst. Og dropp faste. Anonymkode: e4772...f35 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #20 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anbefaler intermittent fasting, med kun to måltider om dagen. Såkalt 18:6 faste. Jeg spiser lunsj klokken 11 og middag klokken 16. Ellers spiser jeg ingenting, og lar magen hvile. Det fungerer ihvertfall veldig bra for meg. Anonymkode: e69ed...ac9 Ja det er veldig likt det jeg har gjort før! 😄 Jeg spiste lunsj kl 12 og middag kl 16-17. Regelen min da var å bare spise mellom kl 12 og 18! 😊 godt å høre det fungerer for flere også! 😄 ts Anonymkode: a1365...e8b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå