AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hvor lenge varer de vonde følelsene i etterkant av en skilsmisse med barn, der du ikke klarer være hyggelig mot din ekspartner? Spør både dere som er skilt, eller dere som er sammen med noen som er det. Hvor langt tid tok det før du kom dit at du kunne snakke vennskapelig med eksen, før eksen kunne snakke vennskapelig til deg, eller eksen til kjæresten var vennlig mot deg? Eller er du aldri kommet dit? Er sammen med en mann som er skilt, og hans ekskone er fortsatt veldig negativt innstilt mot ham og meg (var hun som dro). De har lite kontakt utover det ytterst nødvendige, men en tre-fire ganger i året har hun noen "utbrudd" der hun ringer og kjefter litt ut av det blå. Det kommer gjerne når vi skal gjøre noe hyggelig sammen. Snakket med en venn for et par dager siden som har vært skilt noen år, der det har vært rettssak om barna og mye bråk. De har faktisk nå blitt venner igjen, men det tok fire år. Jeg tenker bare "gi det tid", men så har jeg også hørt et par skrekkhistorier der det aldri blitt bra. Til dere som hadde mye konflikt ved separasjon/skilsmisse - ble dere noensinne venner igjen? Hvor lang tid tok det? Anonymkode: aa0b8...539
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Ikke meg det gjelder, men svigers gikk ifra hverandre etter utroskap (15+ år siden). Det var visst en turbulent periode, de forsøkte igjen men det gikk ikke å reparere. Mye såre følelser, f.eks kunne svigermor si mye stygt om eksen foran barna sine. I dag er svigerfar gift med hun han var utro med og svigermor også gift på ny. Alle disse fire omgås med grei tone i bursdager, dåp, etc. Det tok noen år før det ble slik uanstrengt altså (tilsynelatende uanstrengt, i alle fall). Anonymkode: ba7d2...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå