AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Føler at 2020 var for å forberede oss på det som virkelig kommer. Myndighetene har jo gått ut lenge før 2020 og sagt at alle husstander bør ha vann og proviant for 3 dager og at man må sitte inne i 3 dager pga man kan ikke gå ut. All elektrisitet, Internett, telefonnett, vann og varme vil bli borte i 3 dager. Så har du forberedt deg så du klarer deg i 3 dager uten noe? Har lest om en solstorm som vil komme og slå ut alt og at man må sitte i ro inne i 3 dager før man kan gå ut igjen. Anonymkode: c9593...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Dette har de snakket om siden 2 verdenskrig. Burde virkelig ikke komme som noe sjokk på alle at det kan skje en katastrofe. Det kan skje eller ikke. Bestemoren min har lagret siden krigen, men som hun sier har verden forandret seg og trur det ikke blir noen store katastrofer. Kan nesten si meg enig. Anonymkode: f22f2...c75 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Nei. Klarer oss fint. Skjer det noe så kommer det til å ta lengre en 3 dager liksom. Nå er jeg ikke Norsk. Har opplevd krig ,matmangel ,vannmangel, strøm kutt ,penge mangel ..... med andre ord mye dritt. Også har jeg overlevd og er her i dag. Mennesker er oppfinnsomme, overlevelses innstinkt slår inn. Men ikke hvis man sitter inne og venter. Mange som satt inne og ventet på at det skal bli over ,også er de ikke lenger her i dag ! Ps. Ett eller annet form av våpen er best å ha Anonymkode: dee47...078 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 3 dager skulle gått fint uansett. Har alltid mat og drikke for 3 dager i hus. En måned derimot, det er ikke sikkert hadde gått like fint. Men med begrenset plass i skapene, har jeg desverre ikke mulighet for å hamstre. Anonymkode: 06047...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Jeg er en horder i god tid og har sikkert mat og drikke for flere uker, Har egen matbod til slikt. Anonymkode: 25181...bca 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Om man lever så ekstremt fra dag til dag at man ikke kan greie seg med mat og drikke i 3 -TRE- dager, så synes jeg ikke det minste synd på de det gjelder. Er det seriøst vanlig å gå på butikken oftere enn hver tredje dag fordi alt ellers av kjøleskap, fryser og matskap er helt tomt??? Anonymkode: 65527...3a3 7
Drizzt Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Hvor leste du om solstormen, TS? Når kommer den, sa du? Ellers er vi forberedt og kan klare oss en stund. Uten strøm blir det vanskelig da. 1
pia mater Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Nei. Aldri tenkt på slikt. Foretrekker å ha nok mat så jeg slipper å handle hver dag, bare. Drikke hadde nok blitt vanskelig først, da jeg bruker mye springvann. Men kan overleve på øl og vin den tredje dagen, hvis ting går skikkelig ille 😎 6
cleangal Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om man lever så ekstremt fra dag til dag at man ikke kan greie seg med mat og drikke i 3 -TRE- dager, så synes jeg ikke det minste synd på de det gjelder. Er det seriøst vanlig å gå på butikken oftere enn hver tredje dag fordi alt ellers av kjøleskap, fryser og matskap er helt tomt??? Anonymkode: 65527...3a3 Dette har jeg også lurt på. Skulle nok klart meg ganske lenge med det jeg har. På et eller annet tidspunkt hadde jeg gått tom for grønnsaker, men jeg hadde ikke sultet etter 3 dager.
stan Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Mat for tre dager har vi bestandig. Men oppvarming er det verre med 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Handler en gang i uka, så det er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 Det kan bli kaldt om jeg ikke kan gå ut etter ved, men jeg har godt med ulltepper. Har også mat og vann for over 2 uker. Jeg har faktisk kjøpt en vanndunk siste året - mest fordi den ikke koster noe å ha stående. Anonymkode: 9d992...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Drizzt skrev (19 minutter siden): Hvor leste du om solstormen, TS? Når kommer den, sa du? Ellers er vi forberedt og kan klare oss en stund. Uten strøm blir det vanskelig da. Ingen kan si når solstorm kommer. Men når det skjer så har vi 7-8 min. på å koble ut elektroniske dingser. Anonymkode: dee47...078
Drizzt Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen kan si når solstorm kommer. Men når det skjer så har vi 7-8 min. på å koble ut elektroniske dingser. Anonymkode: dee47...078 Hvordan blir vi varslet? Jeg tipper elbilene blir rammet ekstra tungt? Endret 14. januar 2021 av Drizzt
Muskath Skrevet 14. januar 2021 #15 Skrevet 14. januar 2021 Og hvorfor tre dager? Alt ødelegges og blir fikset på tre dager? 1
Jeffe Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ingen kan si når solstorm kommer. Men når det skjer så har vi 7-8 min. på å koble ut elektroniske dingser. Anonymkode: dee47...078 Kan man sette mobilen i flymodus eller må man skru den helt av? Jeg har 3 bokser spaghetti a la Capri. Holder det i 3 dager eller blir regnestykket 3 × 3 = 9 bokser. Spaghetti a la Capri 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 De fleste har vel mat for tre dager liggende skulle jeg tro. Vann må jeg innrømme at vi er dårligere på. Hvor lenge kan man egentlig lagre vann før man burde "bytte det ut"? Anonymkode: bf39c...5f6
Jeffe Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 Muskath skrev (5 minutter siden): Og hvorfor tre dager? Alt ødelegges og blir fikset på tre dager? Tar 3 dager å skru på strømmen igjen når alt er gått samtidig. Det er flere som må skru bryterne på samtidig rundt i landet og uten telefon får man ikke koordinert så lett. Derfor man har planlagt at 1 time etter den 3 soloppgang etter stormen skrus strømmen på. 1
Muskath Skrevet 14. januar 2021 #19 Skrevet 14. januar 2021 (endret) 1 hour ago, Jeffe said: Tar 3 dager å skru på strømmen igjen når alt er gått samtidig. Det er flere som må skru bryterne på samtidig rundt i landet og uten telefon får man ikke koordinert så lett. Derfor man har planlagt at 1 time etter den 3 soloppgang etter stormen skrus strømmen på. OK. Endret 14. januar 2021 av Muskath
Brunello Skrevet 14. januar 2021 #20 Skrevet 14. januar 2021 stan skrev (37 minutter siden): Mat for tre dager har vi bestandig. Men oppvarming er det verre med Det er akkurat dette som er poenget. Maten skal ikke bare holde i 3 dager. Det skal være mat som holder seg i romtemperatur og ikke må varmebehandles før den spises.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå