Gå til innhold

Hva er dine forventninger og grenser i dating-fasen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine forventninger og grenser i dating-fasen? Er det greit at han treffer andre etter at dere har begynt å ha sex? Er det greit om det går en uke mellom hver gang dere har kontakt? Hva slags oppførsel får deg eventuelt til å droppe vedkommende? 

Anonymkode: f3cce...9b5

Skrevet

Det er absolutt ikke greit at han treffer andre når vi har begynt å ha sex. Han får heller ikke lov å flørte og sexte med andre damer.

Ønsker kontakt hver dag.

Dette er mine grenser, og de få jeg har datet har holdt seg til disse "reglene" og ikke angret siden jeg er et rimelig bra catch😉

Anonymkode: 00ae4...920

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er absolutt ikke greit at han treffer andre når vi har begynt å ha sex. Han får heller ikke lov å flørte og sexte med andre damer.

Ønsker kontakt hver dag.

Dette er mine grenser, og de få jeg har datet har holdt seg til disse "reglene" og ikke angret siden jeg er et rimelig bra catch😉

Så flink du er! Da jeg var ung så visste jeg ikke at man kunne/måtte stadfeste grensene sine. Trodde at hvis gutten faktisk likte deg så ville det bare gå av seg selv. Så feil kan man ta. Har fått mye dårlig og egoistisk oppførsel oppigjennom fordi jeg ikke visste at det var «ok» å sette grenser, hva som er rimelig og hvordan man kommuniserer dem...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så flink du er! Da jeg var ung så visste jeg ikke at man kunne/måtte stadfeste grensene sine. Trodde at hvis gutten faktisk likte deg så ville det bare gå av seg selv. Så feil kan man ta. Har fått mye dårlig og egoistisk oppførsel oppigjennom fordi jeg ikke visste at det var «ok» å sette grenser, hva som er rimelig og hvordan man kommuniserer dem...

Ja, det burde jo gå av seg selv. Jeg traff nettopp en kar hvor jeg måtte bokstavere hvordan jeg vil ha det: Ingen andre damer enn meg!

Han skjønte jeg mente alvor, og da var det greit😊 Om en mann ikke er villig til å gå med på dette kan han leite videre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det burde jo gå av seg selv. Jeg traff nettopp en kar hvor jeg måtte bokstavere hvordan jeg vil ha det: Ingen andre damer enn meg!

Han skjønte jeg mente alvor, og da var det greit😊 Om en mann ikke er villig til å gå med på dette kan han leite videre.

Har du noen andre tips til grenser som det er naturlig å sette? Jeg er vandt til at mine behov ikke betød noe i oppveksten, og derfor vet jeg rett og slett ikke hva grensene mine er. Blir alltid sittende å føle meg brukt, overkjørt og dårlig behandlet etter at det har gått en stund, fordi jeg finner meg i alt, og det tar ofte laaaang tid før jeg innser at ting ikke er greit. Jeg vet ikke hva det er vanlig/rimelig å forvente av behandling/oppførsel. 

Skrevet

For meg er det uaktuelt at han treffer andre eller sexter med andre etter at vi har begynt å ligge sammen. Dette avtaler jeg helt tydelig. I tillegg skal vi slette alle datingapper.

Jeg forventer at han kommuniserer med meg slik at jeg ikke blir unødvendig stresset eller bekymret. Litt kontakt hver dag er jeg glad for.

I tillegg ønsker jeg å treffes 1-2 ganger per uke, evt være sammen en helg eller to i mnd. Ellers blir det fort slik at forholdet renner ut i sanden i starten.

Har forstått at mitt kjærlighetsspråk er tjenester og språk. Og hvis hans ikke er det, er det lurt å snakke om det. Det at jeg lager middag, baker, steller i stand ting for kjæresten, er et tegn på kjærlighet. Det må jeg nesten hjelpe han å forstå.

Anonymkode: 6c18e...abb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har du noen andre tips til grenser som det er naturlig å sette? Jeg er vandt til at mine behov ikke betød noe i oppveksten, og derfor vet jeg rett og slett ikke hva grensene mine er. Blir alltid sittende å føle meg brukt, overkjørt og dårlig behandlet etter at det har gått en stund, fordi jeg finner meg i alt, og det tar ofte laaaang tid før jeg innser at ting ikke er greit. Jeg vet ikke hva det er vanlig/rimelig å forvente av behandling/oppførsel. 

Jeg har selv blitt en del dårlig behandlet av ekser, dater og folk generelt. Jeg setter grenser og vet hva mine grenser er, oppfører meg ordentlig og er ganske oppegående. Men blir bare latterliggjort, folk blir enda mer forbanna og stygge når jeg stiller krav/grenser. Når de oppfører seg dårlig ignorerer jeg de eller snakker til de, men det gjør de enda mer forbanna og de setter seg i offerrollen overfor meg. Også har jeg ofte opplevd at mennene jeg har datet og folk har sagt de skal gjøre ditten og datten også skjer det ingenting. Så jeg stoler ikke på folk i det hele tatt. Har også datet/vært i forhold med to menn de siste to årene som lovte og tok initiativ til å vær eksklusive. Men er sikker på at han barnefaren jeg traff som var oppegående lå med andre. Han var aktiv på badoo mens vi LÅ sammen uten kondom. Han ble også forbanna og stygg mot meg når jeg sa at det ikke er greit at han treffer og ligger med andre damer bak min rygg og smitter meg med sykdommer.

Anonymkode: 47fbf...62d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 18.28):

Ønsker kontakt hver dag.

Disse reglene kan jeg stille meg bak. De er tilnærmet identisk med mine, men jeg er ikke bastant på kontakt hver dag. Oftest hver dag, men jeg overlever en dag eller to uten kontakt.  :)

Mann, 40

Anonymkode: 231cb...e46

Skrevet

Jeg har noen uskrevne regler, men jeg satte meg ikke ned å sa "sånn og sånn vil jeg ha det". For min del har det gått på automatikk, og der det ikke har gjort det, har jeg avsluttet relasjonen :)

Med samboer så gikk det på automatikk. Da vi begynte å ligge sammen, droppet vi begge kontakten med andre, uten noen spørsmålstegn rundt det. Hadde han fortsatt å ha kontakt med andre, eller ligge med andre samtidig, så hadde vi ikke vørt kompatible når det kommer til holdninger og verdier uansett. 

I begynnelsen hadde vi kontakt hver dag, og jeg forventer hyppig kontakt. Vi traff hverandre et par ganger i uka, men vi bodde nær hverandre, så var ikke spesielt problematisk å besøke hverandre. Her kommer avstand og diverse inn, men kontakt hver dag, krever ikke kort avstand :) vi slettet også tinder begge to etter et par uker, da vi hadde begynt å date mer seriøst. :)

Anonymkode: 18886...24f

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor lenge vi har datet og hvor godt jeg liker han. I starten har jeg ingen problemer med at vi dater og ligger med andre. Hvis jeg finner ut at «han her vil jeg satse på», da tar jeg heller exclusive-praten. Er vant til at vi har daglig kontakt på meldinger osv, men det må ikke være hver eneste dag. Gjerne møtes 1-2 ganger i uken. Oppførsel som kan få meg til å droppe kan være mye. Hvis jeg ikke føler at han behandler meg (og andre) med respekt, ryker han fort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...