AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Som overskriften sier, jeg føler det er for mye for meg med 2 barn. ( blir 2 og 3år ) Jeg er så sliten, trenger mye hvile, sove og ro. Jeg ser ikke for meg at jeg skal klare og jobbe i det hele tatt den dagen jeg får meg jobb. Det blir rett og slett for mye. Jeg har jobbet litt som vikar men jeg må ha dagen etter jobb evt 2 dager til å sove/slappe av. Det verker i kroppen/smerter når det blir for mye. Jeg har tenkt lenge og vurderer nesten og adoptere bort den ene. Så gale er det. Jeg vil ikke, men skal jeg klare og jobbe så ser jeg ikke at jeg har et annet valg. Har snakket med bv om avlastning men jeg får det ikke. Pga ungene ikke er syk, jeg får det ikke bare pga jeg trenger det. Faren til ungene er ikke i bildet, og han klarer ikke ta seg av en unge da han har psykiske problemer som har vart i 2 år som ikke blir bedre. Jeg har vært hos legen utallige ganger for å finne ut hva som feiler meg, ( har vært sånn i vertfall 10 år nå) for å si det sånn så gruer jeg meg til helgene for da er de hjemme lenge, og det blir for mye. jeg takler ikke mer. Og har prøvd alt av hjelp, men jeg får ikke noe avlastning heller. Har ingen familie som kan hjelpe heller. jeg elsker begge to, men merker at det blir for mye. noen som har noen tips og råd? Dette er ganske sårt for meg, og skulle ønske jeg var så oppegående og taklet det bedre som dere andre. Anonymkode: 41d13...149
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Barna er vel i barnehagen? Da kan du hvile imens. Anonymkode: b947b...866 16
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Skjønner deg godt! Du kan kontakte helsestasjonen, og fortelle om din situasjon. Søk om avlastnings hjem, annenhver helg. Lylle til Anonymkode: 6956e...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Er du syk siden du får smerter og vondt i kroppen av en dag på jobb? Viktig å ta vare på kroppen, spise sunt, mosjonere, gå til legen hvis du mistenker at noe er galt.. Legge deg tidlig.. Men høres mest ut som om du er psyket ut av alt ansvaret med barna. Da har jeg ikke noe bedre råd enn å si at det BLIR lettere. De blir større og mer selvstendige, har selskap i hverandre osv. Fattig trøst nå kanskje, men.. Anonymkode: 62003...c59 8
Nerine_ Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Hvordan var helsen din før du fikk barn? 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Homestart? Snill nabo/venninne? Anonymkode: b947b...866 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Tråd etter tråd om foreldre som ikke takler å ha barn. Jeg blir virkelig helt rystet av å lese dette. Kanskje på tide at prevensjon blir gratis for alle... Kontakt lege og forklar det som du gjør her i tråden. Legen vil nok forstå at dette ikke er bra for hverken deg eller barna i lengden. Anonymkode: cdf17...293 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 14. januar 2021 Du har vært uforklarlig utmattet i 6-7 år og løsningen du da velger er å få to barn med kort mellomrom? 😳 Anonymkode: f86df...1d2 51
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du syk siden du får smerter og vondt i kroppen av en dag på jobb? Viktig å ta vare på kroppen, spise sunt, mosjonere, gå til legen hvis du mistenker at noe er galt.. Legge deg tidlig.. Men høres mest ut som om du er psyket ut av alt ansvaret med barna. Da har jeg ikke noe bedre råd enn å si at det BLIR lettere. De blir større og mer selvstendige, har selskap i hverandre osv. Fattig trøst nå kanskje, men.. Anonymkode: 62003...c59 Jeg mistenker det ja, men en lite forståelsesfull lege så har ikke fått noe hjelp til utredning. Det gjør jeg, legger meg også tidlig, så jeg vertfall får 8 timer søvn. ja det er godt mulig. 🙈 Anonymkode: 41d13...149 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Skaff deg en fast betalt barnevakt. Avlastning via det offentlig er vanskelig å få med mindre barna har spesielle behov. Anonymkode: 1cc94...ffe 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skaff deg en fast betalt barnevakt. Avlastning via det offentlig er vanskelig å få med mindre barna har spesielle behov. Anonymkode: 1cc94...ffe Har ikke råd til det da jeg må gå på sosialstønad nå.. 😕 ja jeg merket dette. Anonymkode: 41d13...149
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har vært uforklarlig utmattet i 6-7 år og løsningen du da velger er å få to barn med kort mellomrom? 😳 Anonymkode: f86df...1d2 Alt kan ikke planlegges og det gikk bra med første. 2 var ikke planlagt og ble gravid på prevensjon så fant det ikke ut før veldig sent. Anonymkode: 41d13...149 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Tanuki skrev (På 14.1.2021 den 18.19): Og jeg kommer med råd om å kontakte lege. Hvis hennes nåværende lege ikke bidrar, må hun finne seg en ny. 🙄 Anonymkode: cdf17...293 Endret 20. januar 2021 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 9
Tanuki Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Som overskriften sier, jeg føler det er for mye for meg med 2 barn. ( blir 2 og 3år ) Jeg er så sliten, trenger mye hvile, sove og ro. Jeg ser ikke for meg at jeg skal klare og jobbe i det hele tatt den dagen jeg får meg jobb. Det blir rett og slett for mye. Jeg har jobbet litt som vikar men jeg må ha dagen etter jobb evt 2 dager til å sove/slappe av. Det verker i kroppen/smerter når det blir for mye. Jeg har tenkt lenge og vurderer nesten og adoptere bort den ene. Så gale er det. Jeg vil ikke, men skal jeg klare og jobbe så ser jeg ikke at jeg har et annet valg. Har snakket med bv om avlastning men jeg får det ikke. Pga ungene ikke er syk, jeg får det ikke bare pga jeg trenger det. Faren til ungene er ikke i bildet, og han klarer ikke ta seg av en unge da han har psykiske problemer som har vart i 2 år som ikke blir bedre. Jeg har vært hos legen utallige ganger for å finne ut hva som feiler meg, ( har vært sånn i vertfall 10 år nå) for å si det sånn så gruer jeg meg til helgene for da er de hjemme lenge, og det blir for mye. jeg takler ikke mer. Og har prøvd alt av hjelp, men jeg får ikke noe avlastning heller. Har ingen familie som kan hjelpe heller. jeg elsker begge to, men merker at det blir for mye. noen som har noen tips og råd? Dette er ganske sårt for meg, og skulle ønske jeg var så oppegående og taklet det bedre som dere andre. Anonymkode: 41d13...149 Høres ut som om du er helt utmattet, klandrer deg ikke. Mulig å kontakte BV, tenker på avlastningshjem eller noe. Jeg bor ikke i Norge så vet ikke så mye om hvilke tiltak du kan benytte deg av. Men skjønner godt at du føler det utmattet me 2 små. Har du ingen familie eller venner som kan hjelpe? Kanskje du burde bytte fastlege om ingenting fører frem, det skal da ikke være normalt å ha det slik. ...til sammenligning hadde jeg en periode som deg, me 1 barn, gråt av smerte når jeg dro på jobb, men viste seg å være alvorlig sykdom, bra nå da etter behandling. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #15 Skrevet 14. januar 2021 Nerine_ skrev (9 minutter siden): Hvordan var helsen din før du fikk barn? Var bedre enn nå, men ble verre en stund etter 1 kom. Anonymkode: 41d13...149
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 Tanuki skrev (1 minutt siden): Høres ut som om du er helt utmattet, klandrer deg ikke. Mulig å kontakte BV, tenker på avlastningshjem eller noe. Jeg bor ikke i Norge så vet ikke så mye om hvilke tiltak du kan benytte deg av. Men skjønner godt at du føler det utmattet me 2 små. Har du ingen familie eller venner som kan hjelpe? Kanskje du burde bytte fastlege om ingenting fører frem, det skal da ikke være normalt å ha det slik. ...til sammenligning hadde jeg en periode som deg, me 1 barn, gråt av smerte når jeg dro på jobb, men viste seg å være alvorlig sykdom, bra nå da etter behandling. Får ikke avlastning av bv da det kun er for de med barn med spesielle behov. nei, ingen. ja jeg må det. Men etter å ha prøvd i så mange år, så tviler jeg på at jeg kommer noe vei med ny fastlege men må jo prøve. det er bra du fant ut av det ❤️ Anonymkode: 41d13...149
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 Jeg forstår deg godt, er tøft med to barn i den alderen. Hvis det er noe trøst, så blir det bedre. Snakk med helsestasjonen der du bor så får du nok god hjelp der. Også bytt lege. Anonymkode: 5619e...0df 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 Alene med to barn under 3 år, skjønner veldig godt du er sliten. Jeg unngår for alt i verden å være helt alene med 3 åringen og babyen min, men heg er heldig som har både mann og familie som stiller opp. Jeg syntes ikke det er rart du er utslitt. ALLE trenger avlastning. Anonymkode: 1d03e...426 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #19 Skrevet 14. januar 2021 Hva er det med dagens unge foreldre? Mange takler ikke jobben barn medfører - men unger skal dem ha, gjerne i fleng. Jobbe klarer de heller ikke. Er ikke rart at landets pengebinge går tom når samfunnet både skal avlaste foreldrene, samt forsørge de og ungene. Anonymkode: a7e2c...893 21
Nerine_ Skrevet 14. januar 2021 #20 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Var bedre enn nå, men ble verre en stund etter 1 kom. Anonymkode: 41d13...149 Da må du finne en fastlege som tar deg på alvor, eller snakke med helsesykepleier. Det er ikke "normalt" å føle seg sånn som du gjør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå