Gå til innhold

by vs bygd , fordommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det greitt å generalisere og si at " bygda består av mye sladder og baksnakking" Ferdig snakka! Mens om man prøver seg og prater om " bysnobber og lattedrikkende byfolk og at bylivet er bare stress"  så får man så hatten passer ? 

Anonymkode: 2977f...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du har fått dette inntrykket. KG? Privat, by eller bygd?

Jeg oppfatter ikke at det er ok å snakke nedsettende om bygdene i Norge. Spesielt om man kommer fra Oslo, blir man umiddelbart uglesett. 

De eneste stedene jeg hører folk snakke (skrive) negativt om bygda, er her på KG, og da er det folk som selv bor der og ikke kan fordra miljøet, hvor lite det er, og hvor lite privatliv. Eller fra folk som har flyttet fra bygda til Oslo, i enda større grad.

Jeg er selv født og oppvokst i Oslo men foreldre som også er det, og jeg ville aldri sagt noe negativt om bygda på jobb eller blant venner, da blir man snobb umiddelbart. Jeg er attpåtil fra Oslo vest, og der føler folk de kan la fordommene fly, og jeg skal sitte og ta imot. 

Anonymkode: ec60a...5f1

Skrevet

å si at det sladres mye på bygda er generalisering. å kalle byfolk for lattedrikkende snobber er nedsettende.

Skrevet

Kommer fra bygda, men bor nå i Oslo (den eneste skikkelige byen i Norge). Ja, det er mye baksnakking der. Kanskje ikke så rart når alle kjenner alle. Bryr meg lite om stereotypier om byfolk eller bygdefolk.

Anonymkode: bce9c...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 12.13):

Kommer fra bygda, men bor nå i Oslo (den eneste skikkelige byen i Norge). Ja, det er mye baksnakking der. Kanskje ikke så rart når alle kjenner alle. Bryr meg lite om stereotypier om byfolk eller bygdefolk.

Anonymkode: bce9c...229

Oslo er olle den eneste skikkelige byen i Norge.

Anonymkode: aa47a...9d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...