AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Forhuden er jo naturlig, og hva alle gutter er født med og er ment for å ha. Jeg synes det ser helt normalt ut mesteparten av ganga, men det er vel bare fordi jeg er vant med det. Synes det er ganske dumt at mange mener at man skal gå gjennom kjønnslemlesting (omskjæring) for at penisen skal se "pen" ut, og det man egentlig er født med regnes som "stygt". Vet ikke hvor vanlig denne meningen er her i Norge, men vet at andre kulturer som amerikanere, jøder og muslimer ofte mener dette. Dette er bare min mening da. Anonymkode: 413cd...15b 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Det er ikke pga penhet på penis en blir omskjært... Anonymkode: e41c1...dd1 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 har du sett en omskjært penis sin glans kontra en med forhud? ser ut som om noen har tygd på huet! Anonymkode: 1fc75...2e7 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Tror du det gjøres av religiøse grunner fordi penis skal se pen ut? Anonymkode: fa555...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror du det gjøres av religiøse grunner fordi penis skal se pen ut? Anonymkode: fa555...6bc Ikke nødvendigvis religiøse grunner, men vet at i steder som i USA så kan man bli veldig kritisert for å ha forhud, fordi det er "ekkelt". Anonymkode: 413cd...15b 7
Fioljenta Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Jeg synes heller ikke den ser stygg ut - har egentlig aldri slått meg at noen kan synes det. Men det overrasker meg ikke. Hva som er pent/stygt er jo både kulturelt og individuelt. Det med at jødene (og muslimer) ble omskjært var i sin tid et tegn på pakten deres med Gud. Det står i Moseloven sammen med en haug helseforskrifter. Jødene var jo nomadefolk da de fikk omskjærelsen og de kunne ikke dusje daglig slik som oss. Et nyere studium viser dessuten at omskjæring kan redusere sjansen for HIV med rundt 50%. Kan det tenkes at det lå noe sånt bak omskjæringsbudet? Hiv eksisterte nok ikke den gangen, men det kan jo ha vært noe lignende. Og siden det som er kjent, blir sett på som penere enn det ukjente, så kanskje «forhud=stygt» etterhvert? Jeg bare grubler litt. 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har en del musikervenner som kommer fra religiøse samfunn, der omskjæring er praksis. Vi har snakket om dette, og i følge dem har det ikke med pent vs. stygt å gjøre, men med renslighet å gjøre. Anonymkode: 25b39...aac 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Aldri hørt noen synes noe så normalt er stygt. Jeg har aldri tatt på en mann som er omskjært, men tenker at huden på hodet umulig kan være like silkemyk da den blir «skrubbet» og herdet mot klær. Jeg hadde nok synes en omskjært var ææææsj, fordi jeg ser det som barnemishandling. Anonymkode: 1fd7c...203 8
Tanuki Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Eksen min var omskjært, ikke av religiøse grunner, mannen min er ikke. Ingen av delene er "stygt".... Er prinsipielt i mot religiøs/estetisk omskjæring, vil aldri i verden tvinge det på min sønn. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aldri hørt noen synes noe så normalt er stygt. Jeg har aldri tatt på en mann som er omskjært, men tenker at huden på hodet umulig kan være like silkemyk da den blir «skrubbet» og herdet mot klær. Jeg hadde nok synes en omskjært var ææææsj, fordi jeg ser det som barnemishandling. Anonymkode: 1fd7c...203 Da kan jeg opplyse deg om at du tenker feil! Mannen min er omskjært, og penishodet er like myk på de jeg har vært borti som ikke har vært omskjært. Og han er følsom som bare det. Jeg liker at han er omskjært. Penisen er jo da alltid ren og helt luktfri. Anonymkode: 77a88...189 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Jeg foretrekker omkjært kuk. Jeg synes ikke de med forhud er noe fint, pluss jeg er ikke vant til det. Tilfeldighetene har gjort det sånn at jeg kun har ligget med omskjærte menn. Alle norske, ingen religiøse. Forhud er derfor ikke noe jeg er vant med Anonymkode: 4300d...b19 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 Jeg syns en omskåret penis er estetisk vakrere enn en ikke-omskåret. Men dette er ikke noe jeg legger mye verdi i, og mannen jeg ligger med ikke er omskåret så er ikke det et problem. Jeg ser kun fordeler med å ha en omskåret penis med tanke på hygiene og sykdommer, så det er absolutt å foretrekke. Men det betyr ikke at en ikke-omskåret penis er uaktuelt. Anonymkode: 34228...789 1
OlsenHansen Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 De som syntes en maltraktert penis ser bedre ut må ha noen meget spesielle preferanser. De ser jo ut som pikken til en 80 åring. 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 Tenk om folk satt og snakket så casual om kvinnelig omskjæring... "ja, jeg synes det ser bedre ut og det er mer renslig". Det har ikke en jævla dritt å si hva dere synes om det, faktum er at det er en barbarisk for for barnemishandling som vi burde gjøre ulovlig med en gang. Hvis religiøse ikke liker det, så kan de dra til helvete til et land som akspeterer sånt. Anonymkode: a5585...644 17
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Da kan jeg opplyse deg om at du tenker feil! Mannen min er omskjært, og penishodet er like myk på de jeg har vært borti som ikke har vært omskjært. Og han er følsom som bare det. Jeg liker at han er omskjært. Penisen er jo da alltid ren og helt luktfri. Anonymkode: 77a88...189 Samboeren min har lukket forhud som ikke lar seg trekke tilbake i det hele tatt, men penisen hans er jo også alltid ren og helt luktfri. Anonymkode: 4c67c...f13 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 Jeg tror ærlig talt at det har mye med renslighet å gjøre. Det at det krever litt mer å holde penis ren når man har forhud er noe vi kvinner gjerne har luktet, og i verste fall også smakt på. For å si det slik, man blir ikke så glad i forhud etter slike opplevelser. 🤢 Vask penis godt menn, alle, jevnt over, så blir nok forhud "penere" for oss kvinner. 😉 Anonymkode: 542c4...97d 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 Folk som kaller ting på kroppen til folk "stygt" har større problemer med seg selv. Jeg synes ikke fitter som henger langt ned er fint, men jeg holder kjeft om det. Ikke alt folk trenger å si Anonymkode: 9f016...459 6
Gjest EndaEnGang Skrevet 14. januar 2021 #19 Skrevet 14. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk om folk satt og snakket så casual om kvinnelig omskjæring... "ja, jeg synes det ser bedre ut og det er mer renslig". Det har ikke en jævla dritt å si hva dere synes om det, faktum er at det er en barbarisk for for barnemishandling som vi burde gjøre ulovlig med en gang. Hvis religiøse ikke liker det, så kan de dra til helvete til et land som akspeterer sånt. Anonymkode: a5585...644 Harde ord, men i bunn og grunn er jeg veldig enig med deg. Jeg synes det er helt absurd at vi diskuterer peniser med denne innrammingen.
mjaus Skrevet 14. januar 2021 #20 Skrevet 14. januar 2021 Tenk hadde dette vært reversert. At menn skrev at de liker vaginaer med korte kjønnslepper og at de med lange var ekle ! Da hadde det nok blitt KRIG i kommentarfeltet 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå