Gå til innhold

Karantenehoteller ved flyplassene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker nå at i disse vanskelige tider for hotellbransjen hvor mange hoteller står tomme, er det sikkert godt med besøk på karantenehotellene på Gardermoen. Det er god butikk å være karantenehotell, vil jeg tro?

Jeg har fått litt innblikk i ordningen iallefall på ett av hotellene nær Gardermoen gjennom en bekjent av meg som nylig var på karantene der. 

Vedkommende fortalte om veldig gode hygienerutiner, om god mat som serveres på døra til frokost, lunsj og middag og generelt om god informasjon og hyggelige ansatte.

Nå er det bare å få testingen ved ankomst obligatorisk ved grensen og ikke satse på tillit at folk vil teste seg i hjemmekommunen. Når man vet hvor stor importsmitte vi har hatt de siste ukene, hovedsakelig fra reisende arbeidere, må man rette tiltakene der det er størst risiko. Jeg begriper ikke at regjeringen er så treg med å innføre nødvendige tiltak nå i høst og på vinteren. Tiltak innføres for sent og på etterskudd tross mange advarsler. Hva skyldes dette? Det er nok tema for en annen tråd.  

• Opprett ny...