Gå til innhold

Baby 12 uker - fikk akkurat mensen tilbake! Fullammer! Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg er redd for er om dette betyr at melken vil avta? Leser jo at folk får mensen når de slutter å nattamme, men her ammes det altså hver 2-3 time fast, så det gir ingen mening det heller?!

Med de to første fikk jeg ikke mensen før etter 8-9mnd, så jeg er litt sjokkert!

Spesielt siden amming aldri har gått så enkelt og fint som nå, 0 problem og baby legger på seg som bare det!

Kjenner jeg er litt sjokkert og nervøs på en og samme tid. 

Anonymkode: 2744b...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet minst hver eneste time gjennom hele døgnet. Fikk likevel mensen 7 uker etter fødsel.....

Anonymkode: 71eb6...bef

• Liker 2
Skrevet

Det jeg lurer litt på er om dette vil kunne ødelegge ammingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ammet minst hver eneste time gjennom hele døgnet. Fikk likevel mensen 7 uker etter fødsel.....

Okei, det var beroligende 🙏🏻 Takk! Og ammingen har gått like fint selv om?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Okei, det var beroligende 🙏🏻 Takk! Og ammingen har gått like fint selv om?

Hmm.. Jeg hadde en del trøbbel med ammingen fra før, og husker jeg innbilte meg at babyen var litt mindre ivrig på puppen i de dagene. Men vanskelig å si om det var reelt eller tilfeldig😅

Skrevet

Mensen ødelegger ikke ammingen. Amming er heller ikke et prevensjonsmiddel, så hvis du ikke har startet opp med prevensjon igjen etter fødsel, ville jeg startet nå - med mindre du ønsker deg en til :) 

Anonymkode: caa51...488

• Liker 5
Skrevet

Jeg fullammet og fikk tilbake mensen etter 11 uker, utgjorde ingen forskjell for amming eller melkeproduksjon for min del 😉 føltes bare unødvendig å få den igjen så tidlig 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Med min første fullammet jeg og fikk mensen etter FIRE uker. Han spiste annenhver time, gikk raskt opp i vekt og vi hadde ingen utfordringer med ammingen, så jeg ble veldig overrasket. Med min andre fikk jeg ikke mensen tilbake før etter 9 måneder. 

Endret av Sariou
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Fikk den ca 3 måneder etter jeg også, følte meg skikkelig lurt!! Hadde sett for meg et år uten mensen, haha! 

Anonymkode: 19afc...97a

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere🙏🏻 Da får jeg bare tenke positivt 🙈 jeg er fruktbar 😂🙈

Skrevet

Jeg har aldri hørt at amming utsetter mensen. Jeg fullammet men fikk mensen tilbake etter 5 uker. Gikk ikke utover ammingen heller.

Anonymkode: 2ce40...324

• Liker 1
Skrevet

Ammet som bare det, natt og dag. Fikk også mensen etter ca 3 mnd.. Følte meg skikkelig snytt for den tiden når jeg skulle slippe unna... Null problem med melkeproduksjon. Ammet til 14 mnd, sluttet da frivillig. 

Anonymkode: 5339d...c41

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har aldri hørt at amming utsetter mensen. Jeg fullammet men fikk mensen tilbake etter 5 uker. Gikk ikke utover ammingen heller.

Anonymkode: 2ce40...324

Hvis du fullammer skal det i teorien kunne stoppe kroppen fra å få eggløsning. Noen bruker det som prevansjon (noe som ikke er trygt i det hele tatt) Trodde selv jeg skulle slippe unna, hvertfall sålenge jeg fullammet. Men neida😅

Anonymkode: 5339d...c41

Skrevet

Jeg fikk mensen tilbake på slaget 6 uker med begge mine. Fullammet natt og dag begge to, aldri fått noe mme. Begge to ble ammet til de var to 😊 I følge fødeselslegen har jeg en sterk syklus, hva nå det måtte bety. 

Anonymkode: 054eb...abe

• Liker 1
Skrevet

Fikk tilbake etter 6 uker med begge 

Anonymkode: 6acb3...5cf

• Liker 1
Skrevet

Har fullammet 3 babyer og fikk likevel mensen tilbake etter ca 8 uker med alle. Hadde ingenting å si for ammingen :)

Anonymkode: 55918...a58

• Liker 1
Skrevet

Fikk mensen når baby var 6 mnd, rundt da jeg sluttet å fullamme. Ammer fortsatt, 6 mnd senere! Har null å si for produksjonen. 

Anonymkode: 4afea...278

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det jeg er redd for er om dette betyr at melken vil avta? Leser jo at folk får mensen når de slutter å nattamme, men her ammes det altså hver 2-3 time fast, så det gir ingen mening det heller?!

Med de to første fikk jeg ikke mensen før etter 8-9mnd, så jeg er litt sjokkert!

Spesielt siden amming aldri har gått så enkelt og fint som nå, 0 problem og baby legger på seg som bare det!

Kjenner jeg er litt sjokkert og nervøs på en og samme tid. 

Fikk mensen tidlig (10-12uker) med alle mine, to av dem fullammet jeg, en var delamming, hadde like god melkeproduksjon som for det om.

Anonymkode: 66fe9...47f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...