AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har fått innvilget utvidet barselopphold pga jeg sterkt ønsker mye hjelp med amming etter fødsel. Klarte ikke amme med førstemann, og det gjorde at jeg slet veldig de første ukene i mammarollen. Denne gangen har jeg omtrent hatt angst for barseltiden pga dette. Har derfor fått innvilget utvidet barselopphold. Fikk info om at jeg da får litt bedre oppfølgning, familierom, og kan bli (nesten) så lenge jeg vil på barsel. Men det jeg lurer på.. blir man ekstra observert i forhold til mammarollen og tilknytning da? Fikk plutselig prestasjonsangst og ble redd de tar kontakt med barnevernet fordi man trenger den ekstra støtten? Jeg fungerer normalt i hverdagen og har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre noengang. Det er kun denne angst/ammeproblematikken som gjør at jeg gruer meg. Anonymkode: a7565...2cf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Jeg fikk kun til ammingen hos ammespesialisten på sykehuset. Sykepleierne på barsel ga meg nye grep å lære hver eneste gang de var innom i stedet for å lære meg ett grep 🙄 Håper du får en bedre opplæring, hvis ikke ber du om å få time hos ammespesialisten. Det fikk jeg først en uke etter fødsel.. Anonymkode: 8eecf...790 2
spegel Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Ikke vær redd for bv. Kun positivt at du søker hjelp til amming. 😊 Med mindre du bedriver omsorgssvikt på sykehuset, så har du intet å frykte. Jeg slet også med amming, og ble værende på sykehuset i 6 dager kun for å lære det. Var rolig på barsel, så fikk mye god hjelp. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 spegel skrev (17 minutter siden): Ikke vær redd for bv. Kun positivt at du søker hjelp til amming. 😊 Med mindre du bedriver omsorgssvikt på sykehuset, så har du intet å frykte. Jeg slet også med amming, og ble værende på sykehuset i 6 dager kun for å lære det. Var rolig på barsel, så fikk mye god hjelp. 😊 Takk for fint svar Man er så sårbar i den situasjonen, så man blir jo stresset for alt. Godt å lese at jeg ikke trenger noe å frykte, og at du fikk så god hjelp 😃 TS Anonymkode: a7565...2cf
spegel Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for fint svar Man er så sårbar i den situasjonen, så man blir jo stresset for alt. Godt å lese at jeg ikke trenger noe å frykte, og at du fikk så god hjelp 😃 TS Anonymkode: a7565...2cf Ja, man er fryktelig sårbar. Huff jeg gråt hver eneste dag på barsel husker jeg. Ønsker deg lykke til, og håper det blir en enklere tid for deg denne gangen. Det er virkelig tøft være nybakt mor. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå