AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 2 ganger i høst glemte de å trekke påleggstrekket. Nå sendte jeg lønningskontoret mail om det tidligere i uken.... lønnslippen kom idag å de har glemt igjen! Hvem sitt ansvar å betale inn den manglende betalingen blir det egentlig nå? Anonymkode: bd537...e09
stan Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Det er ditt ansvar å betale skatt. Selv om det er arbeidsgiver som gjør feil. Du bør sette av beløpet på en konto, og avvente ligningen, så betale restskatt.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Jeg forstår det sånn at det er lønnstrekk? Ta kontakt med kreditor og spør dem hvor mye du skylder, eventuelt namsmann. Anonymkode: 1103c...92c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Og ja, det er ditt ansvar. Anonymkode: 1103c...92c
Hotwife Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Arbeidsgiver plikter å trekke, men her har det tydeligvis skjedd en feil, som du har vært klar over. Hvorfor har du ikke betalt det inn selv når du oppdaget det? 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Hotwife skrev (1 time siden): Arbeidsgiver plikter å trekke, men her har det tydeligvis skjedd en feil, som du har vært klar over. Hvorfor har du ikke betalt det inn selv når du oppdaget det? De to gangene i høst er betalt men nå sendte jeg til å med påminnelse til lønningskontoret om trekk da synes jeg de burde klare å trekke riktigt. Anonymkode: bd537...e09
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De to gangene i høst er betalt men nå sendte jeg til å med påminnelse til lønningskontoret om trekk da synes jeg de burde klare å trekke riktigt. Anonymkode: bd537...e09 Om du sendte Mail om det tidligere i uka, så var det i seineste laget tenker jeg. Anonymkode: 8a1bd...9ed
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du sendte Mail om det tidligere i uka, så var det i seineste laget tenker jeg. Anonymkode: 8a1bd...9ed 4 dager for utbetaling av lønn? Fikk yil svar - Ja, trekker 4200 fra lønn. Å så er det allikevel ikke trekt... Anonymkode: bd537...e09
Gjest Blondie65 Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Lønningskontoret her hadde drept meg hvis jeg kom fire dager før med et eller annet. Da hadde jeg fått grei beskjed om at det var for sent. MEN: De er pliktig å følge opp påleggstrekk. Det at de ikke greier det betyr at de har elendige rutiner. Har du en leder du kan snakke med som kan få lønningskontoret til å skjerpe seg? Men du må selvsagt besørge betaling selv når de glemmer.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Det er lønningskontoret som har ansvaret for å trekke. De skal følge opp det namsmannen har bestemt. Vil tro at namsmannen tar kontakt med lønningskontoret når de ikke følger opp Anonymkode: 8c141...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå