Gå til innhold

Handler dere i klesbutikker under corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke, pga jeg ikke takler munnbind. Sliter med å puste. Har heldigvis mye klær, men har bestilt litt på nett. Å prøve klær med munnbind orker jeg ikke prøve ut en gang.. 

Anonymkode: 1e22b...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best å handle med å gå i butikker og liker ikke egentlig å handle på nett. Jeg planlegger godt og går til tider der det er lite folk. Jeg har følt meg tryggere på HM enn på matbutikker for å si det sånn. Tidlig på dagen eller like før stengetid er det som regel stille og rolig. 

Anonymkode: 8ab88...cf2

• Liker 1
Skrevet

Ja, så lenge prøverommene er åpne.  Liker godt å gå i klesbutikker nå fordi det er færre folk.  Men går sjelden på kjøpesenter.  Blir kanskje 1-2 g i mnd. 

Anonymkode: b5029...2f8

• Liker 1
Skrevet

Javisst. Trenger jeg klær, trenger jeg klær.

Anonymkode: 1c1dd...93b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg gjør ikke, pga jeg ikke takler munnbind. Sliter med å puste. Har heldigvis mye klær, men har bestilt litt på nett. Å prøve klær med munnbind orker jeg ikke prøve ut en gang.. 

Jeg går i butikker ja. Bra for dem så de ikke går konk. Og du kan jo ta av munnbindet når du prøver. Eller blir kassadamen med deg inn i prøverommet? 

Anonymkode: b469f...e44

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du trenger ikke nødvendigvis bruke munnbind, kun hvis det er så mye folk inne i butikken at du ikke kan holde 1metern ;) 

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Ja, jeg vil gjerne ha klesbutikker når coronaen er over - derfor handler jeg i dem nå. Her er det lite corona, så jeg bruker ikke munnbind.

Skrevet
Missfitness skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke nødvendigvis bruke munnbind, kun hvis det er så mye folk inne i butikken at du ikke kan holde 1metern ;) 

Spørs hvor man bor 

Anonymkode: 14bc0...0f7

• Liker 4
Skrevet

Her er det påbudt med munnbind, så jeg handler kun det nødvendigste for tiden. Trenger egentlig litt nye varme gensere, men takler ikke tanken på kjøpesenter og munnbind.

Anonymkode: 13562...228

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Har mer enn nok klær, og i den grad barna behøver nye klær så klarer vi å planlegge slik at de kan bestilles på nett.

Anonymkode: 5fcc3...030

Skrevet

Har ikke vært i klesbutikk siden 2019 jeg.

Anonymkode: 83bb9...5b9

Skrevet

Nei, har ikke gjort det. Jeg vil  gjerne, men jeg er kronisk syk og må holde meg mest mulig hjemme. Derfor blir det mest på nett, men jeg handler sjeldent.

Anonymkode: b6e96...aaa

Skrevet

Har alltid handlet mest på nett, men nå handler jeg mer i fysiske klesbutikker enn det jeg gjorde før Korona. Det er et bevisst valg.

Handler generelt sett lite i de store kjedebutikkene, men liker kvalitetsvarer fra de litt mindre butikkene. De er også mest utsatt nå.

Bruker munnbind (unntatt i prøverommet), tar antibac på hendene og går helst på formiddagen eller rett før stengetid. Da er det ikke så mange andre kunder.

De som jobber i butikkene virker veldig glade for alle kunder som kommer innom!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Spørs hvor man bor 

Nei, i alle kommuner med munnbindpåbud gjelder det kun dersom det ikke er mulig å holde en meters avstand(raske forbipasseringer regnes ikke som brudd på avstandskravet).

Men det virker som mange ikke har fått det med seg... 

Skrevet
Missfitness skrev (6 minutter siden):

Nei, i alle kommuner med munnbindpåbud gjelder det kun dersom det ikke er mulig å holde en meters avstand(raske forbipasseringer regnes ikke som brudd på avstandskravet).

Det er flere butikker her som nekter folk å komme inn uten munnbind. Bor i storby (i den grad vi har storbyer i Norge).

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det for å få kjøpt julegave til mamma og to ganger i sommer når det var lite smitte, ellers holder jeg meg unna. 

Skrevet
Jif skrev (3 minutter siden):

Det er flere butikker her som nekter folk å komme inn uten munnbind. Bor i storby (i den grad vi har storbyer i Norge).

Ja, sånn er det her i Oslo. Man får oftest ikke komme inn om man ikke har munnbind. Har hørt folk bli skjelt ut for å ikke ha munnbind. Jeg har handlet gaver og ting jeg trenger til heimen, i tillegg til mat. Men prosessen med å kjøpe klær og sko, det orker jeg bare ikke med munnbind på. Håper ikke vi må bruke munnbind resten av livet :( 

Skrevet
Jif skrev (8 minutter siden):

Da ville jeg gjort dem oppmerksom på at det ikke er iht reglene. Mulig butikkene står fritt til å kreve det, men skulle ikke forundre meg om de har misforstått hva som er påkrevd. 

OT: Bl. a. Meny-butikkene har en fin plakat ved inngangen hvor de opplyser korrekt om munnbind: 

50.png

Skrevet
Missfitness skrev (27 minutter siden):

Nei, ikke i alle. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...