Gå til innhold

Hvor henvende seg for å få assistert befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lett etter en mann i over 34 år er det med stor sorg jeg må innse at kjærligheten ikke er alle forundt.

Drømmen om barn kan da bare bli oppfylt ved å få et donorbarn alene.

Spørsmålet er hvordan jeg går frem for å bli henvist til riktig instanse?

Anonymkode: 8a65d...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her igjen.

Jeg antar lege må henviser meg til gynekolog som henviser videre? Og må jeg fortelle legen hva jeg ønsker hos gynekologen eller holder det at jeg snakker med gynekologen om det?

Hvordan er saksgangen?

Anonymkode: 8a65d...074

• Liker 1
Skrevet

Du kan starte hos fastlegen eller hos en privat gynekolog, begge kan henvise til IVF i det offentlige.

Anonymkode: 11311...c5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet med en fertilitetsutredning hos Medicus. Hvis du skal gjøre det offentlig må du som der blir sagt over her bli henvist videre. Hvis du ikke ønsker å snakke med fastlegen kan du altså gå til en privatklinikk som så kan henvise videre. 

Jeg er i prosess privat (så langt uten suksess). Det blir jo dyrt i lengden, men går mye raskere. Send meg gjerne en privat melding! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan starte hos fastlegen eller hos en privat gynekolog, begge kan henvise til IVF i det offentlige.

Anonymkode: 11311...c5b

Men hun får vel ikke offentlig IVF når hun er alene uten partner? Det blir vel privat ivf (med donor) isåfall?🤔 jeg skal gjennom IVF selv og da må man ha vært samboere i 1-2 år, ha samme adresse osv osv, er så strengt.. men jeg har ikke lest meg opp på hvordan det er for enslige.. 

Anonymkode: 6c98c...46b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hun får vel ikke offentlig IVF når hun er alene uten partner? Det blir vel privat ivf (med donor) isåfall?🤔 jeg skal gjennom IVF selv og da må man ha vært samboere i 1-2 år, ha samme adresse osv osv, er så strengt.. men jeg har ikke lest meg opp på hvordan det er for enslige.. 

Anonymkode: 6c98c...46b

Enslige kan få offentlig IVF med donor. Dette ble endret i sommer. 

• Liker 2
Skrevet
Solo2020 skrev (Akkurat nå):

Enslige kan få offentlig IVF med donor. Dette ble endret i sommer. 

Det må forsåvidt ikke være IVF heller. De fleste starter vel med insemineringer hvis alt ser normalt ut. Jeg har forstått det sånn at det også kan gjøres i det offentlige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...