Gå til innhold

Møte kjæresten sin eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? 
er det normalt å møte kjæresten sin eks før man får møte barna hans

Anonymkode: 24782...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du møte henne?

Anonymkode: 3df22...5aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal du møte henne?

Anonymkode: 3df22...5aa

Kanskje hun vil se hva slags kvinne barna hennes kommer til å være rundt.

Anonymkode: 44dc2...ec9

• Liker 5
Skrevet

Hva som er normalt vet jeg ikke.. men dersom jeg og samboer gikk fra hverandre, så hadde jeg satt pris på å få møte den som fort blir en stor del av min sønns liv.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Det synes jeg er helt naturlig. Dersom forholdet til mannen skal fungere optimalt, er det en stor fordel å ha ok kontakt  hans barns mor.

Endret av Brunello
Skrevet

Hvem er det som vil det? Synes det høres litt rart ut, han er vel voksen nok til å ta avgjørelsen med hvem han er sammen med og hvem som møter barna. Ikke at du aldri skal møte henne, det blir jo gjerne naturlig, men tror ikke det er så vanlig at du må møte henne for godkjenning FØR du møter barna hvis det er det som er greien 😛

Anonymkode: af3a3...30a

• Liker 6
Skrevet

Før man møter barna, nei. 

Jeg har aldri truffet eksen til kjæresten, og har nå vært sammen med ham i to år og kjent barna i et halvt. Dersom hun vil hilse på meg sier jeg selvsagt ja til det, men det initiativet får ligge hos henne. Det hadde vært unaturlig å treffe henne FØR jeg treffer barna synes jeg.

Hun skal jo ikke godkjenne deg eller noe slikt. Eneste grunnen er vel om man uansett skal treffes i felles sammenhenger, og vil ha en ordentlig introduksjon. 

Anonymkode: 4d817...f44

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke normalt her.. Men så skifter han kjæreste oftere enn sokkene sine (ja, satt på spissen.. Men én ny hvert halvår). 

Hadde ikke brydd meg om å møte nye kjæresten. Skulle bare ønske eksen tok hensyn til barna og ikke lot de treffe alle med en gang.. 

Anonymkode: 07256...d45

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (16 timer siden):

Det synes jeg er helt naturlig. Dersom forholdet til mannen skal fungere optimalt, er det en stor fordel å ha ok kontakt  hans barns mor.

Men hvorfor må du møte han/hun før de får treffe barnet ditt? 

Skrevet

Jeg hilste på eksen til min samboer 1 år etter jeg møtte barna hans første gang.

Anonymkode: daf86...376

Skrevet (endret)

Nja, hva er normalt i våre dager.. Hvis din kjæreste og hans eks er enig om dette så synes jeg det bare er flott at de har et så godt forhold. Og det taler jo forsåvidt til din fordel og for jeg vil tro han er veldig seriøs med deg da han ønsker at du skal treffe moren til hans barn.

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva tenker dere? 
er det normalt å møte kjæresten sin eks før man får møte barna hans

Jeg syns ikke det er normalt. Har møtt frua til eksen i forbifarten med levering. Eksen har møtt min ift sykebesøk. Ellers blander vi ikke dette spesielt inn. 

Anonymkode: 6ce67...119

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor må du møte han/hun før de får treffe barnet ditt? 

Kan være greit å snakke om forventninger til samarbeidet mellom de voksne. Selv om mange ikke forstår vitsen eller klarer å gjennomføre det, er  godt samarbeid og åpenhet mellom foreldre og steforeldre særdeles viktig for barna. Det er viktig at foreldrene samarbeider bra, slik at barna ikke føler at de svikter den andre forelderen når de har det fint sammen med steforelderen sin.

Skrevet

Hvem er det som sier du skal det?

Anonymkode: 48ca2...883

Skrevet

Eksen min lot den nye daten bo hjemme hos seg i helgene mens han hadde datteren sin (16 år) der. Etter noen uker igjen var det forholdet over. Det er jo ikke mitt barn, så not my business, men jeg synes det er rimelig spesielt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem er det som sier du skal det?

Anonymkode: 48ca2...883

Mor som krever det

Skrevet

Jeg har vært den nye kjæresten. Eksen var meget sjalu, og det endte ikke bra mellom dem. 

Jeg tok selv initiativ med å møte moren, selv om hun nektet flere ganger før hun gikk med på å møte meg, selv om jeg ble sterkt frarådet.

Vi hadde en veldig fin samtale og lot henne stille meg alt hun måtte lure og hvilken forventninger hun hadde av meg for å få best mulig samarbeid. Det ble dessverre slutt med typen, men hun (barnemoren) ble lei seg. 

Vi hadde litt kontakt etter at det ble slutt, og hun hadde ikke like godt forhold med den nye kjæresten. 

Jeg vil anbefale et møte med eksen. Kanskje det kan bli en fin start på et godt samarbeid mellom dere?☺️

Anonymkode: 6a2e0...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...