AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hei! Vet ikke om dette er riktig plattform, men jeg forsøker allikevel. Jeg gikk i fra min samboer for snart 2 år siden. Vi har hatt kontakt i ettertid, og vi har hengt en del sammen som venner da vi har like interesser. Han har fått seg ny dame for lengst. Han ønsket ikke barn da han var sammen ned meg og var veldig klar på at det var slik. Nå fortalte han meg plutselig at hans nye samboer er gravid og at de får en sønn i juni i år. Jeg burde vel kanskje blitt glad på deres vegne, men i stedet for kjente jeg en vondt følelse som førte til gråt og fortvilelse. Er jeg et dårlig menneske? Er dette normalt? Jeg ser nå ingen annen utvei en å bryte all kontakt med han. Noen som har opplevd eller følt på noe lignende? Anonymkode: 4d1bf...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Det du føler er normalt. Han ville ikke ha barn med deg (hvorfor, var jeg ikke bra nok som en kommende mor? Og nå får han barn likevel med en annen. Det er jo helt normale tanker man kan få i en slik situasjon ja). Jeg skjønner deg godt. Men det kan jo hende at han egentlig ikke hadde lyst på barn med henne heller, men at hun for eksempel «lurte han» og etter han har tenkt seg om ser han kanskje frem til et barn og har blitt mer moden ved tanken etterhvert. Du trenger ikke bryte kontakt 😊Ja hun er gravid, men kanskje dere fortsatt kan være venner. Du trenger jo ikke være venn med henne selv om du er venn med han! Og kanskje det blir slutt en gang og du får han tilbake og han da er keen på flere barn😘 Ikke tenk så sort/hvitt☺️ Anonymkode: c7dd4...f86 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Var det fordi han ikke ville ha barn du gjorde det slutt? Dersom det ikke var avgjørende skjønner jeg ikke helt hva som er problemet. Eksen min ville heller ikke ha barn da vi var sammen. Nå skal han bli pappa. Folk forandrer mening. Anonymkode: e6799...290 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det fordi han ikke ville ha barn du gjorde det slutt? Dersom det ikke var avgjørende skjønner jeg ikke helt hva som er problemet. Eksen min ville heller ikke ha barn da vi var sammen. Nå skal han bli pappa. Folk forandrer mening. Anonymkode: e6799...290 Det var ikke derfor det ble slutt, men det oppleves jo da som han ønsker barn med en annen og at det var meg det var noe feil med. Anonymkode: 4d1bf...aa4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det du føler er normalt. Han ville ikke ha barn med deg (hvorfor, var jeg ikke bra nok som en kommende mor? Og nå får han barn likevel med en annen. Det er jo helt normale tanker man kan få i en slik situasjon ja). Jeg skjønner deg godt. Men det kan jo hende at han egentlig ikke hadde lyst på barn med henne heller, men at hun for eksempel «lurte han» og etter han har tenkt seg om ser han kanskje frem til et barn og har blitt mer moden ved tanken etterhvert. Du trenger ikke bryte kontakt 😊Ja hun er gravid, men kanskje dere fortsatt kan være venner. Du trenger jo ikke være venn med henne selv om du er venn med han! Og kanskje det blir slutt en gang og du får han tilbake og han da er keen på flere barn😘 Ikke tenk så sort/hvitt☺️ Anonymkode: c7dd4...f86 Mye mulig, men du traff rett på hva jeg føler. Nå har en på en måte det livet jeg ønsker vi hadde sammen. Blir en form for sjalusi. Anonymkode: 4d1bf...aa4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Nå var det (heldigvis for meg) jeg som gikk, og jeg som fikk barn først. Men jeg forstår hva du tenker. Min ex var av typen "vil ha barn, men ikke ennå." Og barn var en av hovedårsakene til at vi begynte å krangle og ganske raskt gjorde det slutt. For hans "senere" var et ikke definert tidspunkt i fremtida, som han ikke ville snakke om. Og jeg ville ikke vente. Det fikk jo fram en masse annet som var feil mellom oss også, så det var ikke dette som egentlig var grunnen til at det ble slutt, men jeg ser på det som utløsende faktor. Noen år senere møter han en ny, gifter seg ganske fort, og får også ganske så raskt barn. Enda han ikke hadde gjort alt det han fortalte meg han "måtte" gjøre før han ville snakke om barn. Altså var han enten blitt klar helt av seg selv, eller "det var meg det var noe galt med". Ta det for det det var. Dere var ikke riktige for hverandre, og det var ikke han du skulle ha barn med. Om du ikke orker å forholde deg til dette, bryt kontakten. Jeg opplevde det at han distanserte seg fra meg som en befrielse. Da kunne jeg gå videre uten konstant påminnelse om at jeg hadde en fortid. Anonymkode: 25c75...f57 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Jeg var sammen med en i 6 år- hovedårsaken til at det ble slutt var at han ikke ønskt flere barn ( han hadde to fra før og plutselig ble det mye styr med barnemor ifh til den yngste- og trøbbel m tenåringsbarnet). for 2 år siden ble han pappa på nytt💔 jeg gråt inni meg .. han sender snaper- og de knuser hjerte mitt.. en fattig trøst er at han har sagt at han skulle ønske at jeg var mora til barnet. Barnet var ikke planlagt .Han hadde dumpet dama før han Visste at hun var gravid, men ble sammen Med henne igjen for å være med barnet.. Anonymkode: 7e78a...452
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Som en annen sier her, folk forandrer seg. De færreste 20-åringer planlegger barn, det kommer etter hvert. Gå videre, det er ingen nytte i å gruble over dette. Anonymkode: d54bf...42a
Pappi Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Helt normalt å føle sånn, gjør deg ikke til et dårlig menneske. Du styrer selv om du vil kutte kontakt, redusere kontakt eller ha kontakt som før.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Dette skjønner jeg gjør vondt, men ettersom dere fortsatt er venner så tror jeg ikke det var deg som var problemet. Dere var nok ikke riktig for hverandre, og kanskje har han vokst de siste to årene og rett og slett forandret mening. Eller barnet kan ha vært uplanlagt, og så har han akseptert det og vent seg til tanken på å bli pappa nå som det skal skje. Hvis du grubler mye på det og dere er venner kan du jo spørre ham om hvorfor han ikke ville ha barn med deg, om det var noe med deg som var problemet eller om det var noe annet. Da får du svar på spørsmålet ditt. Mest sannsynlig har det ingenting med deg å gjøre. Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg nok ikke ønsket å følge ham på sosiale media lenger, fordi dette hadde vært sårt for meg også. Anonymkode: dd9cd...f11
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Dette er grunnen til at man ikke skal tviholde på vennskap med eksen - man tror det vil mildne bruddet, men i realiteten har man skaffet seg "front row seats" til eksens nye kjærlighetsliv og babylykke. Man kommer seg aldri videre på den måten. Hva som er grunnen til at han nå skal bli pappa, kan være så mangt. Kanskje ble hun uplanlagt gravid, kanskje stilte hun et ultimatum om barn - og han orket ikke flere brudd og ga etter. Eller kanskje han nå har funnet den rette dama, og plutselig ble barn mer interessant. Det siste er kanskje det mest sannsynlige. Vi mennesker er tøyelige sånn, våre ønsker kan endre seg med omstendighetene. Men én kjæreste er vi nølende med framtidsplaner, med den neste kjæresten er vi villig til å slippe alt og flytte til andre kanten av jorda. Det er så klart vondt for den forrige kjæresten å være vitne til. Men sånn er det bare. Man har møtt den store kjærligheten og innstillingen forandrer seg, man vil oppleve alt med denne personen. Trøsten er at også du kan møte din sjelevenn, hvor dere gjensidig vil satse alt på hverandre, inkludert å skape en familie. Men da må du la eksen gå, og ha fokus på veien framover. Anonymkode: 80954...253 4
got2go Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Skjønner det er sårt. Gi det tid, og venn deg til tanken på at han skal ha barn før du gjør noe. For meg hadde dette vært "siste spikeren i kista", og jeg hadde kuttet kontakten.
Heiheidu Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg var sammen med en i 6 år- hovedårsaken til at det ble slutt var at han ikke ønskt flere barn ( han hadde to fra før og plutselig ble det mye styr med barnemor ifh til den yngste- og trøbbel m tenåringsbarnet). for 2 år siden ble han pappa på nytt💔 jeg gråt inni meg .. han sender snaper- og de knuser hjerte mitt.. en fattig trøst er at han har sagt at han skulle ønske at jeg var mora til barnet. Barnet var ikke planlagt .Han hadde dumpet dama før han Visste at hun var gravid, men ble sammen Med henne igjen for å være med barnet.. Anonymkode: 7e78a...452 Sender en klem!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var sammen med en i 6 år- hovedårsaken til at det ble slutt var at han ikke ønskt flere barn ( han hadde to fra før og plutselig ble det mye styr med barnemor ifh til den yngste- og trøbbel m tenåringsbarnet). for 2 år siden ble han pappa på nytt💔 jeg gråt inni meg .. han sender snaper- og de knuser hjerte mitt.. en fattig trøst er at han har sagt at han skulle ønske at jeg var mora til barnet. Barnet var ikke planlagt .Han hadde dumpet dama før han Visste at hun var gravid, men ble sammen Med henne igjen for å være med barnet.. Anonymkode: 7e78a...452 Herregud da kvinne! Slett han på snap da vell! Anonymkode: ee4f5...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå