Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om du gruer deg til fødselen.

Jeg kan ikke akkurat si at jeg gruer meg, men jeg er veldig spent, for dette blir første gangen. Jeg lurer fælt på hvor vondt det kommer til å være. Jeg gleder meg dessuten enormt til å hilse på babyen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gruet meg kjempe mye til min første fødsel, og jeg kommer nok til å grue meg like mye til min andre når den engang kommer.

Det er vondt, men en kan jo få smertestillende så det er ikke det jeg gruer meg til, og det var heller ikke det jeg gruet meg til. Men det jeg ikke likte/liker er at det er så utrolig nedverdigende og flaut. En har jo nesten ikke noe kontroll jo, brukte nesten alle kreftene mine på det jeg, og beholde kontrollen.

Skrevet

Jeg har da allerede født.

Men jeg gruet meg ikke til fødselen - det skulle jo bare ta et par timer og ikke skulle jeg trenge smertestillende heller :hoho: Jaja, det var de forventningene... :lol:

Men uansett hvor lang og vond min fødsel var så gleder jeg meg faktisk allerede til neste gang (og min datter er enda bare 3 mnd :o ). Ja, jeg faktisk gleder meg! :ler:

Fantastisk opplevelse! Aldri før har jeg brydd meg så lite om min nakenhet. Adri før har jeg hatt sååå vondt over sååå lang tid. Men det er en spesiell atmosfære og det skjer noe med hele kroppen. JA, jeg rett og slett GLEDER meg! :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

halloenn..

Kan sei me klare ord at æ gleda mæ sykt tell fødselen. Er min første, og har fått høre historier om alt fra "helvetes-fødsler" til bare ett plopp så var ungen dær.. Dem gidder jeg ikke høre på. Hver fødsel er noe unikt. Er bare 18 år(19 om en mnd!!), første som er på vei, og jeg mener at en fødsel er ikke noe å grue seg til.. Det er jo en helt naturlig ting..

Kos Litle og Nurket 22+4 :wink:

Gjest motorrypa
Skrevet

æ må bare si det at æ glede meg åsså noe helt vanvittig mye til fødselen. vet jo at det kommer til å gjøre vont, men det gjør meg egentlig ikke så mye, for jeg er så mye mere spent enn redd for smerter.

det høres kanskje rart ut, men jeg lurer vanvittig mye på hvem som er der inne å lager så mye rabalder til alle døgnets tider.

luere veldig på hvordan ungen min ser ut, om den arver pappaen sitt røde hår å krøller eller mitt kritthvite hår å knall blåe øyne. eller kanskje en kombinasjon.

nei huff. klarer nesten ikke vente...

motorrypa 24+4

Skrevet

Gruer meg ikke, men så er det et halvt år til enda for meg, da.

Har egentlig ikke for vane å grue meg særlig til ting jeg ikke kan gjøre noe med.

Håper jeg kommer et sted jeg føler meg trygg, så lenge jeg ikke er redd for at noe er galt kan jeg tåle mye.

Tror fødselen blir en helt fantastisk opplevelse. Tårene spruter i hvert fall hver gang noen på TV får barn :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har termin om 4 dager, og ser frem til fødselen. Gleder meg til å hilse på den lille som har romstert i mndvis der inne. Smertene er jo noe som går over med en gang ungen er ute. Skulle det være noe jeg frykter, er det å måtte dra tomhent hjem, at noe uforutsett skal skje. Men det er jo skjeldent så skjer. Trøster meg med det, og ser frem til at den lille skal ta ibruk vugga som står og venter i stua. :P

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg gledet meg enormt til fødselen, jeg. Til å kjenne at det satte i gang, til å kjenne hvordan rier føltes, til å møte babyen... Nå vet jeg hvordan rier føltes, og jeg gleder meg IKKE til en evt. neste gang! :roll::lol:

Nå i ettertid kan jeg tenke på det som en fin opplevelse. Men det er mest pga resultatet! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gleder meg sinnsykt til fødselen! Jeg aner jo ikke hvor vondt og "skummelt" det kan bli, men jeg trur jeg kommer til å få et "kick" når riene setter igang!!! Gleder meg til å se og hilse på "romfareren" min!!!!

Skrevet

Nei, gruer meg absolutt ikke :)

Men i forrige svangerskap (som var min 1.) grudde jeg meg masse...og var helt bestemt på bedøvelse, helst epidural. Men da tiden kom gikk det så fint at! Jeg glemte fullt og helt at det gikk ann å be om bedøvelse...var så konsentrert på å få ut babyen.

Så du kan trygt si at forrige fødsel absolutt ikke skremte meg bort fra å få flere barn, selv om det ikke akkurat er godt å føde ;) Smerten går over nokså fort, og man får den deilige belønningen til slutt :) :)

Klem fra Zafir og Lillebror 19+3

• 19 år senere...
Skrevet

Lykke til alle sammen! ❤️Gruer meg ikke så veldig selv, er mest spent 😀

Anonymkode: da3b3...9b3

Skrevet

Jeg har termin om tre uker og gruer meg egentlig ikke. Er nok mest spent fordi jeg ikke vet helt hva dette med fødsel innebærer, men jeg føler meg trygg på at helsevesenet vil gi meg den hjelpen jeg trenger 😊 Gleder meg så vanvittig til å møte den lille jenta vår! Tror også at mange, som meg, opplever å være dritt lei av å gå gravid og dermed motivert for fødselen mot slutten 💪🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til alle sammen! ❤️Gruer meg ikke så veldig selv, er mest spent 😀

Anonymkode: da3b3...9b3

Eh… 19 år senere..

Anonymkode: 67e08...df3

Skrevet

Gruer meg ja. Skal ha tvillinger og er livredd for at noe skal skje. Og er redd for den første fødes vaginalt mens den andre må tas med keisersnitt. Da blir jeg ødelagt både her og der liksom. Og gruer med til hvor vondt underlivet vil være etterpå. 

Anonymkode: 8691d...2d1

Skrevet

Jeg gruer og gleder meg egentlig samtidig. Venter første barn. Gruer meg til smertene og rift/komplikasjoner evt og evt blodtap. Føler sex innimellom kan være vondt så tenker shit det må være vondt å presse ut en unge. Samtidig er jeg spent lurer på hvordan det blir og syns det er litt spennende og spesielt.

Anonymkode: e74e3...dcf

Skrevet

Tråden er riktignok 19(!!??!?) år gammel, men den er jo like relevant for gravide i dag som den var da! 😊 Fint å se at de fleste ikke gruer seg! Pr. i dag er jeg mest spent og gleder meg! Gleder meg til å oppleve det vanvittig heftige øyeblikket det må være å sette nytt liv til verden!

Anonymkode: cabd7...b57

Skrevet

Jeg gruer meg til smertene, men vet jo at man kan få epidural og at smertene går over. Men det jeg gruer meg aller mest til er alvorlig rift/klipp som fører til operasjon og store plager i ettertid, og i verste fall for alltid 😭

Anonymkode: 8af42...d31

• Liker 1
Skrevet

Haha, tenk at barna til disse mødrene går på universitetet/høyskole nå da :) 

men uansett, jeg grudde meg aldeles for j** til min første fødsel, så mye at gleden over å snart se babyen kom i skyggen av redselen jeg hadde for å føde. Og ja, det var vondt😂 men nå (6 måneder senere) har jeg begynt å mase på mannen om en ny baby, og denne gangen gleder jeg meg 😄 

Anonymkode: b2c3e...620

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...