AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #61 Skrevet 14. januar 2021 Fy fader så tragisk. Fettfobi og kroppspress fra livmoren av. Synes synd på ungen som må vokse opp med en så ufattelig overfladisk mamma....😒 Anonymkode: be2f1...c05 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #62 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var på vekstkontroll på mandag, da var jeg i starten av uke 34. Babyen var da +14%, målt av jordmor. Hun sa at han ved fødsel er estimert til å bli ca 4kg. Av en eller annen grunn ble jeg så skuffet, som at jeg har mislyktes som får en baby over 4kg Skal tilbake om 2uker for ny måling, for det kan visst hende målingen ikke ble riktig. Kanskje han tilogmed er enda større? Hadde sett for meg en liten prins, men nå får jeg jo en plugg isteden. Huff, jeg vet det ikke er unormalt med store babyer, og 4-4,5kg er jo ikke gigantisk, så føler meg fæl som har de tankene. Men det er det jeg føler - at jeg ikke får en nyfødt, men en plugg Anonymkode: b823c...938 Skam deg!!!! 4 kg er en veldig fin størrelse. Jeg har født en gutt som var 28% for stor, og han var fortsatt en liten baby i mine øyne. Man kan ikke tenke slik når man skal få baby!!! Anonymkode: d6b5f...4e0 2
cerruti Skrevet 14. januar 2021 #63 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var på vekstkontroll på mandag, da var jeg i starten av uke 34. Babyen var da +14%, målt av jordmor. Hun sa at han ved fødsel er estimert til å bli ca 4kg. Av en eller annen grunn ble jeg så skuffet, som at jeg har mislyktes som får en baby over 4kg Skal tilbake om 2uker for ny måling, for det kan visst hende målingen ikke ble riktig. Kanskje han tilogmed er enda større? Hadde sett for meg en liten prins, men nå får jeg jo en plugg isteden. Huff, jeg vet det ikke er unormalt med store babyer, og 4-4,5kg er jo ikke gigantisk, så føler meg fæl som har de tankene. Men det er det jeg føler - at jeg ikke får en nyfødt, men en plugg Anonymkode: b823c...938 Om du troller - som jeg håper - så undres jeg likevel hva i all verden får noen til å være slik som deg🙄🙄🙄 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #64 Skrevet 14. januar 2021 Fikk en gutt på 5 kg og 55 cm. Pappaen måtte hjem å hente klær i størrelse 62 🤣🤣 Har aldri tenkt tanken på å bli lei meg for det, du burde fiskedaskes for å bli lei deg over en frisk og flott fødselsvekt. Anonymkode: d449e...177 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #65 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fikk en gutt på 5 kg og 55 cm. Pappaen måtte hjem å hente klær i størrelse 62 🤣🤣 Har aldri tenkt tanken på å bli lei meg for det, du burde fiskedaskes for å bli lei deg over en frisk og flott fødselsvekt. Anonymkode: d449e...177 Takk for at du sier det, jeg trenger å høre akkurat det. Skjønner utifra svarene her at jeg har vært litt på vidda, så glad jeg har fått en oppstrammer faktisk ts Anonymkode: b823c...938 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #66 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for at du sier det, jeg trenger å høre akkurat det. Skjønner utifra svarene her at jeg har vært litt på vidda, så glad jeg har fått en oppstrammer faktisk ts Anonymkode: b823c...938 Bra! For dette blir neppe siste gangen sånne tanker dukker opp. Kommer sikkert til å komme etter fødselen også, bekymring for om barnet legger på seg for mye, får for mye mat, tenk om babyen min blir tjukk😱 Bare legg fra deg alt det der! Babyer er som de er, de skal IKKE slankes verken i magen eller etter de er kommet ut Anonymkode: c061d...569 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #67 Skrevet 15. januar 2021 Datteren min var 4,1 - og jeg ELSKET de tjukke små lårene hennes 🤩😍 Nå er hun 14 år, og helt normal, slank og fin De går jo gjerne ned litt i starten også, og så begynner de å krabbe etterhvert og strekker seg i lengden .. Så jeg hadde bare kost meg med bollekinn - og lår! Nr to her var 3,8 og nr 3 her er estimert til 3,9 ; jeg gleder meg til nye bollelår! ❤️ Anonymkode: 8a599...54f 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #68 Skrevet 15. januar 2021 Tror du kommer til å synes han er fin likevel og du vil nok ikke tenke på han for som stor. Mine har vært i helt motsatt ende av skalaen, undervektige fugleunger. Likevel veldig søte og tenkte aldri at de ikke var bra nok Anonymkode: c6046...a74
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #69 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 19.57): Du har helt rett, jeg har ikke sett så mange babyer, utenom søsteren min sin bittelille på knappe 3kg. Ser innimellom bekjente legge ut bilder av sin nyfødte på 4kg+ og da ser de så svære ut. Men er kanskje bare at disse typiske nyfødtbildene er bare en baby innpakket i en dyne, så man ser jo ikke hvor liten den er egentlig.. Har nok også dårlig samvittighet for kostholdet ja. Jeg vet at jeg kunne vært flinkere der, så føler kanskje at det er min skyld at han blir over snittet, selv om som sagt samboer var en stor nyfødt også. Babyen min er aktiv og tilsynelatende frisk og fin, noe som såklart er aller viktigst! Jeg er kjempeglad for det, og ville aldri ønsket meg en prematur baby isteden..! Spekulasjoner om at jeg drømte om en Instagrambaby lenger bak i tråden her kjenner jeg meg ikke igjen i overhodet, så det gidder jeg ikke å svare på engang. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare både oppmuntrende og informativt til meg det hjelper! Ts Anonymkode: b823c...938 Bilder lyver ofte. Jeg fødte 3.mnd før termin, og fikk ei jente på så vidt 1kg. På bildene av henne, så ser hun mye større ut enn hun var. Familie fikk sjokk da de besøkte oss, for hun var jo mye mindre enn de bildene de hadde fått viste. Så lenge du ikke har en knøttliten baby å sammenligne med, så er en baby på 4kg forsatt liten. Søsteren min fikk en baby på nesten 4kg, 8 mnd etter jeg fikk min prematurbaby. Da hadde hun blitt en stor baby på nesten 7kg. Og husker jeg syntes babyen til søsteren min var så liten. Kunne ikke skjønne at min baby hadde vært mye mye mindre. Da ble min baby så stor. En baby på 4kg er helt perfekt Anonymkode: a7c6c...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #70 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 14.46): Var på vekstkontroll på mandag, da var jeg i starten av uke 34. Babyen var da +14%, målt av jordmor. Hun sa at han ved fødsel er estimert til å bli ca 4kg. Av en eller annen grunn ble jeg så skuffet, som at jeg har mislyktes som får en baby over 4kg Skal tilbake om 2uker for ny måling, for det kan visst hende målingen ikke ble riktig. Kanskje han tilogmed er enda større? Hadde sett for meg en liten prins, men nå får jeg jo en plugg isteden. Huff, jeg vet det ikke er unormalt med store babyer, og 4-4,5kg er jo ikke gigantisk, så føler meg fæl som har de tankene. Men det er det jeg føler - at jeg ikke får en nyfødt, men en plugg Anonymkode: b823c...938 Er du seriøs? En stor sunn baby som vokser godt vil du ikke ha? Vil du heller ha en underernært og underutviklet tynn sulten baby med lærevansker? Skrudd verden. Anonymkode: 9a4b3...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #71 Skrevet 15. januar 2021 On 1/14/2021 at 9:38 PM, AnonymBruker said: Takk for at du sier det, jeg trenger å høre akkurat det. Skjønner utifra svarene her at jeg har vært litt på vidda, så glad jeg har fått en oppstrammer faktisk ts Anonymkode: b823c...938 Det går så bra, det går helt sikkert fint. Du gruer deg kanskje til fødselen, også har du kanskje hørt så mye rart. Det er ikke lett å vite hva som er sant og hva er ikke. Jeg er ikke lege, og kan bare snakke om min egen erfaring, men fra min egen erfaring kan jeg knuse mange myter på engang. Jeg har født to barn, da første var født 3 uker før termin - og 2,5 kilo. Han var estimert (av jordmor, uten UL) til å være 3,5 kilo, så har bommet jordmor kraftig, noe hun også sa med engang han var født, oj, han var liten, vi må få veie ham. Den fødselen revnet jeg litt, men ikke alvorlig. Og her fikk jeg også høre av jordmor at man revner ofte med små babyer, for de kan finne på å komme ut som en kule, på en rie både hode og skuldre, og det er da risiko for revning øker. Så, estimering ikke nødvendigvis stemmer, og to, det er ikke nødvendigvis slikt at større barn = revning. 2,5 år senere fødte jeg ei jente på fire kilo, på termin. Og på tross av hun var veldig rund, så er hun selvsagt søteste for meg, i øyeblikket hun var født. Jeg hadde enklere og raskere fødsel andre gang, mye kortere utdrivingsfase, men det har nok mer med andregangsfødende å gjøre, enn vekt. Kroppen visste bedre denne gangen. Anonymkode: e74a6...f60 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #72 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går så bra, det går helt sikkert fint. Du gruer deg kanskje til fødselen, også har du kanskje hørt så mye rart. Det er ikke lett å vite hva som er sant og hva er ikke. Jeg er ikke lege, og kan bare snakke om min egen erfaring, men fra min egen erfaring kan jeg knuse mange myter på engang. Jeg har født to barn, da første var født 3 uker før termin - og 2,5 kilo. Han var estimert (av jordmor, uten UL) til å være 3,5 kilo, så har bommet jordmor kraftig, noe hun også sa med engang han var født, oj, han var liten, vi må få veie ham. Den fødselen revnet jeg litt, men ikke alvorlig. Og her fikk jeg også høre av jordmor at man revner ofte med små babyer, for de kan finne på å komme ut som en kule, på en rie både hode og skuldre, og det er da risiko for revning øker. Så, estimering ikke nødvendigvis stemmer, og to, det er ikke nødvendigvis slikt at større barn = revning. 2,5 år senere fødte jeg ei jente på fire kilo, på termin. Og på tross av hun var veldig rund, så er hun selvsagt søteste for meg, i øyeblikket hun var født. Jeg hadde enklere og raskere fødsel andre gang, mye kortere utdrivingsfase, men det har nok mer med andregangsfødende å gjøre, enn vekt. Kroppen visste bedre denne gangen. Anonymkode: e74a6...f60 💓 takk for koselig svar!! ☺️ ts Anonymkode: b823c...938
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #73 Skrevet 15. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: 💓 takk for koselig svar!! ☺️ ts Anonymkode: b823c...938 Ja, og jeg syntes hun var så liten!! Helt sinnsykt liten. Jeg hadde jo da en toåring hjemme, og han var svær i forhold, derfor så hun ekstra liten ut. Anonymkode: e74a6...f60 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #74 Skrevet 15. januar 2021 Har slike vekstkontroller noen gang stemt for noen i det hele tatt? Jeg synes som regel det er ganske bom. Anonymkode: 9fd91...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #75 Skrevet 15. januar 2021 Hva er galt med deg kvinne? Å få en frisk baby er det viktigste. Se på helene sjekkee inn på nyfødt intensiven og de bitte små babyene der så vil du sette pris på din plugg. Jeg fikk barn som veide over 4 kg og er så glad for det. Mye enklere å håndere. Anonymkode: d6c07...d45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå