Gå til innhold

For sen innsending av meldekort AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av kluss med ukene i nytt år (helt.min egen feil, bare jeg som ikke fulgte med) så glemte jeg å sende inn meldekort på lørdag som var. Sendte det inn i går. 

Jeg syns NAV er vanskelig å forstå, så jeg spør dere som forbrukere. 

Jeg sendte det inn før fristen for trekk på neste meldekort, altså før det var gått en uke. 

Får jeg da penger iløpet av et par dager, eller må jeg vente til neste meldekort-periode? Kan jeg forvente pengene i morgen kanskje? 

Jada, har satt alarm følgende lørdager fremover nå. 

Anonymkode: 81d7a...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde en feil en gang jeg sendte inn meldekort da jeg var på dagpenger. Krysset av "Nei" når jeg skulle krysse "Ja". Klarte å melde meg ut som arbeidssøker. Dro rett til det lokale NAV-kontoret da de åpnet og spurte pent  og høflig om de kunne hjelpe meg. Det gjorde de. 

Anonymkode: 9e42d...f5d

Skrevet

Har du forsøkt å sende på nytt? Er ikke det en hel uke du kan gå over tiden før fristen går ut? Lørdag er jo bare 5 dager siden. Legg påminnelse i kalenderen på mobilen hver 14.dag, så husker du det.

Anonymkode: 69e93...fc5

• Liker 1
Skrevet

Det skal gå som normalt det, du var jo innen fristen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du forsøkt å sende på nytt? Er ikke det en hel uke du kan gå over tiden før fristen går ut? Lørdag er jo bare 5 dager siden. Legg påminnelse i kalenderen på mobilen hver 14.dag, så husker du det.

Anonymkode: 69e93...fc5

Jeg sendte det som sagt i går, altså 4 dager etter fristen.  Og som jeg skriver på slutten har jeg også lagt alarm påfølgende lørdager fremover :)

kan ikke sende på nytt da det allerede er sendt, jeg lurer på når det kommer penger; om et par dager eller på neste periode. Jeg har aldri glemt en periode før. Det er ikke kommet penger foreløpig i dag, men kan jo så klart komme etter 16-17 som på mandager. 

Skrevet
Pupperulla skrev (Akkurat nå):

Det skal gå som normalt det, du var jo innen fristen. 

Tusen takk for svar! 

Skrevet

Du kan sende inn for sent, det går helt greit. Men det kan hende du blir trekt for noen dager. Men det skal nok gå mer enn fire dager over da. 

Anonymkode: 3c619...539

Skrevet

Du har jo ikke sendt det inn for sent, du er innenfor fristen. Du vil nok få utbetaling i morgen eller mandag. 

Anonymkode: 2cbec...0e0

• Liker 1
Skrevet

Det spørs hva du mener med 4 dager da.
Skulle du ha sendt på lørdag og sender inn tirsdag. Altså 4 dager fra første mulighet, så er du ikke for sein. Du vil bare få pengene dine 2-3 virkedager etterpå. 

"Sender du meldekort senere enn kl 23.00 mandagen én uke etter at du kunne sendt det, er meldekortet sendt inn for sent."
Da vil du få trekk i penger. 4 dager etter første mulighet er ikke for seint. Du vil bare få en senere utbetaling, men med samme sum som om du sendte den inn første mulighet. 
Husker ikke eksakt, for jeg leser aldri teksten, etter 6 år så trykker jeg uten å tenke meg om. Men det står noe ala at du får utbetaling 1-3 virkedager eller noe i den duren. Så du får det etter et par dager. Det skal stå i meldekort-teksten. Du må ikke vente på neste periode. 

Tips om det funker på din mobil/pc.  Jeg har android, kan ingenting om iphone men regner med de har noe lignende.
Legg inn påminnelse i kalendere om at du skal sende meldekort neste gang. Du kan stille inn slik at du får påminnelse på mobilen eller på epost også. Du kan også ved ett enkelt tastetrykk velge at den "hendelsen" repeteres hver 14. dag på den dagen. Da blir det automatisk oppdrettet en hendelse/påminnelse i kalenderen hver 14. lørdag i evig tid til du stopper det manuelt. Da slipper du å må legge inn manuelt hver 2. uke og du slipper å huske. Fordi du vil få en påminnelse og du vil se det i kalenderen. Jeg har syncet kalenderen min til pc'en, så jeg ser den der også. 

Anonymkode: da511...802

Skrevet

Har du sendt inn før fristen, så er du innafor.

Skrevet

Har ikke pengene kommet i dag så kommer de i morgen 😊

Anonymkode: 37274...e4b

Skrevet

De kom rett etter klokka 16, så da gikk det bra! Takk for svar! :)

det var en teit forglemmelse av min side, nå som ukene ble bytta om i det nye året; har til vanlig sendt meldekort de lørdagene barnet mitt er hos faren, men siden vi har hinket en helg og byttet helger så ble det "feil" helg denne gangen og jeg glemte det. 

alarm og varsel satt i kalenderen :)

• Liker 2
Skrevet

Bra pengene kom. Forglemmelser kan skje den beste!

Anonymkode: 9e42d...f5d

Skrevet

Jeg har glemt det selv et par lørdager her og der de siste par månedene, men jeg har husket det på mandagen eller tirsdagen hver gang, så da har det bare gått en dag eller to før jeg har fått pengene på konto.
Det er ikke for sent før du når søndagen helga etter at du kunne sendt meldekortet for første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...