Gå til innhold

Hvor sikkert er det å "hoppe av i svingen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spontanabort i jula, og vi bestemte oss for å vente en måned eller to før aktiv prøving igjen. Vi har hatt sex, men han "hopper av i svingen". Det jeg lurer på, er om sædceller kan komme seg inn i vagina dersom sæden ligger i skjedeåpningen, eller ved at det er sæd på fingre som blir ført inn rett etter samleie?

Veldig detaljert her, beklager det 🙈 Men tankene begynner å surre rundt hvor store sjanser en har for graviditet ved avbrutt samleie, og særlig da når sæden har endt opp nær eller i skjeden etter samleie.. 

Jeg vet at jeg har hatt eggløsning denne måneden.

TS

Anonymkode: a6575...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte metoden i 2 år, og da gikk ikke jeg på prevensjon. Var klare for barn, men ikke aktive prøvere. Jeg ble gravid da vi startet å prøve.

Dette med sæd utenfor skjeden. Jeg har lest her inne at det kan skje. Sjansen er veldig liten, men ikke 0. Leste her inne om en som hadde kommet på utsiden av vagina, og hun hadde blitt gravid. Han slo opp med henne (trodde hun var utro), men det viste seg at barnet var hans. Dette er fra kg, så ta det med en liten klype salt, kanskje. 

Anonymkode: 2465a...596

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Vi har hoppet av i svingen hver måned i 8 år rundt eggløsning og ellers, aldri blitt gravid på den måten, kun med noen mnd prøving har det skjedd :) Men ved hopping, da har han kun kommet langt utenfor. Så kanskje noen andre kan svare på akkurat det. Ikke noen graviditet ved "precum" som de kaller det, her iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 minutt siden):

Vi har hoppet av i svingen hver måned i 8 år rundt eggløsning og ellers, aldri blitt gravid på den måten, kun med noen mnd prøving har det skjedd :) Men ved hopping, da har han kun kommet langt utenfor. Så kanskje noen andre kan svare på akkurat det. Ikke noen graviditet ved "precum" som de kaller det, her iallfall :)

Samme her. 

Anonymkode: 5c041...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...