AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #21 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Helhetsbildet? Når stoffskifteprøvene kommer tilbake fra lab og det står sort på hvitt at verdiene er innenfor normalen, så er stoffskiftet innenfor normalen. Anonymkode: a686f...076 Du framstår veldig naiv. Anbefaler ts å bestille prøvesvarene og sjekke selv. Er ikke anti tpo tatt, er det viktig å få med. Det er også viktig at prøvene tas fastende klokka åtte om morran. Fnuggolina skrev (44 minutter siden): Ja, sekretæren kan lese de opp for deg over telefon - og sannsynligvis står det elektronisk på nett hos legen din. Det har de visst egentlig ikke lov til. Anonymkode: 5b776...798 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #22 Del Skrevet 14. januar 2021 Hvis du har tatt prøver over tid som er normale, så er det nok annet ts. Jeg har selv vært stofskiftepasient i årevis, har hatt superhøyt og ekstremt lavt stoffskifte, og alle mine fem fastleger + vikarer i disse årene har fint klart å tolke prøvene (jeg har gått til spesialist i årevis og, men følges opp til daglig av fastlege). At ikke alle er god på stoffskifte er nok sant, men at det er så krise som mange på nett påstår med kunnskapen hos fastlegene stemmer ikke. Når du har tatt prøver over tid som ligger stabilt, så er det ikke stoffskifte som er problemet. Derimot er det mange andre tilstander som kan gi lignende symptomer. Overgangsalderen er som nevnt over en av dem, mangel på f.eks B12 (hårtap er tyspisk symptom for mange som du nevner), folat, d-vitamin eller jern, søvnvansker, depresjon eller utbrenthet for å nevne noe. Men overgangsalderen stjeler krefter og endrer hud og hår, så det kan faktisk "bare" være det. Anonymkode: 903e9...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #23 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, prøvesvar på stoffskiftet kommer svart på hvitt så det er ikke noe hokus pokus i å tolke de, det kan hvem som helst gjøre. Det finnes imidlertid en marginal gruppe stoffskiftepasienter som har dannet sin egen lille «bevegelse» på tvers av landegrenser, og som mener at de «vanlige» blodprøvene man tar for å avklare stoffskiftestatus ikke er tilstrekkelige, men at det kreves flere andre kostbare og unødvendige prøver for å stille diagnosen - på tvers av alle fagmiljøer. Helt typisk for disse er at de stempler alle fastleger som idioter og hevder at stoffskiftet er utrolig komplisert, og dette kan de langt mer om, og endokrinologer - som tross alt er spesialister på dette - er jammen meg også konservative og udugelige med mindre de danser etter disse pasientenes pipe. Det er veldig velkjent, bare å gjøre et raskt googlesøk. Tipper venninnen din er en av disse. Forøvrig er jo alle symptomene dine velforklart med overgangsalderen, så hvorfor står du så fast på at det er stoffskiftet? Anonymkode: 204fd...e19 *applaus* Jeg har hatt høyt stoffskifte, og fikk kjempegod hjelp av fastlegen. Han tok en blodprøve, konstaterte at jeg lå over normalen, og sa at han ikke kunne noe som helst om stoffskifte, og henviste meg til endokrinolog, som fikset meg i løpet av to år. Men i starten, da jeg prøvde å lære om sykdommen og faktisk innse at jeg var syk ramlet jeg innom nevnte fb-grupper og forum, og det var en skremmende reise. Disse folkene mente for ramme alvor at jeg burde løse problemene mine med å spise mer brokkoli, liksom, og alle leger var selvfølgelig idioter. Veldig glad for at jeg raskt så galskapen og gikk for tradisjonell medisin. Du kan selvsagt få en utskrift av blodprøvene, og dersom du ligger helt ytterst i normal-området kan du be om henvisning til endokrinolog for å sjekke det. Men alle synptomene dine kan forklares med overgangsalder, og dersom prøvene er godt innafor normalen skjønner jeg ikke poenget med å ønske seg en sykdom. Jeg syntes det var drittkjipt å være syk, og er glad jeg bare måtte gå på medisiner i to år, lavt stoffskifte er mye mer komplekst og må medisineres resten av livet, så hvorfor ønsker du deg denne diagnosen? Anonymkode: 203d6...f4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #24 Del Skrevet 14. januar 2021 Om legen din sender labprøver til fürst, kan du selv logge inn på furstpasient.no og sjekke alle prøvesvarene dine:) Dette gjør jeg, tar blodprøver hver 3. mnd - ikke pga stoffskifte men for annen problematikk som har noen av de samme symptomene som deg! Fastlegen min mistenkte faktisk stoffskifte for noen år siden og HAN anbefalte Balderklinikken fordi han ikke hadde ekspertise nok, applaus for det! På Balderklinikken gikk vi gjennom det meste, men fant ikke noe feil med stoffskiftet. Godt at de var ærlige om det, men de prøvde samtidig å selge meg inn på noe mindfulness-greier, fordi jeg hadde mye magesmerter.. "det har alle unge kvinner" er diagnosen på akkurat det. Helt ufattbart! Viste seg at jeg hadde en svulst i magen, brokk og noe nekrose og måtte operere "hele systemet".. så mindfulness kan du få gratis av meg, men dyrt på Balderklinikken altså! Uansett; mine symptomer er grunnet dårlig vitaminopptak og svært lave jernnivåer over lang tid. Hårtapet etc er veldig klassisk for jern, b12 og d-vit. Går man over tid med det, leder det til andre ting som overvekt, depresjon m.m. Neste gang kan du jo be om å få en fullsjekk, gjerne be spesifikt om f.eks d-vit da mange leger dropper den blodprøven/ikke tar den med når de opplyser deg om svar. Verdt å gå gjennom flere alternativer når du føler du sliter slik du gjør. Livet skal leves lenge:) Anonymkode: 3d5ed...889 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #25 Del Skrevet 14. januar 2021 Hei Ts . Du må ikke høre på folk som får en eller annen privat lege til å gi dem stoffskifte-medisiner. Lavt stoffskifte viser på blodprøver. Anonymkode: 27e5f...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #26 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg kjøpte en prøve som jeg kunne gjøre hjemme, dersom du ikke stoler på resultatene fra legen. https://medtest.shop/no/produkt/skjoldbruskkjertel-test-no/?gclid=EAIaIQobChMIzO3Hv9Ob7gIVh9OyCh1gYgkUEAAYASAAEgJ18_D_BwE Men det er ikke sikkert denne gir annerledes resultat enn legen. Jeg kjøpte en test for stoffskifte og en test for jernmangel. De viste at jeg hadde normalt stoffskifte men at jeg hadde jernmangel. Anonymkode: 54e85...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #27 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei Ts . Du må ikke høre på folk som får en eller annen privat lege til å gi dem stoffskifte-medisiner. Lavt stoffskifte viser på blodprøver. Anonymkode: 27e5f...503 Det gjør det, men knuter og svulster som også forårsaker forstyrrelser på skjoldbruskkjertelen og produksjon av tyroksin vises ikke like tydelig. Da må man ha UL. Man får også gjerne sjekk av hypofysen. Men om prøvene er helt normale, så er de det. Det vil hun selv se på resultatet. Jeg får forøvrig opplest resultatene hele tiden, man kan også få de i post. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #28 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kjøpte en prøve som jeg kunne gjøre hjemme, dersom du ikke stoler på resultatene fra legen. https://medtest.shop/no/produkt/skjoldbruskkjertel-test-no/?gclid=EAIaIQobChMIzO3Hv9Ob7gIVh9OyCh1gYgkUEAAYASAAEgJ18_D_BwE Men det er ikke sikkert denne gir annerledes resultat enn legen. Jeg kjøpte en test for stoffskifte og en test for jernmangel. De viste at jeg hadde normalt stoffskifte men at jeg hadde jernmangel. Anonymkode: 54e85...e4d Asså, Furst kan stolen på. Ikke hjemmetester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #29 Del Skrevet 14. januar 2021 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Det gjør det, men knuter og svulster som også forårsaker forstyrrelser på skjoldbruskkjertelen og produksjon av tyroksin vises ikke like tydelig. Da må man ha UL. Man får også gjerne sjekk av hypofysen. Men om prøvene er helt normale, så er de det. Det vil hun selv se på resultatet. Jeg får forøvrig opplest resultatene hele tiden, man kan også få de i post. Man får vel avvik av svulst i hypofysen eller på skjoldkjertelen? Jeg har lavt stoffskifte. Min kjertel ser helt normal ut på UL. Jeg tror det er ganske vanlig hos stoffskifte-pasienter. Anonymkode: 27e5f...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #30 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man får vel avvik av svulst i hypofysen eller på skjoldkjertelen? Jeg har lavt stoffskifte. Min kjertel ser helt normal ut på UL. Jeg tror det er ganske vanlig hos stoffskifte-pasienter. Anonymkode: 27e5f...503 Som sagt; jeg gikk i 3 år uten å bli trodd. Var hos ca 4-5 forskjellige fastleger, og endokrinolog. Spurte sykehuset om jeg var et litt uvanlig case mtp prøvesvar, men jeg var visst helt gjennomsnittlig pasient og absolutt ikke noe vanskelig å tolke på svar/symptomer. Har også gått med for høy dosering og for høyt stoffskifte i 2 år hvor fastlegen kalte alt «normalt». Så oppsummert tok det meg 10 år med sykdommen å finne noen som skjønte seg på noe som helst, dette i 3 byer med godt utvalg av leger. I ettertid så jeg jo på prøvene at de sa «normalt» med TSH på 0,0001 og således T4 på 8. Det er ikke normalt. For meg fikk det store konsekvenser. Flere av legene hadde en holdning som AB’ en her oppe, just sayin Endret 14. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #31 Del Skrevet 14. januar 2021 Aldri helt satt meg inn i dette selv, har lavt stoffskifte, hatt det siden jeg var 15. Jeg stolte bare på legen og tenkte ikke noe over det. Møtte den mye omtalte veggen for 2 år siden, hadde da hatt plager med angst/panikkangst, besvimelsestendenser, jeg selvskadet på meg hjernerystelse mange ganger, var suicidal, osv., og dette hadde pågått siden tenårene. Jeg ble lagt inn, og etterpå påkostet meg noen timer hos privat psykolog mens jeg ventet på offentlig. Hun hadde rutine på å henvise til endokrinolog, bare for å selv utelukke stoffskifte som årsak. Jattet bare med for jeg var for mentalt svak til å orke å krangle på en blodprøve. Det endte med at endokrinologen ikke kunne begripe hvordan jeg hadde fungert i det hele tatt, for mine verdier på blodprøver som fastlegene mine aldri har tatt, var så lave. Fikk tilskudd av lio, og alle mine mentale plager forduftet. Også gått ned 15 kg i vekt. 20 år av livet mitt gikk tapt i mental sykdom jeg egentlig ikke har, fordi fastlegene mine ikke tok riktige prøver. Jeg er nå i full jobb, trener, jobber frivillig, har hobbyer og venner. Just sayin. Ikke ta for gitt at alle leger kan alt. Det er naivt. Når alle eksperter sier gjør det slik, og vanlige fastleger nekter og gjør det på sitt vis, så bør der ringe noen bjeller. Lavt stoffskifte er alvorlig og fortjener å bli tatt alvorlig. Jeg får ikke mine 20 år tilbake, og jeg er bitter. Anonymkode: 93b76...e14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosendiva Skrevet 14. januar 2021 #32 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mistenker lavt stoffskifte, og at det er noe jeg har slitt med i ganske lang tid nå. Jeg er i tidlig overgangsalder og tar hormontilskudd. Sliter med lavt energinivå, mister en del hår, hårkvaliteten er dårlig (ryker av ingenting), sliter med vektøkning (spesielt rundt magen) og har blitt hoven rundt øynene. Har tatt blodprøve flere ganger, men legen sier stoffskiftet er normalt. Fikk høre av noen for en god tid tilbake, som går på medisiner for stoffskiftet at det tok LAAAANG tid før hun fikk hjelp. Hun mistenkte også stoffskifte, men legen sa også der at prøvene var fine. Hun sier at fastlegen er dårlig til å lese testsvarene på stoffskifte. Kan det være slik at jeg ikke kan stole på hva legen min sier? Og hvordan vil legen reagere om jeg sier at jeg ikke stoler på svarene? Vil legen bare ignorere dette? Er det andre steder jeg kan henvende meg for prøver uten å gå via fastlegen? Anonymkode: 088cd...e8b Det der høres ut som overgangsalder symtomer først å fremst. Helt klassiske symtomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #33 Del Skrevet 14. januar 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Som sagt; jeg gikk i 3 år uten å bli trodd. Var hos ca 4-5 forskjellige fastleger, og endokrinolog. Spurte sykehuset om jeg var et litt uvanlig case mtp prøvesvar, men jeg var visst helt gjennomsnittlig pasient og absolutt ikke noe vanskelig å tolke på svar/symptomer. Har også gått med for høy dosering og for høyt stoffskifte i 2 år hvor fastlegen kalte alt «normalt». Så oppsummert tok det meg 10 år med sykdommen å finne noen som skjønte seg på noe som helst, dette i 3 byer med godt utvalg av leger. I ettertid så jeg jo på prøvene at de sa «normalt» med TSH på 0,0001 og således T4 på 8. Det er ikke normalt. For meg fikk det store konsekvenser. Flere av legene hadde en holdning som AB’ en her oppe, just sayin Nei gud forby å høre på oss som faktisk har lavt stoffskifte. Vanlig skuring det. Din Tsh viser jo at du hadde et helt annet problem med stoffskiftet ditt. At en lege overså det, kan absolutt kritiseres. Men du blander jo kortene fullstendig. Vi som har lavt stoffskifte får jo skyhøy Tsh dersom vi dropper medisiner, mens din er lav. Så denne informasjonen er jo bare villedende, fordi den handler om en an sykdom som kan gi lavt stoffskifte som konsekens av operasjon i halsen/fjerning av deler av kjertelen. Anonymkode: 27e5f...503 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. januar 2021 #34 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei gud forby å høre på oss som faktisk har lavt stoffskifte. Vanlig skuring det. Din Tsh viser jo at du hadde et helt annet problem med stoffskiftet ditt. At en lege overså det, kan absolutt kritiseres. Men du blander jo kortene fullstendig. Vi som har lavt stoffskifte får jo skyhøy Tsh dersom vi dropper medisiner, mens din er lav. Så denne informasjonen er jo bare villedende, fordi den handler om en an sykdom som kan gi lavt stoffskifte som konsekens av operasjon i halsen/fjerning av deler av kjertelen. Anonymkode: 27e5f...503 Hæ? Jeg har hatt lavt stoffskifte i 20 år. Altså tjue. Det er hele konseptet med å operere svulst. Lav TSH og høy stoffskifte får man av for mye Levaxin Folk med halv kjertel får også åpenbart høy TSH med manglende medisinering. Om du tar dobbel dose synker også din TSH. Hallo Endret 14. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #35 Del Skrevet 14. januar 2021 Fnuggolina skrev (4 timer siden): Jeg går selv til fastlegen min, men at fastleger generelt kan endel om stoffskifte er jo feil. De får omtrent 15 min gjennomgang ila studiet. Balderklinikken har jeg selv aldri vært på, og jeg skyr FBgrupper og Sonjas forum som pesten Men det er altså forsket på, og funnet at oppfølging av pasienter er for dårlig og ensidig mtp monobehandling. Jeg vet ikke helt hvor du har det at medisinstudiet inneholder 15 skarve minutters undervisning i thyroideasykdommer på 6 år, men jeg kan forsikre deg om at det er helt feil. Det samme gjelder for spesialistutdanningen i allmennmedisin, og påstanden om at fastleger (som jo er spesialister i allmennmedisin) ikke kan spesielt mye om stoffskiftet faller på sin egen urimelighet, all den tid disse sykdommene hyppig ses, utredes og behandles i allmennpraksis med godt resultat. Det er helt vanlige sykdommer, og ukomplisert hypothyreose behandles stort sett utelukkende i primærsektoren. Fnuggolina skrev (3 timer siden): Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, hvorfor gidder du svare TS? Flott at du ble fanget opp tidlig og responderer bra på medisin. Selv har jeg 20 års erfaring og ikke enda møtt noen som er optimalt dosert eller har lykkes i å bli som før sykdommen - inkludert meg selv. Ifølge fastlegen min er det ikke helt uvanlig, spesielt ikke når man har halv/ingen kjertel. Forøvrig satt jeg som 20-åring hos en endokrinolog som påstod jeg ALDRI kom til å trenge medisiner, jeg var jo så ung. Svulsten i halsen og sykehuset var ikke enige i det. Hadde ikke jeg stått på mitt i 4 år og nektet akseptere hersketeknikkene kunne jeg dødd av kreft om det viste seg at den var ondartet. Så vær arrogant, men ingen sykdommer eller folk er like. Det gjelder omtrent alle sykdommer. Personangrepene kan du bare legge fra deg først som sist; jeg kan ikke se at jeg har vært til noen mindre hjelp for TS enn deg - kan du? Har du virkelig aldri møtt stoffskiftepasienter som er velbehandlet på de behandlingsregimene som finnes i dag? Det er virkelig utrolig spesielt og oppsiktsvekkende (gitt at det utgjør mer enn én håndfull) og burde i så fall være materiale til en rekke kasuistikker. Omvendt har alle stoffskiftepasientene jeg kjenner god livskvalitet og minimalt til ingen restsymptomer på behandlingen, og det er vel omtrent like gyldig anekdotisk bevis som ditt. Anonymkode: 204fd...e19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #36 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi de tilbyr udokumentert behandling som mange kaster bort pengene sine på. Men placebo-effekten er tydeligvis stor for dem som ønsker å tro. https://journalen.oslomet.no/magasin/2019/05/betaler-tusenvis-udokumentert-behandling-den-storste-skaden-er-det-er-dyrt Anonymkode: 7f66b...38f "Vi har etter gjentatte forsøk, på både telefon, e-post og ved fysisk oppmøte, ikke lyktes å komme i kontakt med Balderklinikken." Det sier sitt 😂 Anonymkode: bd91b...b51 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #37 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg anbefaler deg å få tatt blodprøver av de ulike antistoffene som er knyttet til stoffskifte i tillegg til tsh, ft4 og ft3. Blodprøven skal taes fastende på morgen. Jeg vet om flere som har fysiske plager før det slår ut på blodprøvene. Da er det gjerne antistoffene som viser at noe er på gang i kroppen. Referanseverdiene legen forholder seg til gjelder friske mennesker og statistisk normalverdi. Det betyr at noen vil falle utenom normalverdiene. Anonymkode: 9c9d9...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #38 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, prøvesvar på stoffskiftet kommer svart på hvitt så det er ikke noe hokus pokus i å tolke de, det kan hvem som helst gjøre. Det finnes imidlertid en marginal gruppe stoffskiftepasienter som har dannet sin egen lille «bevegelse» på tvers av landegrenser, og som mener at de «vanlige» blodprøvene man tar for å avklare stoffskiftestatus ikke er tilstrekkelige, men at det kreves flere andre kostbare og unødvendige prøver for å stille diagnosen - på tvers av alle fagmiljøer. Helt typisk for disse er at de stempler alle fastleger som idioter og hevder at stoffskiftet er utrolig komplisert, og dette kan de langt mer om, og endokrinologer - som tross alt er spesialister på dette - er jammen meg også konservative og udugelige med mindre de danser etter disse pasientenes pipe. Det er veldig velkjent, bare å gjøre et raskt googlesøk. Tipper venninnen din er en av disse. Forøvrig er jo alle symptomene dine velforklart med overgangsalderen, så hvorfor står du så fast på at det er stoffskiftet? Anonymkode: 204fd...e19 😂 Du er et godt eksempel på en som IKKE har peil på stoffskifte. Å likevel tar du deg bryet å svarer🙊 Ingen av disse "unormale" prøvene er hverken kostbare eller unødvendig. Spesielt er det snakk om hormonet t3. Det er det aktive hormone og dannes fra t4. Fungerer ikke konverteringen mellom t4 og t3, så sier det seg selv at man vil slite med mange symptomer. OG DET ER DETTE VELDIG MANGE LEGER ER ELENDIG PÅ - Å se om konverteringen mellom t4 og t3 fungerer optimalt - og de færreste leger tar prøver av t3. (dette er en meget enkel forklaring på det) Også kommer jod prøver. Det er nyttig, symptomer eller ei. Og heller ikke kostbart eller unødvendig. Det er også andre ting som spiller en rolle som ikke blir tatt hensyn til. Anbefaler deg å lese litt om det, så får du kanskje et litt annet og mer riktig bilde av stoffskifte. Og jo, det er komplisert - det er snakk om hormoner. Anonymkode: 45445...799 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #39 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): *applaus* Jeg har hatt høyt stoffskifte, og fikk kjempegod hjelp av fastlegen. Han tok en blodprøve, konstaterte at jeg lå over normalen, og sa at han ikke kunne noe som helst om stoffskifte, og henviste meg til endokrinolog, som fikset meg i løpet av to år. Men i starten, da jeg prøvde å lære om sykdommen og faktisk innse at jeg var syk ramlet jeg innom nevnte fb-grupper og forum, og det var en skremmende reise. Disse folkene mente for ramme alvor at jeg burde løse problemene mine med å spise mer brokkoli, liksom, og alle leger var selvfølgelig idioter. Veldig glad for at jeg raskt så galskapen og gikk for tradisjonell medisin. Du kan selvsagt få en utskrift av blodprøvene, og dersom du ligger helt ytterst i normal-området kan du be om henvisning til endokrinolog for å sjekke det. Men alle synptomene dine kan forklares med overgangsalder, og dersom prøvene er godt innafor normalen skjønner jeg ikke poenget med å ønske seg en sykdom. Jeg syntes det var drittkjipt å være syk, og er glad jeg bare måtte gå på medisiner i to år, lavt stoffskifte er mye mer komplekst og må medisineres resten av livet, så hvorfor ønsker du deg denne diagnosen? Anonymkode: 203d6...f4a Det her er bare ren løgn. Ingen som anbefaler å kun spise mer brokkoli 🤣 men at brokkoli er bra hvis man har høyt stoffskifte er riktig, det er også annen mat med goitrogener da det gjør at skjoldbruskkjertelen produserer mindre stoffskifte hormoner. De mener heller ikke at alle leger er idioter, men de deler hvem lege som er flinke med stoffskifte. Og at fastleger generelt er dårlige på stoffskifte er ikke ukjent i det heletatt. Stygt å lyve! Anonymkode: 45445...799 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #40 Del Skrevet 15. januar 2021 Fnuggolina skrev (14 timer siden): Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, hvorfor gidder du svare TS? Flott at du ble fanget opp tidlig og responderer bra på medisin. Selv har jeg 20 års erfaring og ikke enda møtt noen som er optimalt dosert eller har lykkes i å bli som før sykdommen - inkludert meg selv. Ifølge fastlegen min er det ikke helt uvanlig, spesielt ikke når man har halv/ingen kjertel. Forøvrig satt jeg som 20-åring hos en endokrinolog som påstod jeg ALDRI kom til å trenge medisiner, jeg var jo så ung. Svulsten i halsen og sykehuset var ikke enige i det. Hadde ikke jeg stått på mitt i 4 år og nektet akseptere hersketeknikkene kunne jeg dødd av kreft om det viste seg at den var ondartet. Så vær arrogant, men ingen sykdommer eller folk er like. Det gjelder omtrent alle sykdommer. Jeg kunne også ha dødd av kreft om jeg hadde kreft. Det gjelder alle. Men du hadde ikke kreft. Da hadde andre markører også typisk vært påvirket. Anonymkode: 55cbc...cb5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå