-Cherry Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hei, Det var ingen god start på året for oss likevel. Jeg har nettopp vært gjennom en spontanabort, også senabort. Jeg var 21 uker på vei. Vi vet fortsatt ikke hvorfor jeg spontanaborterte så langt ut i svangerskapet, men livmorhalssvikt mistenkes. Mitt spørsmål er: Hvor lenge etter spontanaborten ble du gravid igjen? Jeg hører/leser stadig at man må vente i flere måneder før man forsøker igjen, samtidig som jeg også hørt at man bare trenger å vente til førse mens. Hilsen Sørgende mor
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Så leit å høre. Det er ingen medisinsk grunn til å vente med å bli gravid etter en spontanabort, du kan begynne å prøve med en gang om du har lyst til det. Anonymkode: 82145...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Så trist! Mistet selv i november. Det er veldig tungt. Legen som oppdaget det sa at jeg burde vente til jeg hadde hatt minst en mens etter aborten (hadde MA). Han sa at vi også burde vente til vi kan takle at det eventuelt skjer igjen. Anonymkode: 2cd2a...c8d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Kondolerer... Når du var så langt på vei, så ville jeg spurt en lege. Jeg har mistet i uke 13, og det tok lang tid før jeg fikk tilbake mensen Anonymkode: 40047...7c3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 ❤️ Klem til deg. Jeg mistet i mitt første svangerskap. Var ikke like langt på vei som deg, så det kan sikkert ikke sammenlignes helt medisinsk. Men jeg var også helt knust og sørger over det som ikke ble. Jeg leste flere steder at spontanaborten kunne regnes som en «menstruasjon» og dra nytte av hormonene til kroppen og forsøke igjen allerede før neste menstruasjon. Vi gjorde dette, og snuppa som ble skapt er nå blitt 5 år. Har også hatt et vellykket svangerskap til etterpå. Jeg tror at så lenge du er klar mentalt, og ting er ok sånn kroppslig, så er det bare å prøve. Lykke til 😊 Anonymkode: 72c14...82d 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Her var det ikke senabort men i ca uke 8. Jeg ble gravid igjen på første samleie med en gang jeg sluttet å blø (ca 14d etter aborten). Rakk ikke å få mensen igjen. Baby er nå født. Anonymkode: f2a81...960
Jsj Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Jeg hadde en spontanabort tidligere enn deg, rundt uke 6. Jeg ble gravid igjen før jeg fikk tilbake mensen 😊 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Det er veldig trist det du opplevde. Jeg er lei meg for at du må gå gjennom dette. Jeg ble gravid på første forsøk etter SA, men var ikke like langt på vei som deg. Håper du får støtte i denne tiden. Klem! Anonymkode: f0c89...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå