Gå til innhold

Noen her som jobber som saksbehandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innen helse? Eller som vet litt? 

Vurderer på sikt å søke den typen stillinger. Blir ferdig utdannet sykepleier til våren. Er sikkert ikke den første som er prioritert for slike stillinger, men jeg vurderer også på sikt å ta utdanningen innenfor saksbehandling. Ser at det finnes kortere kurs. Men vet ikke om de er bra nok? 

Og hvordan er arbeidstidene? Er det arbeid i helger og helligdager? 

Grunnen for at jeg vurderer dette er at jeg nå ble uventet gravid. Og jeg ser at turnus over tid kan bli problematisk. 

Anonymkode: 5942d...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men har lest mange innlegg her inne om kvinner som er det. Og gjengangeren er at arbeid uten turnus, altså kun dagtid, nesten er umulig å få fordi det er så ekstremt ettertraktet. Veldig, veldig mange søkere til hver jobb, og de som først får landet en sånn jobb, slutter ikke frivillig med det første. Så det er få stillinger i omløp.

• Liker 2
Skrevet

Det spørs jo hvor du får jobb og h organ arbeidspresset er.

Innen helse er det ganske mye konkurranse om jobbene som ikke er turnus.

Jeg har jobbet i diverse stillinger som innebærer noe saksbehandling, og synes akkurat den delen er det som gir mest uventet overtid osv.

Men det kommer så an på frister og mengde som kommer inn. 

Anonymkode: 8b99c...cca

Skrevet

Hva med å ta helserett videreutdanning? Bor du i Oslo området er det mange dagstillinger i omløp. Jeg begynte å jobbe dagtid tre år etter studiet. Men vi har tatt i flere nyutdannede også som har vært hos oss i praksis. Jobber da kun man-fre 8-15.30. Fri alle helger og røde dager. Kirurgisk poliklinikk. 

Anonymkode: e0208...312

Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler, velferdsforvaltning, men er ikke sykepleier. Har annen relevant bachelor med videreutdanning. De fleste som jobber hos oss har enten videreutdanning, master eller begge deler.

Anonymkode: e084c...f54

Skrevet