Gå til innhold

Noen her som jobber som saksbehandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innen helse? Eller som vet litt? 

Vurderer på sikt å søke den typen stillinger. Blir ferdig utdannet sykepleier til våren. Er sikkert ikke den første som er prioritert for slike stillinger, men jeg vurderer også på sikt å ta utdanningen innenfor saksbehandling. Ser at det finnes kortere kurs. Men vet ikke om de er bra nok? 

Og hvordan er arbeidstidene? Er det arbeid i helger og helligdager? 

Grunnen for at jeg vurderer dette er at jeg nå ble uventet gravid. Og jeg ser at turnus over tid kan bli problematisk. 

Anonymkode: 5942d...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men har lest mange innlegg her inne om kvinner som er det. Og gjengangeren er at arbeid uten turnus, altså kun dagtid, nesten er umulig å få fordi det er så ekstremt ettertraktet. Veldig, veldig mange søkere til hver jobb, og de som først får landet en sånn jobb, slutter ikke frivillig med det første. Så det er få stillinger i omløp.

• Liker 2
Skrevet

Det spørs jo hvor du får jobb og h organ arbeidspresset er.

Innen helse er det ganske mye konkurranse om jobbene som ikke er turnus.

Jeg har jobbet i diverse stillinger som innebærer noe saksbehandling, og synes akkurat den delen er det som gir mest uventet overtid osv.

Men det kommer så an på frister og mengde som kommer inn. 

Anonymkode: 8b99c...cca

Skrevet

Hva med å ta helserett videreutdanning? Bor du i Oslo området er det mange dagstillinger i omløp. Jeg begynte å jobbe dagtid tre år etter studiet. Men vi har tatt i flere nyutdannede også som har vært hos oss i praksis. Jobber da kun man-fre 8-15.30. Fri alle helger og røde dager. Kirurgisk poliklinikk. 

Anonymkode: e0208...312

Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler, velferdsforvaltning, men er ikke sykepleier. Har annen relevant bachelor med videreutdanning. De fleste som jobber hos oss har enten videreutdanning, master eller begge deler.

Anonymkode: e084c...f54

Skrevet

Du får garantert ikke jobb uten arbeidserfaring. Du må nok jobbe noen år og kanskje ta noen videreutdanninger

Anonymkode: 26c51...d1f

• Liker 4
Skrevet

Jeg er sykepleier, og har jobbet med saksbehandling innen helse. Nå jobber jeg med personaladministrasjon og hr,  og har dermed erfaring med ansettelser innen helsevesenet. Jeg skal ikke ta motet fra deg, men jeg tror du skal ha en enormt stor porsjon flaks om du får en jobb av denne typen rett etter utdanning. Det er som en over her nevner mange søkere (vi snakker ofte om 80 stk + i sentrale strøk) og de med relevant erfaring blir prioritert. Det som kan hjelpe deg er selvfølgelig klinisk erfaring, videreutdanning ( helst master) og tillitsverv over tid. 

Anonymkode: 965ff...839

• Liker 1
Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier og jobber som saksbehandler i NAV. Hadde flere års arbeidserfaring som sykepleier før jeg søkte. Det er veldig vanskelig å få slike administrative jobber uten erfaring, da de har mange å velge mellom. Hos oss så kommer det som regel inn 200-300 søknader hver gang de lyser ut en stilling.

Anonymkode: 0a7d5...7b3

Skrevet

Jeg jobber innen forsikring og der jobber det mange sykepleiere. Mange muligheter.

Anonymkode: 900e1...c3c

Skrevet

https://2411.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4333718401?language=nb&link_source_id=0

Har en venninne som begynte å jobbe her i fjor og hun har kun jobbet 2 år som sykepleier. 

Som sagt flere muligheter om du bor i Oslo området. 

https://2411.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4325578248?language=nb&link_source_id=0

Her er et sommervikariat i dagstilling. Aktuelt for deg som er ferdig til sommeren om du bor her i området såklart. 

Anonymkode: e0208...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...