Gå til innhold

Gjest dukket opp i joggebukse og joggesko i bryllup, greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i et bryllup for ikke så lenge siden. Alle var pyntet bortsett fra 3 personer. De 2 første hadde ihvertfall prøvd å pynte seg selvom det ikke akkurat ble regnet som pynteklær, men den 3 personen gikk i svart bomberjakke og svarte joggebukser fra Adidas og joggesko.

Hva hadde dere tenkt om dere så noe slikt? Oppriktig så bryr jeg meg ikke om hva andre går kledd i men hørte at noen snakket om det i ettertid, noe jeg syns er lavmål. Værre å baksnakke enn å gå i «feile» klær syns jeg..

synspunkter?

Anonymkode: fc408...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må nesten forvente å bli snakket litt om når man dukker opp i BRYLLUP i joggebukse. 

Anonymkode: f01be...ff2

• Liker 41
Skrevet

Jeg synes det er respektløst å dukke opp i et bryllup iført joggeklær. Det gjør man bare ikke - man får i det aller minste stresse på seg et par fine bukser, skjorte/bluse og finsko. Og det er absolutt helt minimum, egentlig ikke helt innafor det heller - vanlig folkeskikk er dress og kjole, hvor mye pyntet avhenger av kleskoden men ja. Man dukker ikke opp i joggeklær, da må man regne med at folk snakker ja.

Anonymkode: 47e5d...38c

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes det er respektløst ovenfor brudeparet å møte opp i bryllupet med joggebukse, og når man velger å oppføre seg så respektløst såmå man regne med at det blir et samtaleemne. 

Anonymkode: 29a93...766

• Liker 29
Skrevet

Hvis du syns det er så lavmål at noen påpeker at noen er så grossalt feilkledd i et bryllup skulle du ha hatt baller til å konfrontere de.. men neida, du lager innlegg på KG om det 😂 hva var det du sa om lavmål igjen?

Anonymkode: 459ab...f21

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var i et bryllup for ikke så lenge siden. Alle var pyntet bortsett fra 3 personer. De 2 første hadde ihvertfall prøvd å pynte seg selvom det ikke akkurat ble regnet som pynteklær, men den 3 personen gikk i svart bomberjakke og svarte joggebukser fra Adidas og joggesko.

Hva hadde dere tenkt om dere så noe slikt? Oppriktig så bryr jeg meg ikke om hva andre går kledd i men hørte at noen snakket om det i ettertid, noe jeg syns er lavmål. Værre å baksnakke enn å gå i «feile» klær syns jeg..

synspunkter?

Fullstendig uenig - hvis noen er så respektløse at de møter opp i et bryllup i joggeklær, da har de fortjent å bli snakket om altså!!

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du syns det er så lavmål at noen påpeker at noen er så grossalt feilkledd i et bryllup skulle du ha hatt baller til å konfrontere de.. men neida, du lager innlegg på KG om det 😂 hva var det du sa om lavmål igjen?

Anonymkode: 459ab...f21

Bedre å opprette en tråd på KG å høre hva andre tenker om folk som går feilkledd enn å snakke bak ryggen på folk som man gjorde på ungdomsskolen. Veldig barnslig oppførsel egentlig. Voksne mennesker det er snakk om ikke barn😆

• Liker 4
Skrevet

Sto det kleskode i invitasjonen? 

Anonymkode: 581f4...6b4

Skrevet
Teatrica skrev (2 minutter siden):

Fullstendig uenig - hvis noen er så respektløse at de møter opp i et bryllup i joggeklær, da har de fortjent å bli snakket om altså!!

Enig i det. Jeg og tenkte det var respektløst at personen dukket opp slik. Men syns det er litt barnslig at voksne mennesker snakker bak ryggen på folk. Man kan tenke det man vil men å baksnakke syns jeg ingenting om. Er jo ikke snakk om at personen i joggebukse har skadet noen eller noe. Folk kan jo fokusere på seg selv og ikke så mye på andre tenker nå jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uavhengig av kleskode så er det hinsides respektløs å ikke engang forsøke å kle seg anstendig. 

Anonymkode: f01be...ff2

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men er jo selvsagt forventet at man pynter seg.

• Liker 3
Skrevet

Vitner om dumskap og null respekt!  Noen her spurte om kleskode, jeg har vært i flere bryllup uten kleskode.  Folk har likevel greid å slenge på seg noe annet enn joggebukse eller jeans og kvinnene har hatt på seg kjole eller penbukse. 

• Liker 8
Skrevet

Det kan jo være mange grunner til det. 

Jeg er veldig glad for at jeg ikke fikk tilsnakk fordi jeg byttet ut høye hæler med pene og nye hverdagssko når bryllupet sto ute på en gressmark. 

Anonymkode: dc63f...f31

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jo være mange grunner til det. 

Jeg er veldig glad for at jeg ikke fikk tilsnakk fordi jeg byttet ut høye hæler med pene og nye hverdagssko når bryllupet sto ute på en gressmark. 

Anonymkode: dc63f...f31

Det er jo absolutt ikke sammenlignbart? 

Anonymkode: 29a93...766

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i det. Jeg og tenkte det var respektløst at personen dukket opp slik. Men syns det er litt barnslig at voksne mennesker snakker bak ryggen på folk. Man kan tenke det man vil men å baksnakke syns jeg ingenting om. Er jo ikke snakk om at personen i joggebukse har skadet noen eller noe. Folk kan jo fokusere på seg selv og ikke så mye på andre tenker nå jeg.

Jaja, i en perfekt verden og alt det der. Det er helt normalt å snakke om ting som foregår rundt seg...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha, som om joggebukse noen gang er akseptabelt i et bryllup!!

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei men er jo selvsagt forventet at man pynter seg.

Jeg reagerer faktisk mer på at du ikke reagerte så mye på det der og da, men påpeker nå at andre snakket om det. Du er vel ikke noe bedre enn de når du hverken sa i fra til de at de baksnakket, og nå lager en tråd om det her hvor du sier at det er forventet at man pynter seg.

• Liker 1
Skrevet

Bryllup nå? Trodde ikke det var tiden for det, men. 

Anonymkode: 33e06...f82

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært den som dukket opp i bryllup i fritidstøy (joggebukse), men da var det spesielle omstendigheter,  og med brudeparets godkjenning. 

De ville heller at jeg skulle være med i joggebukse,  enn ikke i det hele tatt.

På bakgrunn av egen erfaring er jeg forsiktig med å dømme. Det kan være det ligger mer bak enn hva øyet ser. 

Anonymkode: 19a75...b63

• Liker 10
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja det er litt spesielt. Min bror kom i bryllupet vårt med svarte dongribukser og svart genser med svært oppnedkors på ryggen. Syntes det var litt spesielt, men nå sa jo invitasjonen "det fineste du har, bortsett fra brudekjole ;)" og det var jo 31 oktoberbryllup så skal ikke dømme han for det. Vi liker jo oppnedkors og alt det der, men mange kristne i min familie. 

Reagerte egentlig mer på dama til min manns kompis, hun kom i hvit fotsid kjole og tiara og glitter i håret. Så koselig, kommer de rett fra sitt eget bryllup de da, tenkte jeg ;D Det sto jo spesifikt i invitasjonen, med glimt i øyet, men tror hun tok den blunken som en spøk og en oppfordring 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...