Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vært sammen med kjæresten i ett år nå. Er på besøk hos han og var på leting etter et ark for å notere på og så at det lå et stort bilde av han og eksen i stabelen med ark på kjøkkenbordet. 

De har barn sammen og jeg synes det er veldig fint at han har tatt vare på familiebilder med foreldre og barna sammen. Men akkurat det av bare kjæresten og eksen hans var litt kjipt å se at det enda ligger fremme. Det var hun som gjorde det slutt for to år siden.

Jeg ga kjæresten min et lite bilde av oss fra en tur i fjor sommer. Men det er vekke.. 

Har møtt barna jevnlig i ett år og kjæresten min introduserte meg tidlig for dem, så jeg er ikke helt ny for dem. 

Litt vondt at bilde av kjæresten min og eksen hans ligger fremme men bilde av oss er vekke. 

Anonymkode: 5aaf8...1be

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Du roter i bunker med papir som liger hjemme hos han og blir urolig over at det ligger et bilde i bunken? Exen er en del av livet hans og jeg synes du overreagerer. Bildet henger ikke akkurat på stueveggen hans. 

Skrevet

Så om jeg har ett papir fra legen min, en regning, en inkassosak eller en forsikringssak liggende inni en stabel med papirer, så vil du si at jeg har det liggende framme? 

Hvor kan jeg legge papirer/bilder, sånn at de ikke "ligger framme", om jeg ikke engang kan gjemme dem inni en stabel med papirer? 

Anonymkode: b25d5...a1c

• Liker 8
Skrevet
padawan skrev (2 minutter siden):

Du roter i bunker med papir som liger hjemme hos han og blir urolig over at det ligger et bilde i bunken? Exen er en del av livet hans og jeg synes du overreagerer. Bildet henger ikke akkurat på stueveggen hans. 

Men å ligge fremme på kjøkkenbordet der man spiser hver dag er jo like mye fremme som om det var på veggen.

Noe annet om det lå nederst i en skuff i boden. Og han sier jeg skal føle meg som hjemme så det må være lov å finne seg et ark på kjøkkenbordet for å skrive ned en beskjed på? Har jo ikke rotet rundt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så om jeg har ett papir fra legen min, en regning, en inkassosak eller en forsikringssak liggende inni en stabel med papirer, så vil du si at jeg har det liggende framme? 

Hvor kan jeg legge papirer/bilder, sånn at de ikke "ligger framme", om jeg ikke engang kan gjemme dem inni en stabel med papirer? 

Anonymkode: b25d5...a1c

Hvis du har betalt regninger, er ferdig med legetime så kaster du dem vel eller legger de i en perm i boden/kontoret? Men er man ikke ferdig med dem så kan de ligge fremme. Vet hvor jeg ville lagt mine ekser for å si det sånn..

• Liker 1
Skrevet

Snakk om å være hårsår. 

Anonymkode: cd0ed...38c

• Liker 7
Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

er jo like mye fremme som om det var på veggen

Nope. 

Skrevet

Men hvis han virkelig var ferdig med henne så hadde han jo heller gått videre og pakket det vekk enn å flytte på det hver dag man skal spise middag. I stedet for å rote vekk bildet av oss.

Når jeg spør forsiktig hva han ser for seg med oss i fremtiden osv så svarer han bare at vi får se. Han har dårlig erfaring med damer fra tidligere så han må se det an. Og han holder igjen følelser for han har brent seg tidligere. Sier aldri at han er glad i meg eller legger planer med meg. For meg virker det som han ikke er 100 % ferdig med tidligere forhold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men hvis han virkelig var ferdig med henne så hadde han jo heller gått videre og pakket det vekk enn å flytte på det hver dag man skal spise middag. I stedet for å rote vekk bildet av oss.

Når jeg spør forsiktig hva han ser for seg med oss i fremtiden osv så svarer han bare at vi får se. Han har dårlig erfaring med damer fra tidligere så han må se det an. Og han holder igjen følelser for han har brent seg tidligere. Sier aldri at han er glad i meg eller legger planer med meg. For meg virker det som han ikke er 100 % ferdig med tidligere forhold.

Han er tilbakeholden og du er masete, det er vel ikke god match. 

Anonymkode: cd0ed...38c

• Liker 2
Skrevet

Hvis han ikke vet om han kan se for seg en framtid med deg eller føler seg sikker og introduserte barna for deg så fort dere ble sammen (du sier du har møtt barna jevnlig i 1 år og dere har vært sammen 1 år), så reagerer jeg veldig mye mer på det enn at han har bilde av seg selv og barnemor i en bunke. Men ingen her kan vite, kanskje er han ikke over mammaen til sitt barn enda, eller så ligger det der helt tilfeldig!? Mange har jo et spesielt bånd når man har barn sammen, som ikke forsvinner så lett! 

Anonymkode: 0772e...e8b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men å ligge fremme på kjøkkenbordet der man spiser hver dag er jo like mye fremme som om det var på veggen.

Noe annet om det lå nederst i en skuff i boden. Og han sier jeg skal føle meg som hjemme så det må være lov å finne seg et ark på kjøkkenbordet for å skrive ned en beskjed på? Har jo ikke rotet rundt.

Overhode ikke det samme, hadde det hengt på veggen hadde du vel oppdaget det før vil jeg tro? 

Ikke legg noe mer i det enn nødvendig, de har en fortid som par, men de har faktisk en livslang fremtid sammen som "samarbeidspartnere" i forhold til barnet. Det må du kunne takle. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis han ikke vet om han kan se for seg en framtid med deg eller føler seg sikker og introduserte barna for deg så fort dere ble sammen (du sier du har møtt barna jevnlig i 1 år og dere har vært sammen 1 år), så reagerer jeg veldig mye mer på det enn at han har bilde av seg selv og barnemor i en bunke. Men ingen her kan vite, kanskje er han ikke over mammaen til sitt barn enda, eller så ligger det der helt tilfeldig!? Mange har jo et spesielt bånd når man har barn sammen, som ikke forsvinner så lett! 

Anonymkode: 0772e...e8b

Ja, vi begynte å date i desember for over ett år siden. Møtte barna en mnd etter. Jeg spurte om det ikke var lurt å vente en god del lengre før dem ble involvert, men han mente det gikk helt fint. Jeg bor i en annen by og tilbydde meg å bo på hotell for å ikke invadere barna med overnatting så tidlig, men kjæresten sa det gikk helt fint. Så etter det har jeg møtte dem ca hver mnd og passet dem noen dager i ferien da kjæresten var på jobb.

Så jeg synes han var veldig ivrig fra start. Men han vet enda ikke helt hva han vil og sier vi får bare vente og se. 

Skrevet

Altså hallo! Her er det jo barn som bor i huset. Dette er et bilde av barnas foreldre! Det er da virkelig ikke uvanlig at slike bilder dukker opp og tilfeldig havner blandt andre papirer! Kanskje et av barna har hatt bildet på rommet sitt eller noe, og så har det blitt tatt fram av en eller annen grunn? Eller han har ryddet i en skuff med papirer og så dukket det opp der, og ligger i påvente av sortering?

Det vil ALLTID eksistere minner fra tiden før deg når du involverer deg med enn mann som har barn.  Og det skal det gjøre også. Det må du bare finne deg i. Pga barna. Hadde du funnet bildet på nattbordet til kjæresten din, eller om det hang på stueveggen, så kunne jeg forstå at du hadde reagert. Men å reagere på et bilde i en papirbunke er merkelig. Jeg reagerer på at du faktisk ser på hva som ligger i en sånn bunke hos kjæresten din, det er langt over grensen for meg.

Det er snart 6 år siden bruddet med barnas far her, og jeg har null følelser for han. Men det eksisterer mange bilder av oss i huset, både med og uten barna. De er normalt ikke framme, men kan dukke opp innimellom når man feks rydder, eller jeg finner de fram i forbindelse med noe rundt barna. Om en eventuell kjæreste hadde reagert negativt på et sånt bilde så tror jeg at forholdet hadde hengt i en tynn tråd. Så lite forståelse for fortiden og barna er bare ikke mulig. Husk hva som er familien for barna. Det er noe helt annet enn det du kanskje ser på som familien.

Anonymkode: ab4c9...89f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså hallo! Her er det jo barn som bor i huset. Dette er et bilde av barnas foreldre! Det er da virkelig ikke uvanlig at slike bilder dukker opp og tilfeldig havner blandt andre papirer! Kanskje et av barna har hatt bildet på rommet sitt eller noe, og så har det blitt tatt fram av en eller annen grunn? Eller han har ryddet i en skuff med papirer og så dukket det opp der, og ligger i påvente av sortering?

Det vil ALLTID eksistere minner fra tiden før deg når du involverer deg med enn mann som har barn.  Og det skal det gjøre også. Det må du bare finne deg i. Pga barna. Hadde du funnet bildet på nattbordet til kjæresten din, eller om det hang på stueveggen, så kunne jeg forstå at du hadde reagert. Men å reagere på et bilde i en papirbunke er merkelig. Jeg reagerer på at du faktisk ser på hva som ligger i en sånn bunke hos kjæresten din, det er langt over grensen for meg.

Det er snart 6 år siden bruddet med barnas far her, og jeg har null følelser for han. Men det eksisterer mange bilder av oss i huset, både med og uten barna. De er normalt ikke framme, men kan dukke opp innimellom når man feks rydder, eller jeg finner de fram i forbindelse med noe rundt barna. Om en eventuell kjæreste hadde reagert negativt på et sånt bilde så tror jeg at forholdet hadde hengt i en tynn tråd. Så lite forståelse for fortiden og barna er bare ikke mulig. Husk hva som er familien for barna. Det er noe helt annet enn det du kanskje ser på som familien.

Anonymkode: ab4c9...89f

Men hvorfor kaste bilde av oss da?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor kaste bilde av oss da?  

Har han sagt at det er kastet? 

• Liker 4
Skrevet
Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Har han sagt at det er kastet? 

Han vet ikke hvor det er og har lett etter det. Fikk det til jul.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det vet ikke vi.... du maa snakke med han!!!!!

Anonymkode: 419d4...0c9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er sikkert et sted. Kanskje han ikke syns han var fin på det? Og er det kastet var det nok ikke med vilje. 

Jeg også hadde nok lagt vekk bilde, evnt satt det et sted ingen andre så det, har ikke bilder av meg selv på veggen. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har masse bilder av eksen, partner har masse bilder av eksen. Jeg har bilder av eksens særkullsbarn. De er alle en del av livene våre og fortjener en plass på veggen.

Skrevet

Han er nok ikke ferdig med henne om det var han som ble forlatt, tar tid når man i tillegg har barn sammen. Men vær glad den ikke hang på veggen. 

Anonymkode: f321d...a6a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...