Gå til innhold

Hjelp!

Fremhevede innlegg

Gjest annen medlem nå utlogget
Skrevet

Skjønner deg litt, trådstarter!

Jeg blir av og til litt paranoid her inne, når jeg skriver noe, og ikke får respons, og så skriver noen andre nesten ordrett det samme rett etter meg. Istedet for å sitere meg og skrive at de er enige el.l.

Da føler jeg meg som om jeg sitter i et rom med mange folk og snakker, men ingen hører, og så sier noen andre akkurat det samme rett etter meg, som om det var deres ide, og da blir DE hørt...

Så tror jeg at mange brukere har valgt å overse meg, slik at de ikke ser hva jeg skriver. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor....

Det er sikkert bare jeg som er paraniod.

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Jeg vet at jeg tråkker i salaten nå ;) - men det får stå til:

Min opplevelse/observasjon av forumet er at det er endel som "kjenner" hverandre og de svarer/går alltid inn på noen av sine venners tråder. Da trenger verken overskrift eller tema være spesielt fengende eller aktuelt - man ser hvem som har skrevet ergo går man inn og svare. Om det så bare er å skrive enig/uenig. Da får tråden automatisk mye oppmerksomhet, og det gjør nok også at andre går inn (selv om de kanskje ikke høre til den aktuelle gjengen).

Det er vel her som ellers i verden - de du "vet" hvem er fenger din interesse mer enn de du ikke vet om.

Syns imidlertid gjest rett overfor beskriver det bra -

"Skjønner deg litt, trådstarter!

Jeg blir av og til litt paranoid her inne, når jeg skriver noe, og ikke får respons, og så skriver noen andre nesten ordrett det samme rett etter meg. Istedet for å sitere meg og skrive at de er enige el.l.

Da føler jeg meg som om jeg sitter i et rom med mange folk og snakker, men ingen hører, og så sier noen andre akkurat det samme rett etter meg, som om det var deres ide, og da blir DE hørt...

Jeg har følt meg usynlig sjøl - men jeg ser jo hvilke mekanismer som er ute å går ergo er det ikke så fryktelig plagsomt å bli oversett ;)

Skrevet
....og det er "herme"-innlegget som fremover blir sitert og kommentert. Jeg har lagt merke til det flere ganger, men aldrig tenkt på å skrive noe om det.

Kanskje vi alle må bli flinkere til ikke å overse hverandre.

Skrevet

Jeg skal gi dere svarene jeg.

- Seriøse innlegg som skummer litt under overflaten er nærmest uaktuellt.

- Overfladiske innlegg som har med fasade og tull og gjøre er vindunerlige, da har alle noe å si.

- innlegg som går på anger, problemer, samfunn, politikk, forståelse, underkastelse er innlegg ingen vil vedkjenne seg.

- De beste trådene og innleggene er de hvor man kan utvise forakt for mennesker eller befolkningsgrupper, ingen tråder er tilnærmet like populære.

- innlegg hvor man spør om råd vil man aldri få et svar av en som vet, alle svarene inneholder "ja jeg vet en annen som er interessert".

- Når man forventer at menneskene på kg skal være noe smartere enn deg sjøl har man jo tapt i utgangspunktet.

- vi er bare mennesker, naive og irrasjonelle som faen, vi er full av forakt og full av idioti. Vi til og med tror vi er intelligente, så dumme er vi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...