Gå til innhold

Leddgikt og klarvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere av dere som merker forverring i leddgikt når det er kaldt og klart vintervær ute? Det har jo vært perioder med denne type vær tidligere vintre også, uten at leddgikten min har vært så påvirket, men i år er det skikkelig ille. Har noen andre opplevd det samme i år? Eller kan det være tilfeldigheter? Jeg går ikke på medisiner, og tåler ikke nsaids så godt, så jeg er litt rådvill nå. Håper det hele trekker seg tilbake når det blir mildere😬

Anonymkode: 4e783...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig :) 

Anonymkode: 583bb...d85

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er ganske vanlig :) 

Anonymkode: 583bb...d85

Det er forsåvidt godt å høre! Jeg leser at varmt vær er bedre enn kaldt vær, men også at lav luftfuktighet er bedre enn høy luftfuktighet, og her er det veldig lav luftfuktighet når været er kaldt, så jeg stusset litt🤔

Når jeg først har dere «leddgiktere» her, har noen av dere opplevd aktiv leddgikt i bare 1-2 år i første omgang, så nesten helt bra i mange år (uten medisin), for så at leddgikten plutselig smeller til igjen? Jeg er litt rådvill nå, vil helst unngå medisiner hvis jeg kan, tåler ikke de aktuelle medisinene så godt. Og uansett vil det ta så lang tid, lang ventetid for å komme til revmatolog, så tid for å finne ut hvilken medisin man skal prøve, deretter lang ventetid for å merke virkning av medisinen. Tenker vi er over på høsten igjen før en evt medisin begynner å virke, og da er jo forhåpentligvis jeg allerede bedre igjen av leddgikten.. hva gjør dere i sånne tilfeller?

Skrevet

Sender denne opp igjen i håp om flere svar😊

Skrevet

Her om dagen i Oslo var det veldig høy luftfuktighet og veldig kaldt. Kjentes mye kaldere enn da det var tørr og kald luft, selv om det på målestokken var samme temperatur  😅😩 Vi har arvelig ehler danlos i familien og merker det i alle ledd når det blir kaldere.

Anonymkode: 29872...fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...