Gå til innhold

Noen spørsmål angående flyplasser etc nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å reise til utlandet (skal være på eget sted), med karantene så klart, men lurer på noen ting i forhold til reisen om noen vet dette

- Desinfiserer de boksene etc som brukes i kontrollen på flyplassen?

-Vasker de over noe på flyet mellom hver flytur (de gjør ikke det normalt sett vet jeg, men kanskje nå i virus tidene)

- I forhold til karantene. Hvis man kommer til destinasjonen den 10. i en måned, og det er 10 dager karantene (bare et eksempel) er man da helt ferdig med karantenen den 19. eller 20.? Regner med at det er 20. i dette tilfellet

- Hvis man må mellomlande, sjekker de temperatur/pinne i nesa i landet man mellomlander i?

Anonymkode: ac108...4cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vurderer å reise til utlandet (skal være på eget sted), med karantene så klart, men lurer på noen ting i forhold til reisen om noen vet dette

- Desinfiserer de boksene etc som brukes i kontrollen på flyplassen?

Vasker/desinfiserer flere ganger daglig, men ikke mellom hver reisende.

-Vasker de over noe på flyet mellom hver flytur (de gjør ikke det normalt sett vet jeg, men kanskje nå i virus tidene?

De rydder søppel, så får du utdelt en spritserviett og må selv vaske over armlener og bord.

- I forhold til karantene. Hvis man kommer til destinasjonen den 10. i en måned, og det er 10 dager karantene (bare et eksempel) er man da helt ferdig med karantenen den 19. eller 20.? Regner med at det er 20. i dette tilfellet

Den 20.  10+10=20

- Hvis man må mellomlande, sjekker de temperatur/pinne i nesa i landet man mellomlander i?

Kommer an på hvor du mellomlander.

Anonymkode: 0e44d...9cf

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke slitsomt å reise med munnbind? Jeg takler ikke munnbind, sliter med å puste også er jeg så snørrete for tiden (nei ikke corona men blir fuktig i munnbindet). Da må man ta med seg 100 munnbind da, og bytte i ett kjør? Virker bare som mye pes.. 

Anonymkode: 04806...d73

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke slitsomt å reise med munnbind? Jeg takler ikke munnbind, sliter med å puste også er jeg så snørrete for tiden (nei ikke corona men blir fuktig i munnbindet). Da må man ta med seg 100 munnbind da, og bytte i ett kjør? Virker bare som mye pes.. 

Jeg synes det er mest stress ute i kulden, da blir jeg ekstra snørrete. Inne går det greit. Puss nesen skikkelig før du tar det på.

Har ikke hatt behov for å bytte det mange ganger når jeg er innendørs (enten inne eller på fly). Det er mindre behagelig enn å gå uten, men det går.

Anonymkode: ae999...500

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er mest stress ute i kulden, da blir jeg ekstra snørrete. Inne går det greit. Puss nesen skikkelig før du tar det på.

Har ikke hatt behov for å bytte det mange ganger når jeg er innendørs (enten inne eller på fly). Det er mindre behagelig enn å gå uten, men det går.

Anonymkode: ae999...500

Hjelper ikke, jeg må pusse nesen i ett kjør hvis jeg går mye ut og inn. Så hvis jeg må ut og gjøre noen ærend må jeg ha med minst 10 munnbind for de blir jo klissvåte av snørr. Lite lekkert. Det samme gjelder offentlig transport, t-bane og sånn. Sitter og snørrer og bytter munnbind i ett kjør på t-banen. HATER det her. 

Skrevet

Bruker munnbind i timevis av gangen på jobb, så det i seg selv skal gå bra. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...