AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Legene på sykehuset mener jeg bør ha et planlagt keisersnitt fordi baby er estimert til å bli altfor stor, men jeg har enda ikke fått noen dato for dette. Det jeg lurer litt på er om noen vil dele sine erfaringer? Hvilken uke foregikk det planlagte keisersnittet, og på hvilket tidspunkt av dagen? Hvor lenge lå du på postoperativ avdeling, å var babyen der sammen med deg? Når fikk dere beskjed om dato for operasjonen? Er det slik at far rekker hjem igjen for å hente i barnehagen? Når fikk dere reise hjem igjen? Setter stor pris på svar 🤗 Anonymkode: ab3b5...d39
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Har ikke noe erfaring, vil bare påpeke at pga. koronasituasjonen så vil vel neppe far få slippe inn igjen hvis han drar for å hente i bhg. Ville nok heller fått noen til å passe. Anonymkode: 0deb9...818 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har planlagt ks om en ukes tid, får eksakt dato og tid på tirsdag. Tror de fleste planlegges om morgenen. På Ahus har de besøkstid 16-19, da kan far hente og levere på dagen selvfølgelig. Men noen sykehus lar far være med på feks barselhotell og da får han ikke forlate rommet før dere skal skrives ut. Anonymkode: 4a3ed...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke noe erfaring, vil bare påpeke at pga. koronasituasjonen så vil vel neppe far få slippe inn igjen hvis han drar for å hente i bhg. Ville nok heller fått noen til å passe. Anonymkode: 0deb9...818 Han får bare være der i to timer etter babyen er ute, å da får han ikke komme inn igjen. Var mer ute etter hvilken klokkeslett på dagen inngrepet ble utført, er det kl 13:00 for eksempel vil han ikke rekke tilbake for å hente i barnehagen, da vi bor et stykke unna sykehuset. Ts Anonymkode: ab3b5...d39
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har planlagt ks om en ukes tid, får eksakt dato og tid på tirsdag. Tror de fleste planlegges om morgenen. På Ahus har de besøkstid 16-19, da kan far hente og levere på dagen selvfølgelig. Men noen sykehus lar far være med på feks barselhotell og da får han ikke forlate rommet før dere skal skrives ut. Anonymkode: 4a3ed...e1b På vårt sykehus får far være med på sykehuset og være der i to timer etterpå. Deretter må han reise hjem å får ikke komme tilbake, dessverre. Ts Anonymkode: ab3b5...d39
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har hatt to planlagte keisersnitt, begge i uke 38. Det siste var planlagt bare tre dager før termin, men ble fremskyndet pga dårlig helse hos meg. Første gang fikk jeg barnet til meg etter kort tid, kanskje en halvtime. Lå på postop fire-fem timer begge ganger. Gang nummer to var babyen litt kald og måtte i varmekasse, ble fulgt av den andre foreldren, fikk henne til meg etter fire timer. Måtte begge ganger møte kl 07, men ble begge ganger forskjøvet pga hastekeisersnitt som går foran selv om planlagt er satt opp. Du kan risikere å bli sendt hjem om det er mange slike. Barn 1 ble født i tolvtiden, barn 2 i 14-tiden. Dro hjem etter to dager begge ganger, tror jeg hadde tilbud om å bli lenger, ønsket ikke det. Anonymkode: 02ec4...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Jeg hadde planlagt keisersnitt. På mitt sykehus får man planlagt keisersnitt i uke 39. De fleste keisersnitt blir planlagt til morgenen. Måtte møte 7 pg babyen ble født 08.46. Far fikk i utgangspunkt være i 2 timer etter at babyen ble født, men på grunn av at jeg lå så lenge på postop ( ikke fordi det var noe galt med meg) så fikk han være hele besøkstoppen som var til 20. jeg var vel på sykehuset i 5 dager. Mest fordi vi hadde lang kjøretur hjem. Anonymkode: 6cf64...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå