Gå til innhold

Date igjen, fortelle "alt" på nytt etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns dette er skikkelig vanskelig.  Ble slutt tidlig i oktober, han gjorde det slutt, men i rettferdighetens navn så var vi nok begge ganske enige om det. Vi fungerer best som venner da det ikke er noe romantikk igjen. 

Vi snakker mye sammen, han er fortsatt min beste venn, så jeg fortalte at jeg nå etter jul forsiktig har lasta ned tinder. Han ble glad på mine vegne, for jeg har holdt tilbake.

Men nå freaker jeg ut. Xn er verdens mest forståelsesfulle mann. Og mye av "alt etc" jeg nevnte i overskrifta kom mens vi var sammen, så han vet jo. Det er sykdommer som kom underveis, familiekonflikter, men også bakgrunnen min vet han. Alg dette må nå en potensielt ny partner få vite. 

How?! Bit for bit? Alt på en kveld? Jeg trekker meg. 

Han jeg har møtt nå virker å være skikkelig god, men han er voksen, har to barn som snart er voksen, ting på stell, god jobb etc. Jeg er redd for å skremme han vekk. Men jeg vil jo ikke  "hekte han" med vilje før jeg sier noe heller. Hjelp? Jeg er --- så langt unna å bare trekke meg å forbli singel. 

Og ja, han vet om xn, og at vi er venner, og syns det er fint at vi er venner selv etter bruddet. Hvis noen lurte. 

Anonymkode: 5e039...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bit for bit, ja.

Anonymkode: df959...3b5

• Liker 6
Skrevet

Nei, alt dette MÅ ikke en ny partner vite om. 

Anonymkode: 3c803...4ea

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skulle dette være et problem? Menn bryr seg ikke om sånt 

Anonymkode: d210a...517

• Liker 2
Skrevet

Det tar man vel som det kommer, Om du er i startfasen med en ny fyr så har vel ikke han behover for å høre hele livshistorien din. Du hadde bare blitt oppfattet som selvopptatt..

Det viktige er jo at han du dater nå skal like deg for den du er nå, hva som har skjedd i fortiden din er vel ikke så sinnsykt viktig med mindre han enten spør om det, eller at det kommer opp en situasjon der det føles riktig å fortelle han det.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi snakker mye sammen, han er fortsatt min beste venn, så jeg fortalte at jeg nå etter jul forsiktig har lasta ned tinder. Han ble glad på mine vegne, for jeg har holdt tilbake.

Anonymkode: 5e039...5e1

Hvordan i all verden laster man ned Tinder forsiktig? 🤔

Anonymkode: 014aa...9d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lest lite i ditt liv? 

Les bøker.

Anbefales.

Anonymkode: 6aaa2...571

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så lett å finne et nivå å legge seg på. Tross alt må man gi litt av seg selv i bli kjent fasen.  Jeg tror mange går trøtt etter å vært i gjennom det noen ganger. Du merker det på måten de skriver, og svarer deg på Tinder f.eks. Samtalen blir halvhjertet, for de vet at i neste uke er det på igjen med å bli kjent.  

Anonymkode: 8edb0...e91

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var morsomt 😂😂😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke så lett å finne et nivå å legge seg på. Tross alt må man gi litt av seg selv i bli kjent fasen.  Jeg tror mange går trøtt etter å vært i gjennom det noen ganger. Du merker det på måten de skriver, og svarer deg på Tinder f.eks. Samtalen blir halvhjertet, for de vet at i neste uke er det på igjen med å bli kjent.  

Det er vel ikke på akkurat Tindersamtalen man "gir av seg selv"? Det er altfor tidlig...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

han er voksen, har to barn som snart er voksen, ting på stell, god jobb etc.

Han er voksen, han har garantert opplevd vanskelige ting iløpet av sitt liv. Det har alle. 
Du behøver ikke overlesse ham med detaljer om alt du har vært gjennom, men du kan gjerne dele kort noe om at du har vært gjennom noe som var vanskelig for så å si noe om hvordan det påvirket deg og hva du lærte av det. 

Anonymkode: 7d6bb...e26

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vel ikke på akkurat Tindersamtalen man "gir av seg selv"? Det er altfor tidlig...

Tar poenget ditt, men det var altså ikke helt bokstavelig bare Tinder jeg tenkte på. Enten du har en tett chat over flere dager,  eller snakker mye på de første datene, så kan du bli nødt å gi av den samme regla hver gang.  Enkelte er faktisk veldig gode til å komme seg forbi det overfladiske ganske fort.

Skrevet

Du går altfor fort fram!

de fleste som drar på tinder dates skal i praksis møte en helt fremmed person. Man forventer ikke eller er interessert i å høre masse detaljer om familieforhold, sykdom og vanskelig bakgrunn. Det hadde tatt helt gnisten fra meg på date hvertfall. Hold det lett, du har ikke opplysningsplikt om hele livet ditt bare fordi dere dater. Dere skal finne ut om praten flyter lett, og om dere er tiltrukket, har felles interesser og kan ha det gøy sammen. Alt det andre kommer lenge etterpå. 

og husk også at alle mennesker har bagasje i varierende form. Alle du kjenner, og alle du har møtt/datet. Det er garantert ting din eks ikke har fortalt deg om sitt liv. Man eier sin egen historie. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...