Gå til innhold

Fortsettelse om hun som brant gensern til dattera si...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en ny tråd i håp om noen råd...  Jeg er stemor. Hun det er snakk om er barnas mor, eksen til min samboer. 

Påan igjen. Jeg vet ikke om jeg makter å stå i dette mer😩

Prøver og prøver for å få ting til å bli bra, tenker på barna og ting går på skinner helt til det smeller. I jula ble det mye drama siden barnemor egentlig skulle feire hos hennes foreldre, men kunne ikke reise pga korona. Hun krevde da å feire med barna, men siden det var hannes jul med de, inviterte vi henne til å feire ilag alle sammen. Dette takket hun ja til, og for en uke siden fikk jeg melding at hun måtte si at hun og min samboer hadde hatt sex da jeg var på formiddagsbesøk hos min familie lillejulaften. Dette VET jeg ikke stemmer, for hun løy så mye i meldingen at hun motsa seg selv, i tillegg til at jeg vet hvordan stemningen er mellom de og hun er kun ute etter å ødelegge. 

Nå har barnemor bestemt seg for at barna kun skal hentes av biologiske foreldre på skolen. Hadde ringt til rektor å gitt beskjed om det. Uansett hva han sier er det trusler om ditt og datt.
Begrunnelsen er at det er det tryggeste for barna, men vi vet det egentlig er pga sjalusi etter jul og nyttår.  Kjenner jeg blir mektig oppgitt, og far gjør sitt absolutt beste for å tenke på barna og  finne en løsning, men har sett seg blind. Er det noe vi kan gjøre? 😫

Anonymkode: eeac4...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett ned foten.

Hva i alverden er dere redde for?

Anonymkode: 33954...a48

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sett ned foten.

Hva i alverden er dere redde for?

Han prøver, men han vet ikke hva han kan gjøre når det ikke er ett direkte angrep mot barna. Han har vært i kontakt med advokat, de har ikke løsning. De har vært på møte om samarbeid, men med en gang de går ut døra driter hun i det. 

Skrevet

Kutt all kontakt, bruk kun meldinger. Ingen dialog med mor, ignorer allt mas fra henne.

Barna henter du eller barnas far når det er deres samværsdager. Hvor gamle er barna, gamle nok til å gå till og fra skolen selv eller må dem hentes eller går der buss.

Slutt å ha så mye med mor å gjøre, kutt henne ut . Eneste som hjelper i lengden.

Orker du ikke mer er alternativet å flytte fra hele greia desverre. 

• Liker 14
Skrevet

psyko dame 

• Liker 4
Skrevet

Er det et reellt problem at du ikke går henta på skolen ts? 

Ta vare på alle meldinger. Anmeld eventuelt for sjikane. 

Anonymkode: db9b7...693

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret. 

Anonymkode: 43791...81e

• Liker 1
Skrevet

Så la far hente barna. Hva dere gjør med dem  på deres dager ellers kan hun ikke si noe på og kan ikke kreve å få vite eller kontrollere. Det beste er å unngå alle konfrontasjoner og å si minst mulig. 

Far henter og leverer. Du og barnemor trenger hverken å snakkes eller sees. Barna vil snakke om deg, og det må hun tåle. Leveringen er en sak men hun kan ikke nekte deg å være med dem ellers. 

Anonymkode: 28f83...764

• Liker 3
Skrevet

Hvis alt dette er sant, legger du ut altfor sensitive opplysninger på et offentlig forum. Tenk på barna.

Anonymkode: e870c...ad0

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er du, ts? Tjueto og skal være perfekt morsperson?

Det er mor og far som er foreldre, du er ikke det. Du trenger ikke blande deg inn i skole og fritidsaktiviteter. Du er bare en person som er kjæreste med far, og bor i samme hus akkurat nå. Om fem år, ti år, så er du kanskje ikke der, og har ingen kontakt med dem lenger. 

Anonymkode: c68bd...2b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du, ts? Tjueto og skal være perfekt morsperson?

Det er mor og far som er foreldre, du er ikke det. Du trenger ikke blande deg inn i skole og fritidsaktiviteter. Du er bare en person som er kjæreste med far, og bor i samme hus akkurat nå. Om fem år, ti år, så er du kanskje ikke der, og har ingen kontakt med dem lenger. 

Anonymkode: c68bd...2b3

Litt som mor, m.a.o?

At denne kvinnen har barn med ts sin samboer (og uten skam skyver de foran seg for å ødelegge) betyr ikke at hun har det minste krav på å blande seg inn i logistikken far og hans samboer har i hverdagen.

Jeg skjønner ikke at far ikke setter ned foten for all denne urimelig involvering/krav fra mor sin side. Hun er sykelig sjalu og åpenbart ikke god i hodet og de bør slutte å være så jævla greie med henne og slippe henne inn i hjemmet, mennesker som henne kan man ikke gi lillefinger, da står man plutselig der uten hele armen.  De bruker alt de kan for å skape splid, selv egne barn. 

Anonymkode: 06422...9b3

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønte ikke overskriften i denne tråden. Er det en annen tråd som beskriver hendelsen? 

Anonymkode: 2dcc6...283

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønte ikke overskriften i denne tråden. Er det en annen tråd som beskriver hendelsen? 

Ja, ts hadde strikket en genser til sin stedatter, noe jenta ble veldig glad for. Mor tente på den. 

Anonymkode: 06422...9b3

• Liker 1
Skrevet

Men altså... jeg skjønner ikke. Denne damen velger dere altså å inviter hjem til dere på julaften?? Noe som skurrer her. 

Anonymkode: 36696...f37

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 0.29):

Han prøver, men han vet ikke hva han kan gjøre når det ikke er ett direkte angrep mot barna. Han har vært i kontakt med advokat, de har ikke løsning. De har vært på møte om samarbeid, men med en gang de går ut døra driter hun i det. 

Dere må få inn en advokat og si at all dialog går via advokatene. Så får de hjelpe dere med hva dere skal gjøre. 

Anonymkode: 83ae2...534

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så la far hente barna. Hva dere gjør med dem  på deres dager ellers kan hun ikke si noe på og kan ikke kreve å få vite eller kontrollere. Det beste er å unngå alle konfrontasjoner og å si minst mulig. 

Far henter og leverer. Du og barnemor trenger hverken å snakkes eller sees. Barna vil snakke om deg, og det må hun tåle. Leveringen er en sak men hun kan ikke nekte deg å være med dem ellers. 

Anonymkode: 28f83...764

Hvorfor skal hun få lov til å ekskludere og kontrollere ennå mer? Gi a lillefingeren så er det i gang, tenker jeg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 7bd19...9ea

• Liker 1
Skrevet

Kanskje en ide å ikke henge ut denne moren mer. Folk kjenner dere sikkert igjen snart.

Anonymkode: 4bb3d...414

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje en ide å ikke henge ut denne moren mer. Folk kjenner dere sikkert igjen snart.

Anonymkode: 4bb3d...414

Spør jo hva utenforstående rundt de vet, det da. Har situasjoner hjemme som ingen av våre nærmeste vet om, så hvordan skal det kjennes igjen?

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du er bare en person som er kjæreste med far, og bor i samme hus akkurat nå.

Det er kanskje litt rart for barna om ts skal oppføre seg som en fremmed som bor i huset deres? 

Anonymkode: db9b7...693

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...