Gå til innhold

Normalt søvnmønster for 1,5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1,5 åring som aldri har sovet noe særlig. 

Til å begynne med var det stort sett 20 min dupper, nå 1,5 år etter er vi oppe i ca 1 t 15 min så akkurat dagsøvnen er jeg vel egentlig fornøyd med nå. (Krever en del hjelp for å sovne og hender at det bare blir 40 min eller ingenting også, men stort sett er det litt over 1 time).

Det største problemet nå er natt. Har vært gjennom alle regresjonene hittil så føler jeg kjenner igjen de ganske godt (ganske sikker på at vi var igjennom en for en mnd siden), så dette søvnmønsteret er i "gode perioder".

Bruker alt fra 1 - 2,5 time på å få til å sove. Prøvd det meste her: pupp, sang, bok, fast rekkefølge på ting, bad rett før leggetid, bad rett etter bhg, middag til kvelds, late som jeg sover, i egen seng, samsoving, på madrass på gulvet +++

Når hun først sovner så går det ikke lang tid før hun våkner igjen, gjerne med et hyl og gråt. Våkner stort sett 2 - 3 ganger før midnatt (litt avhengig av når hun sovner), og i snitt ca 5 ganger i løpet av natten (7 - 8 ganger fra 19 - 07). Lengste hun har sovet i strekk er 5 timer, men det har kunne skjedd et fåtalls ganger, mer vanlig er alt fra 1,5 - 3 timer i strekk. La tidligere 18 grunnet lite søvn i bhg, men etter at det har stabilisert seg er leggetid flyttet til 19. Kan ikke legge for sent, da ender det bare med enda flere oppvåkninger på natt...

Hender jeg ser noe svelging og har en del luft i magen. Avføring kan være litt hard noen ganger, men ikke sånn at det skulle påvirke nattesøvn. Legger ok på seg. Har falt et par hakk på vektkurven, men har gjort det over tid, så det virker ikke som et problem. Har ikke vært noe vektnedgang, kun litt for lite oppgang.

Blid, skal ha med seg alt og være med på alt, så ser ikke ut som hun plages av noe fysisk, men blir allikevel litt usikker. 

Har ofte dårlig ånde, selv før det kom noen tenner. 

Er det normalt eller burde jeg ta det videre. Har prøvd å snakke med HS flere ganger, men hun mener jeg skal ha is i magen og at det vil gå over....

Anonymkode: d0c53...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...