AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Hei dere. Ante ikke hvor jeg skulle publisere dette, men det ble her. Jeg flyttet inn i en leilighet for et par måneder siden med min venninne. I leiligheten over har det vært ganske stille, helt til for fra en uke siden (eller så er det først nå jeg legger merke til det.). Her om dagen våknet jeg på natten av at jeg hørte naboen spilte av en film på veldig høyt volum. Sinte stemmer hørtes. Jeg irriterte meg litt over det, men lot det ligge. I går slet jeg med å sove og ble liggende å lytte til denne sinte mannsstemmen. Jeg hørte en hel den kraftige dunk ovenfra, og noen ganger en kvinnestemme (som nesten hørtes ut som at hun gråt). Jeg hører der ganske svakt, men kan høre forskjellen på latter/gråt/sinte stemmer og vanlige samtaler. I dag var jeg hjemme med digitalundervisning og den sinte mannsstemmen var tilbake; med tramping og dunk så høye at hele leiligheten rister. Hører litt av denne kvinnestemmen, og når den først høres, høres det ut som at hun ikke har det bra. Tror det bor barn der. Ligger nå å lytter igjen til disse høylytte sporadiske dunkene, noe som høres ut som en fortvilet kvinne og en sint mann. Har aldri sett disse naboene før annet enn et barn som smatt forbi meg i gangen. Min bekymring (og den blir bare større og større) er at alt ikke er som det skal i leiligheten over. Jeg hører (tror jeg) fortvilede lyder fra en kvinne ovenfra. Jeg fikk min venninne til å lytte til det og hun ble også bekymret. Det er ikke sikkert det er noe «fælt» som skjer der oppe, men jeg vil heller ikke ignorere det. Jeg er så usikker på hva jeg bør gjøre, likevel slår hjerte mitt super raskt med en gang et dunk høres ovenfra. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Hva tenker dere? Vanskelig p beskrive lydene jeg hører i og med at de er i andre etasje. Burde jeg bare avvente? Banke på en dag? Uff jeg får så ekkel følelse. Blir redd. Dette ble skrevet i full fart, så her er det sikkert fult av skrivefeil, men får gå for nå. Anonymkode: b283d...dfa
SpeilEggos Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Så flott at du bryr deg!♥️ Jeg ville ringt politiet og rådført meg, helt klart. Var på ferie i Tyrkia engang, våkna på hotellet av et helsikes rabalder. Det var en far og hans lille sønn. Det hørtes så ille ut at jeg ringte rett ned i resepsjonen og sa at jeg er redd for at barnet blir mishandla, kom å sjekk nå! Så gjorde de det, men hva det endte opp med aner jeg ikke. Jeg synes du skal ringe politiet i første omgang. Om de ikke ta deg seriøst, kan du melde din bekymring til barnevernet.
Gjest Mikaela24 Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Så bra med mennesker som deg, som bryr seg ❤️ Ring politiet, helst så snart som mulig, og spør om veiledning. Fortell om det du hører, så kan de gi deg råd om hva som er lurt å gjøre videre.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Om hun blir mishandlet er det viktig at han ikke veit at andre veit, for da kan situasjonen bli verre for henne. Om politiet dukker opp på døra sier hun nok at det ikke skjedde noe og så går de igjen. Opplevd dette selv. Tror at du bør prate med henne på en uskyldig måte først før du tar det opp. Om det er barn der må noe skje raskt, men det er mest skånsomt om det skjer frivillig, altså at moren reiser på krisesenter, snakker med BV osv. Anonymkode: 718bf...f1b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 1a07f...9f0
_popcorn_ Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg