AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Er det noen som har noen gode, gjerne enkle, oppskrifter på lur?:-) Lager meg en del salat til lunsj, men litt blank på dressinger som ikke er kaloririke, men enkle og gode! Gjerne en som står seg noen dager i kjøleskapet😊 Anonymkode: e64c4...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg liker kremete dressinger basert på enten creme fraiche, kesam eller gresk/tyrkisk yoghurt. Blander med litt eplecidereddik, salt og pepper, evt sukker/ annen søtning (og gjerne litt hakka rødløk eller sjalottløk om jeg ikke har løk i salaten). Knallgodt på brokkoli slaw (rå brokkoli revet tynt på mandolin-jern, stangselleri, rista valnøtter, eplebiter eller hakka tørka frukt), men vil tro den funker til andre salater også! Kaloriinnhold vil variere med hva du bruker som base. Ellers har jeg fått øynene opp for råkostsalater, og det trengs det gjerne ikke annen dressing enn litt sitronsaft og salt. (Spiste en på rødkål, revne gulrøtter og blodappelsin ved siden av middagen i går. 😋) Anonymkode: bedc3...192 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. januar 2021 #3 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg liker kremete dressinger basert på enten creme fraiche, kesam eller gresk/tyrkisk yoghurt. Blander med litt eplecidereddik, salt og pepper, evt sukker/ annen søtning (og gjerne litt hakka rødløk eller sjalottløk om jeg ikke har løk i salaten). Knallgodt på brokkoli slaw (rå brokkoli revet tynt på mandolin-jern, stangselleri, rista valnøtter, eplebiter eller hakka tørka frukt), men vil tro den funker til andre salater også! Kaloriinnhold vil variere med hva du bruker som base. Ellers har jeg fått øynene opp for råkostsalater, og det trengs det gjerne ikke annen dressing enn litt sitronsaft og salt. (Spiste en på rødkål, revne gulrøtter og blodappelsin ved siden av middagen i går. 😋) Anonymkode: bedc3...192 Jeg gjør mye av det samme (Og bruker da gjerne mager kesam som base), men jeg kan tipse om bringebæreddik som smakstilsetning! Ellers synes jeg at det enkle ofte kan være det beste og at det er godt å bare vende grønn salat i litt (Som i en spiseskje til en stor porsjon) god oliven eller rapsolje tilsatt salt, pepper og urter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå