Gå til innhold

Kutte ut kontakten med mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden barndommen slitt med en mamma som er veldig ustabil. Hun har hatt uttallige menn, regnet meg frem til 18 stk fra jeg var 3 år til jeg var 20!  Noen av dem ruset seg på både hasj og alkohol noe jeg var vitne til i ung alder.  Jeg har også vært utsatt for "milde" overgrep som tafsing da jeg var 13 år og hun sa bare at det fikk ikke hun gjort noe med! Vi har flyttet masse og det har vært null rutiner. Aldri har jeg måttet gjøre lekser eller husarbeid og hun brydde seg ikke stort da jeg hadde en periode jeg røkte hasj og stakk av som 15åring. Hun ringte for eks ikke noen når jeg forsvant i flere dager i den alderen. Hun er også veldig hysterisk type og i mine øyne veldig opptatt av oppmerksomhet. Hun har selvfølgelig også gode sider men det kommer litt i skyggen da hun er så ustabil. Hun er også ganske ondskapsfull og selv om jeg ikke er på noen måte kvalifisert til å si noe om diagnoser så kan jeg si hun har ganske narsissistiske trekk med en dose hysteri hvis man kan si det sånn..... Så poenget mitt er åssen jeg egt skal klare å forholde meg til henne nå i voksen alder? Jeg blir så fort usikker rundt henne og kan ikke si jeg kan hente noe positivt ut av denne relasjonen! Har prøvd å tenke at hun kanskje ikke klarer å endre seg og at hun bare må tas som hun er men det er ikke så lett!  For de som sier ta jeg burde ta en prat med henne så har jeg forsøkt det i mange år men hun sier bare at hun ikke har noen problemer.  Har liten familie men må vel kanskje forsone meg med å være en del alene i årene fremover! Har heldigvis veldig gode venner så det er jo en stor stor trøst ❤️ 

Noen som har hatt samme problem med en forelder?

Anonymkode: 6a6e8...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis spørsmålet ditt er om du kan kutte kontakten med henne, så ja- selvsagt kan du det. Det er mange som har kuttet kontakt med foreldre for mye mindre overtredelser enn dette.

Kjære deg, du har vært utsatt for grov omsorgssvikt og du bør vurdere å oppsøke psykolog. Jeg mener du har krav på det i denne situasjonen.

Anonymkode: c95e8...4ed

• Liker 4
Skrevet

Du har ei mor med problemer. Hun er nok veldig glad i deg, men hun har ikke evnet og klart å være ei god mor. 
dette handler ikke om at hun ikke er glad i deg, men at hun sliter med seg selv. Slik tolker jeg det, men mulig jeg tar feil. 
uansett trist for deg, sett grenser og ta vare på din helse 

Skrevet

Det kan sikkert være godt for deg å kutte henne ut. Regn med at hun vil teste deg utallige ganger. Og at hun ikke vil lære noenting av det. 

Skrevet

Det du beskriver, høres ut som en personlighetsforstyrrelse. Jeg kjenner flere som har brutt med foreldrene sine av den grunn - fordi relasjonen ikke ga dem noe godt, derimot mye vondt, i voksen alder. Det er jo det man må vurdere, også. Men de jeg kjenner, har følt en enorm lettelse over å ikke tvinge seg til å forholde seg til gamle sår igjen og igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...