AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Spiser aldri dipp uansett 😂 Anonymkode: 6cb1a...8be 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Sjelden det blir servert, men ja. Hvorfor skulle jeg ikke det? Vennene mine har vanlig folkeskikk og dobbeldipper ikke. Anonymkode: 4a612...036 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Tror faktisk aldri jeg har fått servert dipp hos andre 🤔
Nerine_ Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Har aldri blitt servert dipp på besøk. Men jeg har null problem med å forsyne meg av andre ting man tar med fingrene, og som flere har tatt av før meg. Dipp er jo ikke noe værre med mindre man dobbeldipper. Endret 14. januar 2021 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Det var ett eller annet norsk vitenskapsprogram som undersøkte, og fant ut at det var bare marginalt flere bakterier i dip som var dobbeldippet i. Ingenting å få panikk for. Men forstår at folk tenker at det er ekkelt, og synes det er fint at man ikke gjør det. Her hjemme har vi ofte dip i hver vår liten skål, og dobbeldipper som vi vil. Anonymkode: 8506f...ed2 2
Taluno Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Bruker folk fortsatt dipp? Har ikke fått servert dipp på besøk hos andre på minst ti år, og heller ikke hørt noen snakke om at dem har hatt dipp 😲
Nerine_ Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Taluno skrev (6 minutter siden): Bruker folk fortsatt dipp? Har ikke fått servert dipp på besøk hos andre på minst ti år, og heller ikke hørt noen snakke om at dem har hatt dipp 😲 Potetløv og dipp er jo fantastisk godt. Grønnsaker og dipp også, men ikke lørdagsgodt-godt🙂 2
Taluno Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Nerine_ skrev (1 minutt siden): Potetløv og dipp er jo fantastisk godt. Grønnsaker og dipp også, men ikke lørdagsgodt-godt🙂 Husker jeg også syntes det var godt, men er fortsatt minst ti år siden jeg har fått det severt eller hørt noen snakke om det. Det var typisk snacks til filmkvelder/familiekveld i barndommen/tenårene.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Jeg kan innimellom spise dip, elsker holidaydip med potetgull, og bryr meg fint lite om at det har «gått ut av moten»😄 Kan også sette frem dip når venninner kommer på vinkvelder osv. Nå i koronatiden har jeg ikke hatt mange på besøk samtidig, men hvis en venninne har vært på besøk, og vi har hatt dip, så har jeg laget til hver sin skål. Har også hver sin skål med potetgull og evt annen godis nå i koronatiden. Andre jeg har vært på besøk hos denne tiden har ikke tatt samme hensyn, og setter frem både nøtter og potetgull som 4-5 besøkende forsyner seg av. Her står jeg glatt over.. Anonymkode: 0632a...77b 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Taluno skrev (9 minutter siden): Husker jeg også syntes det var godt, men er fortsatt minst ti år siden jeg har fått det severt eller hørt noen snakke om det. Det var typisk snacks til filmkvelder/familiekveld i barndommen/tenårene. Sikkert mye en ikke har fått servert eller spist på 10 år, det betyr ikke det samme som at ingen spiser det. Anonymkode: 57fca...94c 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 Dip er da fortsatt vanlig, i alle fall her jeg bor på sørvestlandet. Har sikkert hatt dip hos 20 forskjellige personer siste 10 årene. Helt normalt med dip. Og ja, forsyner meg fortsatt av dip etter corona. Anonymkode: a21bb...242 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 Ikke ofte jeg spiser dipp. Men jeg reagerer egentlig på felles godteskåler og chipsskåler. Selv om alle vasker seg, så tar man jo hendene opp til munnen også nedi skålen igjen. Noen har skje til å ta med, men alle tar jo på samme skjeen etter å ha puttet en bit i munnen og så skal ha mer. Når jeg serverer noe nå så sørger jeg for god avstand mellom bitene så man kun tar på den man skal ha. F.eks knekker opp sjokolade/oppskjært frukt på et fat, også har 1cm mellom hver. Har også laget litt enkel fingermat med tannpirker på. Anonymkode: fee09...f2b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Nerine_ skrev (13 timer siden): Potetløv og dipp er jo fantastisk godt. Grønnsaker og dipp også, men ikke lørdagsgodt-godt🙂 Potetløv finnes ikke mer. Lenge siden det ble borte. Savner Polly potetløv med paprika og salt og pepper. Anonymkode: 452e1...cdf 1
PassionatePatti Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 Er jeg på besøk (når det ikke er farlige virus omkring), og de byr på potetgull av noe slag, samt dip, lar jeg meg ikke be to ganger. Men jeg unngår dobbeldippingen, spesielt med den episoden i tankene.
Tvist Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 PassionatePatti skrev (2 timer siden): Er jeg på besøk (når det ikke er farlige virus omkring), og de byr på potetgull av noe slag, samt dip, lar jeg meg ikke be to ganger. Men jeg unngår dobbeldippingen, spesielt med den episoden i tankene. Hvilken episode?
PassionatePatti Skrevet 15. januar 2021 #17 Skrevet 15. januar 2021 Tvist skrev (42 minutter siden): Hvilken episode? Den som TS postet i HI.
Nerine_ Skrevet 15. januar 2021 #18 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Potetløv finnes ikke mer. Lenge siden det ble borte. Savner Polly potetløv med paprika og salt og pepper. Anonymkode: 452e1...cdf Sier potetløv og potetgull om hverandre. Det gjør andre jeg kjenner også, er kanskje ikke vanlig det😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå