AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Fra dere tok blodprøver i uke 12 til neste kontroll i uke 24/25 fikk dere ikke vite noe om eventuelle vitaminmangler før uke 25? Står på helsesider at man på 3 kontroll går gjennom resultater fra blodprøver fra uke 12. Men graviditeten er jo 2/3 ferdig i uke 25 omtrent, er ikke det litt sent? Anonymkode: b0b20...4fa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg fikk beskjed om vitaminmangel ikke lenge etter. Ikke verre enn at du kan ringe og høre, men tror de pleier si fra de fleste steder. Anonymkode: dbd0b...763
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Du får jo beskjed om du trenger å ta tilskudd selvsagt legen mottar jo svarene lenge før svangerskapsuke 24. Jeg fikk brev etter noen dager om at jeg ikke trengte tilskudd for prøvene var fine, men om du ikke hører noe kan du jo ringe å spørre. Er dog helt sikker på at du hadde fått beskjed hvis de var lave. Anonymkode: b1f95...7d3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får jo beskjed om du trenger å ta tilskudd selvsagt legen mottar jo svarene lenge før svangerskapsuke 24. Jeg fikk brev etter noen dager om at jeg ikke trengte tilskudd for prøvene var fine, men om du ikke hører noe kan du jo ringe å spørre. Er dog helt sikker på at du hadde fått beskjed hvis de var lave. Anonymkode: b1f95...7d3 Så når man ikke har hørt noe før uke 24 betyr det mest sannsynlig at det ikke er noe å diskutere rundt prøvene da. Info sidene var misvisende, de gav inntrykk av at man først da får vite om eventuelle problemer . Diskuterte du prøveresultater mye på 3 kontroll? Anonymkode: b0b20...4fa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Litt avhengig av hvor du bor så kan jordmor kanskje ha kapasitet til å ta deg inn før. Hvis det er noe du trenger å prate om Anonymkode: 6265e...67f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så når man ikke har hørt noe før uke 24 betyr det mest sannsynlig at det ikke er noe å diskutere rundt prøvene da. Info sidene var misvisende, de gav inntrykk av at man først da får vite om eventuelle problemer . Diskuterte du prøveresultater mye på 3 kontroll? Anonymkode: b0b20...4fa Ja det hadde jeg stolt på altså, men ta en tlf hvis du er bekymret. vi diskuterte ikke resultatet i det hele tatt, jeg bare sa prøvene var fine, jordmor svarte «flott» og ferdig med det. Anonymkode: b1f95...7d3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Fikk hente svaret etter en uke som jeg skal ta med til sykehus. Så jeg sjekket bare på arket selv Anonymkode: 8111a...b62
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Jeg fikk brev på min app der jeg bestiller timer/resepter osv, samt brev i posten. I tillegg hadde legen skrevet et lite notis om at prøvene så fine ut, men at det er anbefalt at alle gravide tar jern 3 dager i uka fra og med uke 18. Dette var nasjonale anbefalinger. Var hos jordmor noen uker etter og hun sa at jernlagerene mine var såpass lave at jeg med fordel kunne ta jern hver dag. Anonymkode: d2a78...d21 1
Gjest EmKay Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Fikk brev i posten med resultatene fra blodprøvene i uke 12, i tillegg til at legen sendte melding på helsenorge.no for å forklare litt hva det betydde. Det tok vel 2-3 uker ca. Om du har ventet lenge på svar ville jeg kontaktet legekontoret og etterlyst det, evt bestilt en ekstra oppfølging for å snakke om resultatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå