Gå til innhold

Hvordan virker ipad/tablet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

dagens, dummeste spørsmål - jeg vet. Men innimellom latterkulene håper jeg noen kan gi meg et greit svar allikevel :)

jeg har en bestefar på sykehus. De har ikke tv der, så dagene blir lange. Tenkte å skaffe en ipad eller noe liknende, men: hvordan funker det??  Må man ha sim-kort i de?  Diverse abonnementer på strømmetjenester?  er det mobildata type eller annet nett?

Anonymkode: 568e9...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min iPad er det ikke SIM- kort. Kan bruke mobilen som router ellers så er det å få kjøpt små routere med SIM-kort, tror jeg. Han kan de direkte tv om han vil eller forskjellig strømmetjenester. Det ligger inne Apple-tv med forskjellige valg på nye iPad.

Anonymkode: 0b18e...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et sim-kort (for mobildata) hvis du ønsker netttolgang, og det ikke er tilgjengelig wifi der iPad skal brukes. Strømmetjenester må du også ha, hvis du da ikke synes NRK er tilstrekkelig. Det du kan gjøre er jo å laste ned apper (med strømmetjenester du allerede har) hvor du logger deg deg inn i appen. 

Anonymkode: 2347c...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nettbrett både med og uten mulighet for mobildata. Er det tilgang på trådløst nett trenger man kun wifi versjonen, men skal man bruke den steder uten trådløst nett må man ha utgave med mulighet for simkort og abbonement. 

Dersom han skal bruke strømmetjenester må man ha abbonement på det ja. (Evt dele din innlogging om du har?). NRK nett tv er gratis å bruke (må laste ned app), der kan man både se direkte på nrk tv, og se alt av serier og programmer som ligger der fra tidligere. 

Anonymkode: 7756c...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du iPhone? IPad er som en stor iPhone og brukes på samme måte, bortsett fra at du ikke kan ringe med den.

Anonymkode: 18bb2...c4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...