Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått lange babyer? Her er det 57 cm. Har hos helseinstansene fått inntrykk av at dette er veldig uvanlig. Min ene var rene turistattraksjonen på barsel med ansatte som kom innom og lurte på om de kunne få ta en titt på den rekordlange babyen😆

Anonymkode: 550de...1bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi var 60 cm ved 3 mnd kontroll. Fikk høre at hun var lang da😅

Anonymkode: 67b70...f69

Skrevet

Min var 56 lang og rett over 4,6 kg 😅 så ganske lang (og generelt stor) 

Anonymkode: 7f725...fc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine har vært 67-68 cm på 3 mnd kontrollen🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min var 56 lang og rett over 4,6 kg 😅 så ganske lang (og generelt stor) 

Anonymkode: 7f725...fc2

Generelt stor kan jeg skrive under på😂 Den største var 57 cm og 5,1 kg😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min var 59 ved 3 med kontroll og det er på 36 prosentilen, så 60 kan da ikke være spesielt lang...? Det må da være på gjennomsnitt. 

Anonymkode: 4104f...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min var 59 ved 3 med kontroll og det er på 36 prosentilen, så 60 kan da ikke være spesielt lang...? Det må da være på gjennomsnitt. 

Anonymkode: 4104f...bfb

Ja, jeg syntes heller ikke hun var spesielt stor, men hun var god og rund i forhold til lengden, så virket kanskje større. Var 48 cm ved fødsel så vokste jo fort. Flere, inkludert helsesøster sa hun var lang.😅 Kanskje de mente i forhold til hvordan hun var i forhold til fødsel, men likevel rart å si når mange babyer er godt over 50 cm som nyfødte! 

Skrevet

Min var 55, og det var langt til å være jente. Hun måtte måles tre ganger på sykehuset 🤣

Anonymkode: 738b1...c86

Skrevet

Jeg var en lang baby da jeg ble født med mine 59 cm 😅 Det har gått helt fint, jeg har blitt en dame med litt under gjennomsnittet høyde som voksen. 

Anonymkode: 0fd00...195

Skrevet

Og jeg trodde jeg hadde en lang baby! 😂 Hun var 53 cm ved fødsel. 

Anonymkode: 3c380...c77

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk også høre at min på 52 cm var lang😂 

Anonymkode: 44e13...40d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, jeg syntes heller ikke hun var spesielt stor, men hun var god og rund i forhold til lengden, så virket kanskje større. Var 48 cm ved fødsel så vokste jo fort. Flere, inkludert helsesøster sa hun var lang.😅 Kanskje de mente i forhold til hvordan hun var i forhold til fødsel, men likevel rart å si når mange babyer er godt over 50 cm som nyfødte! 

Mi eldste var også 48 cm ved fødsel og 60 cm på tremånederskontrollen. Jeg syntes hun var blitt lang fordi hun hadde flyttet seg opp på gjennomsnittskurven etter å ha ligget litt under ved fødsel. Og jeg er rett over 1.50 cm selv, så for meg er helt gjennomsnittlig langt 😅

Som svar på tråden så var lillesøster her i huset på 53 cm. ved fødsel lang ut i fra lengden til resten av familien. Hun falt på kurvene i løpet av de første månedene, og ligger litt under gjennomsnittet på lengde nå. 

Anonymkode: d19db...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det noen her som har fått lange babyer? Her er det 57 cm. Har hos helseinstansene fått inntrykk av at dette er veldig uvanlig. Min ene var rene turistattraksjonen på barsel med ansatte som kom innom og lurte på om de kunne få ta en titt på den rekordlange babyen😆

Typisk helseinstitusjoner. De behandler alle barn som ikke er helt på gjennomsnittet for «avvik». De tenker ikke på at for å få et gjennomsnitt, må det være mange under og mange over. Men å få alle til å komme og se- som om det var et «freakshow,» ; DET er grovt og uansvarlig, med tanke på hvor sårbar man er, og lett utsatt for fødselsdepresjon etter fødsel.. Ts: min var like lang som din. Opplevde akkurat det samme, og bekymring fra en eldgammel helsestasjonslege om «enorm» vekst. Da tok han ingen høyde for genetikk i vår familie. Nå i dag er barnet på «gjennomsnittet». Prøv å ikke la sånne dumheter gå innpå deg. Barnet ditt høres helt normalt ut😍

Anonymkode: da233...1ea

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her, min var 54. Heldigvis er de sammenkrøllet, det er jo ganske langt da ^^

Skrevet

Min var 57 ved fødsel og jeg tipper han er 68/69 cm nå ved tre måneder. Men klart, skal man bli 2 meter som pappaen sin, så må han jo starte et sted 😅

Anonymkode: 5c099...893

• Liker 1
Skrevet
On 1/14/2021 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

Min jente også 😅 Hun er snart fire år gammel, og hun er ikke spesielt stor. Hun er høyst i sin kull i barnehagen men det er fordi hun er født i februar og er eldst.. 

Anonymkode: 767e2...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...