AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har 52,5 (førstegangs) og 56,5 i ord. Anonymkode: a0cd4...610
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jurist? Anonymkode: c689a...37d Tror ikke det er nok med mindre TS kan komme inn med nordnorsk kvote. Anonymkode: e69dc...332
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Et eller annet IT-studie? Anonymkode: 64878...271
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Ville satset på det du har interesse for og tatt fag du evt mangler Anonymkode: 72810...e6c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jurist? Anonymkode: c689a...37d AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror ikke det er nok med mindre TS kan komme inn med nordnorsk kvote. Anonymkode: e69dc...332 Er fra Vestlandet 🤭 Anonymkode: a0cd4...610
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Juss hadde 54 på vårinntaket i Oslo (førstegangs). Antageligvis ganske nært Bergen og Tromsø. Anonymkode: b4fb2...6d5
bunny_94 Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Vil virkelig fraråde deg å studere noe KUN pga av lønn. Jeg studerte økonomi fordi da tenkte jeg at jeg kunne bli litt "potet" og brukes til litt forskjellig. Men siden interessen ikke var tilstede så holdt jeg nesten på å droppe ut og karakterene er deretter. Heldigvis var logsitikk en av områdene man kunne fordype seg i og der fant jeg endelig noe jeg elsket. Nå jobber jeg med logistikk og selv om lønnen kunne vært bedre så koser jeg meg med arbeidsoppgavene. Det tror jeg er mye viktigere enn å hate jobben sin men få bedre betalt. Før jeg fikk den jobben jeg har nå jobbet jeg med noe jeg mistrivdes i og det var ikke særlig hyggelig for verken meg eller hun som jeg kom hjem til pga dårlig humør og følelsen av å være mislykket. Penger er ikke alt. Endret 14. januar 2021 av bunny_94 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Siviløkonom ved NHH -> Investeringsbank eller management consulting -> Private Equity Veien dit er ganske lineær og forutsigbar, men selve arbeidet krever mye ofring av fritid. Under studiene må du påberegne det å holde et skyhøyt snitt, samt bruke feriene dine på gode internships. De første 3-5 årene i din første jobb, uansett om det er som investeringsbanker eller managment consultant, består fort av 12-timers arbeidsdager, 5-6-7 dager i uken. Du får selvfølgelig godt betalt, men de virkelig gode pengene kommer ikke før du når en ganske senior stilling. Da er det fort snakk om bonuser på flere millioner i året, på toppen av en ganske grei grunnlønn. Realistisk sett er det svært få som når opp til disse stillingene. Men du finner ingen stillinger som er bedre betalt. Anonymkode: e5760...6c3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Juss hadde 54 på vårinntaket i Oslo (førstegangs). Antageligvis ganske nært Bergen og Tromsø. Anonymkode: b4fb2...6d5 Tromsø hadde litt over 54 på førstegangskvote, men den nordnorske er jo litt lavere. Nå har ikke det noe å si da TS ikke kommer inn under den. Anonymkode: e69dc...332
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Juss hadde 54 på vårinntaket i Oslo (førstegangs). Antageligvis ganske nært Bergen og Tromsø. Anonymkode: b4fb2...6d5 😕 Anonymkode: a0cd4...610
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😕 Anonymkode: a0cd4...610 Du kan komme inn på UiT under samisk kvote hvis du har samisk tilhørighet (div. vilkår) eller har 60 studiepoeng i samisk, altså du kan ta et årsstudium i det. Nå oppgis ikke poengsummen for samisk kvote da det er så få folk som kommer inn under den, men det kan være verdt et forsøk dersom du virkelig vil studere et studie de har på UiT men per nå ikke har nok poeng. Anonymkode: e69dc...332
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Penger er ikke alt.... Tenk på hvor stor del av livet man bruker på arbeidsplassen, da er det en stor fordel at man har det bra på jobb, og trives med oppgavene. Nå hører uansett ikke jeg hjemme i et yrke med de skyhøye lønningene, men jeg er både kvalifisert for (og blitt bedt om) å ta en lederjobb med 770.000 i lønn. Jeg foretrekker å bli "på gulvet" med oppgaver jeg elsker, selv om lønna mi her er på 537.000 (med snart 30 års erfaring). Anonymkode: dafa6...c4d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siviløkonom ved NHH -> Investeringsbank eller management consulting -> Private Equity Veien dit er ganske lineær og forutsigbar, men selve arbeidet krever mye ofring av fritid. Under studiene må du påberegne det å holde et skyhøyt snitt, samt bruke feriene dine på gode internships. De første 3-5 årene i din første jobb, uansett om det er som investeringsbanker eller managment consultant, består fort av 12-timers arbeidsdager, 5-6-7 dager i uken. Du får selvfølgelig godt betalt, men de virkelig gode pengene kommer ikke før du når en ganske senior stilling. Da er det fort snakk om bonuser på flere millioner i året, på toppen av en ganske grei grunnlønn. Realistisk sett er det svært få som når opp til disse stillingene. Men du finner ingen stillinger som er bedre betalt. Anonymkode: e5760...6c3 Er det i det hele tatt lovlig med 12-timers arbeidstager, 7 dager i uka!? Anonymkode: c6fdc...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå