AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har noen en god oppskrift på Bali kyllinggryte? Hvilken karrimix skal brukes? Jeg prøvde Lise Finchenhagens oppskrift og den smakte vondt. Kanskje fløten var sur, men den var ikke god. Brukte karri fra Toro. Anonymkode: 6d29d...3af
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Bali kyllinggryte (4 porsj) Ingredienser: · 500 gram kyllingfilet · 1 rødløk · 1 paprika · 1 fedd hvitløk · 2 dl kokosmelk · 1 dl utblandet kyllingbuljong · 1 ss soyasaus · 2-3 ts karri · 2 ts maizena (til jevning) · 1 boks ananas · Salt og pepper Tilbehør · Salat, Ris, Naanbrød 1. Kok ris 2. Del kylling i biter, stekes i olje og legges til side 3. Skjær løk og paprika i små terninger og hakk hvitløk. Surr alt i en gryte til det er mykt 4. Tilsett stekt kylling, sammen med kokosmelk, kyllingbuljong og soyasaus. Smak til med karri, salt og pepper. 5. Spe gryten med maizena utblandet i litt vann hvis du ønsker en tykkere gryte 6. Lag salat mens gryten småkoker i 5-6 minutter 7. Hell vannet av ananasen og tilsett den i gryten før servering Server med salat, ris og ev naanbrød Anonymkode: aa70f...b52
Timea Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Bali kyllinggryte er godt. Det fikk jeg lyst på
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Den super enkle jeg lager hjemme som er min favoritt: Kylling filet, gjerne lår filet Frosen wok klassisk wok blanding Steker det sammen. Har i Kokosmelk (evt fløte) Mye karri(den milde fra butikken) , litt chilli pulver, muskatt, paprika pulver, evt litt ekstra karri fra asia sjappe hvis jeg vil ha den spicy. Hel annanas boks med juice Smaker til med krydder. På jobb lager jeg den nesten lik. Bare at jeg bruker ferske grønnsaker istedet. Anonymkode: 1c1bd...6c6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Pussig at jeg ikke fant Bali kyllinggryte da jeg var på Bali. 🤔 Anonymkode: 0caf8...7ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå