Gå til innhold

Har noen erfaring med anmeldelse av nett-stalker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stalker. Han har holdt på av og på i 7-8 år. Og nå begynner det å tære på. Han kontakter arbeidsplassen min, vennene mine, mannen min. Jeg er voksen, med barn. Jeg har aldri møtt vedkommende og kjenner han ikke. 

Jeg har noen innrømmelser, og noen skjermdumper. Jeg mener det bør være nok til å ta ut besøk- og kontaktforbud etter nytt lovverk. En gang avtalte jeg et avhør med krimvakta, for å anmelde, men vedkommende jeg snakket med på telefonen da lo av meg og synes hele greia var fjollete. Det gjorde at jeg ringte stalkeren og «avtalte» at han skulle gi seg om jeg ikke anmeldte. Nå er han tilbake og jeg skjønner at politiet er eneste mulighet til å få slutt på dette.

Har noen her erfaringer med slikt? Er det håp, eller blir det henlagt og jeg må tilbake for ny anmeldelse gjentatte ganger?

Anonymkode: cd31d...486

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke noe politiet kan hjelpe deg med. Politiets jobb starter først dersom han dreper deg.

Cansel (22) ble drept av ekskjæresten – ba om besøksforbud én måned før – NRK Sørlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Før politiets jobb starter må du sørge for din egen sikkerhet.

Litt off topic, men i Sverige bestillingsmord endelig oppklart.

Mördaren i mc-hjälm avslöjad – får livstid (expressen.se)

Anonymkode: a6426...58f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er nok ikke noe politiet kan hjelpe deg med. Politiets jobb starter først dersom han dreper deg.

Cansel (22) ble drept av ekskjæresten – ba om besøksforbud én måned før – NRK Sørlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Før politiets jobb starter må du sørge for din egen sikkerhet.

Litt off topic, men i Sverige bestillingsmord endelig oppklart.

Mördaren i mc-hjälm avslöjad – får livstid (expressen.se)

Anonymkode: a6426...58f

Du kan få innvilget besøksforbud når du blir trakkasert og stalket. En trenger ikke være død før politiet gjør noe.

Anonymkode: b7d73...11f

Skrevet

Ta kontakt med politiets støttesenter for kriminalitetsutsatte og anmeld for trakassering. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...