AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har dere med ungdommer noe informasjon om hvordan ståa er for konfirmanter i 2021? Lurer mest fordi vi har noen unge i slekta, hvor den eldste skal konfirmeres i år. Det blir jo snakket om etterhvert, men jeg lurte på om dere foreldre her vet noe. Og forresten, både konfirmasjonsleir og kveldsundervisning utgår kanskje? Koronaen gjør virkelig livet til dagens ungdom annerledes! Anonymkode: b01c1...d1e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Konfirmasjon er jo ikke annet enn et økonomisk tap for ungdommen og en økonomisk besparelse for dere. Ingen dør av å gå glipp av et sånt selskap. Tipper ungdommen er glad for dette. Bortsett fra pengene da. Anonymkode: 385c5...be6 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Har konfirmant i år, og det er jo ingen som vet noe om hvordan dette blir enda. Det er for tidlig å si. Anonymkode: 9c60f...60c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Konfirmasjon er jo ikke annet enn et økonomisk tap for ungdommen og en økonomisk besparelse for dere. Ingen dør av å gå glipp av et sånt selskap. Tipper ungdommen er glad for dette. Bortsett fra pengene da. Anonymkode: 385c5...be6 Joda, ser den, dyrt med selskap. Men tror det er mange ungdommer som synes det er fint å føle overgangen inn i de "voksnes rekker" også. Og ikke at det har noe med saken å gjøre men det er jo ikke bare kristne konfirmasjoner, human etisk forbund har også mange ungdom med på laget. Bare lurte på om noen foreldre hadde fått noe informasjon jeg. Anonymkode: b01c1...d1e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har konfirmant i år, og det er jo ingen som vet noe om hvordan dette blir enda. Det er for tidlig å si. Anonymkode: 9c60f...60c Nei, sant. Men har de forberedelser? Leir? Utgår helt? I fjor var det vel flere som skulle konfirmers på våren som faktisk ble konformert på høsten, men da i små grupper. Anonymkode: b01c1...d1e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Må vel finne på noe likevel, gi en oppmerksomhet. Synes litt synd på de unge jeg. En ting er voksne, som takler det meste, men de "mister" så mye ungdomstid! Anonymkode: b01c1...d1e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare lurte på om noen foreldre hadde fått noe informasjon jeg. Min datter konfirmeres humanetisk. Vi har valgt å avlyse selskapet og heller ta det til høsten, siden flesteparten er i risikogruppe. Leir er avlyst. Kurset skal gjennomføres, men er foreløpig utsatt oppstart med en uke. Det er mulig det avlyses etter hvert. Datteren min er bare glad for å slippe masse styr og selskapeligheter. Anonymkode: be7c4...84d 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må vel finne på noe likevel, gi en oppmerksomhet. Ja, jeg synes de bør få absolutt like mye som de som ble konfirmert utenom korona. Det er ikke sånn at hun har valgt denne pandemien! Anonymkode: be7c4...84d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 Har konfirmant i huset. Foreløpig er det jo ingen i Norge som vet noe om hvordan tiltak og koronasituasjon vil være i mai eller september. Her skulle undervisningen startet kommende helg, men foreløpig utsatt. Leir til sommeren står på programmet, men det er jo like usikkert som alle andre planer for sommeren. Konfirmasjonen er i september, håper jo da at vi kan ha et forholdsvis normalt selskap, Anonymkode: e2885...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 Vet ikke🙄Har konfirmant i juni, men de har ikke fått hatt noe særlig undervisning enda så spørs vel hvordan det blir... Anonymkode: 591b1...bf8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg synes de bør få absolutt like mye som de som ble konfirmert utenom korona. Det er ikke sånn at hun har valgt denne pandemien! Anonymkode: be7c4...84d Det er akkurat det -ingen har jo valgt dette, og det er litt dumt at de går glipp av noe som alle før og etter dem får oppleve.. Anonymkode: b01c1...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå